با توجه به این که حدیث مورد نظر در منابع روایی معتبر شیعه نیامده و از سوی دیگر دارای اشکالات سندی و متنی فراوانی نیز است، نمیتوان آن را صادر شده از معصوم دانست
قرآن کتابی داستانی نیست که به دنبال روایت یک ماجرا با نظم خطی باشد.همچنین یک کتاب علمی هم نیست که انتظار داشته باشیم مطالب آن با دستهبندیهای موضوعی ارائه شوند
مهمترین دلایل حمله اسرائیل عبارتاند از: احیای مشروعیت داخلی دولت نتانیاهو، انحراف توجهها جهانی از نسلکشی غزه و ممانعت از توافق دیپلماتیک بین ایران با آمریکا
در جنگ 12 روزه، رژیم صهیونیستی نتوانست به اهداف راهبردی خود دست پیدا کنند؛ بنابراین شکست آنها در این جنگ به اذعان کارشناسان بینالمللی واضح و انکارناپذیر است.
جمهوری اسلامی در مقابل آمریکا و نهادهای بینالمللی کاملاً منعطف و منطقی عمل کرد. به حدی که برخی معتقدند که انعطاف بیشازحد ما موجب جریتر شدن طرف متخاصم شد.
برای پیشگیری از دروغگویی، تقویت بندگی خدا و صداقت در اعمال، تأمل در عواقب منفی دروغ، تقویت اراده و شجاعت ضروری است. و معاشرت با افراد صادق میتواند مفید است.
سحر، جادو و طلسم از گناهان بزرگ است. دعانویسی و سحر و طلسمی که امروزه از سوی دعانویسان ترویج میشود بیشتر کلاهبرداری و روشی برای درآمد و فریب مردم است.
جواز دروغ در شرایط بحرانی همچون جنگ از باب ضرورت و مصلحت است. بنابر این در عرصۀ نبرد استفاده از خدعه (مانند تاکتیکهای فریب نظامی) برای غلبه بر دشمن جایز است.
قرآن تصویر مردانهای از خدا ارائه نمیدهد. خداوند در قرآن، نه مرد است و نه زن؛ بلکه فراتر از جنسیت است. استفاده از ضمیر «هو» بهخاطر محدودیتهای زبانی است.
گرچه در جزئیات توصیف بهشت در ادیان مختلف تفاوتهایی است، اما اصل باور به حیات اخروی و بهشت، وجه اشتراک مهمی میان آیین زرتشت و ادیان ابراهیمی بهشمار میرود.
میثم تمار از یاران حضرت علی(ع)است که در سال 60ق، پس از زیارت خانۀ خدا به کوفه برگشت و به زندان ابنزیاد افتاد و دراواخر ماه ذیالحجۀ همان سال به شهات رسید.
امام حسن مجتبی(ع)، بنا به وصیت خود، قرار بود در کنار پیامبر اکرم (ص)دفن شوند؛ اما با ممانعت عایشه و مروان بن حکم پیکر مطهر امام در قبرستان بقیع به خاک سپرده شد.
غزوه خندق و جنگ 12 روزه شباهتهای داشتند. نقش اصلی یهودیان در هردو جنگ، اتحاد مسلمانان در حول ولی خدا، شجاعت و ایمان و ... بخشی از شباهتهای این جنگها بود.
از ابتدای قاجار تا پایان پهلوی، هر پادشاهی که بر ایران حکومت کرد، با جنگ یا بدون آن قسمتی از خاک ایران جدا شد. اما پس از انقلاب، حتی یک وجب از خاک ایران جدا نشد