حجت الاسلام و المسلمین حسین نصر در گفت‌وگو با خبرگزاری ایکنا
کارشناس نمایندگی مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی در اصفهان گفت: تولد انسان‌های ناقص‌الخلقه به هیچ عنوان خللی در عدالت خداوند ایجاد نمی‌کند.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین حسین نصر در گفت‌وگو با ایکنا، درباره دلیل و فلسفه الهی اینکه بعضی از انسان‌ها با نقص جسمانی متولد می‌شوند، اظهار کرد: این مسئله حکمتی دارد که فهمیدن آن از دانش ما خارج است، اما می‌تواند دلایلی مانند امتحان کردن فرد از سوی خداوند و یا دلایل ناشی علوم پزشکی باشد.

وی ادامه داد: وجود چنین معایبی در برخی از انسان‌ها به هیچ عنوان خللی در عدالت خداوند ایجاد نمی‌کند، چراکه عدالت خداوند تنها در این دنیا تفسیر نمی‌شود، که اگر تفسیر می‌شد، حقیقت جهان‌بینی ناقص می‌ماند. عدالت خداوند در کل حقیقت هستی تفسیر می‌شود.

انسان‌ها ناقص الخلقه در قیامت اجر بزرگی از خداوند می‎گیرند
کارشناس مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان افزود: ممکن است گاهی هم پدر و مادر در ناقص‌الخلقه شدن فرزندشان مقصر باشند، حال فردی که با این همه سختی و زحمت پرورش می‌یابد، در قیامت اجر بزرگی از خداوند دریافت می‌کند، پس ظلمی به او نخواهد شد و خداوند با نعماتی که به او می‌دهد، سختی او را جبران می‌کند. یکی از القاب خداوند «جبار» به معنای جبران کننده است و مطمئنا خداوند این نقص دنیایی را در دنیای دیگر جبران خواهد کرد.

حجت الاسلام و المسلمین نصر خاطرنشان کرد: دستوراتی درباره شب زفاف یا شب بسته شدن نطفه وجود دارد که انجام آنها کمک می‌کند کودک سالم به دنیا بیاید. هرچند گناهکار بودن والدین نیز گاهی ممکن است منجر به چنین مشکلاتی شود.

وی با اشاره به نظر اسلام درباره دیدگاه‌هایی که معتقد هستند بهتر است افراد دارای نقوص جسمانی کشته شوند تا درد و رنج کمتری تحمل کنند، گفت: فقه اسلامی حتی اجازه نمی‌دهند کسی به کودک زنا زاده شده آسیبی رسانده یا او را بکشند، چه برسد به افرادی که تنها نقصی در جسمشان دارند. اجازه کشتن این افراد به هیچ عنوان داده نشده است.

حجت المسلمین و المسلمین نصر تصریح کرد: همین مشکلات هم حکمت‌های خاص خود را دارند، حتی ممکن است وجود این افراد به این دلیل باشد که دیگران درس شکر خداوند را فراگرفته و قدر نعمت سلامتی خود را بدانند.