پاسخ ارائه شده به سؤالِ یک پرسشگر با مشخصات خاص است. در صورتی که سؤال یا ابهامی برای شما ایجاد شده از طریق درگاه های پاسخگویی پیگیری فرمائید.

لطفا از راههای عملی نامبرده و از راههایی قبیل تقویت تقوا و گرفتن روزه و....خودداری فرمایید زیرا تقوا باید خود به خود به وجود آید و روزه هم اگر موثر بود در ماه مبارک ما مشکلی نداشتیم

در ابتدا بايد دانست كه سركوب ميل جنسي، تعبير درستي نيست؛ چرا كه اين ميل و نياز خدادادي صرفاً بايد تعديل و كنترل گردد و نه سركوب و از بين بردن.
نياز جنسي، يكي از مهم ترين نيازهاي بشري است كه بايد از طريق ازدواج به هنگام، به آن پاسخ داد. اگر به هر دليلي زمان ازدواج در كشور ما به تعويق افتاده است، اين را نبايد با سركوبي نياز جنسي چاره كرد.
همان طور كه مي دانيد، نياز جنسي مثل نياز ما به آب و غذا نيازمند پاسخ و ارضای فوري نيست و فرد مي تواند سال ها بدون كوچك ترين آسيب جسمي و رواني، پاسخ به اين نياز را به تأخير اندازند.
همچنين نياز جنسي، وابستگي زياد به برانگيختگي جنسي دارد و برانگيختگي نیز صرفاً با محرك هاي بيروني و دروني ممكن است. اگر فرد بتواند به حذف و غربال محرك ها بپردازد، قطعا نياز جنسي به صورت لجام گسیخته بيدار نخواهد شد و فرد مي تواند با آسودگي هر چه تمام تر تا زمان مهيا شدن شرایط ازدواج، صبر نمايد.
بنده و همكارانم نيز از همين طريق، يعني كنترل محرك ها به اين مهم دست يافتيم.
نكته ديگر اين كه ساده سازي و پيش پا افتاده سازي نياز جنسي، خود عامل مؤثري براي جلوگيري از بروز هيجانات جنسي است.
اگر شما امري را پيش پا افتاده بينگاريد، پس از مدتي از صحنه ذهن شما دور خواهد شد و به آزار ذهني شما نخواهد پرداخت.
نكته ديگر اين كه انرژي هاي مزاحم جنسي، مانند هر انرژي مزاحم ديگر، قابل هزينه شدن مي باشد. فرد مي تواند با ورزش سنگين، به حدي كه عرق وي را درآورد، به اين مهم نایل آيد.
نكته ديگر اين كه منظور بسياري از كارشناسان از روزه، صرفاً روزه مصطلح نيست؛ بلكه منظور كم خوراكي است. متأسفانه در ايام ماه رمضان افراد در دو زمان افطار و سحري، به تلافی گرسنگی خود مي پردازند و حتي بيش تر از ايام عادي به پر كردن شكم خود مبادرت مي ورزند. بديهي است وجود غذاهاي مقوي و محرك، سبب ساز تحريك جنسي است و نمي توان به چند ساعت گرسنگي روزه بسنده كرد.
اگر شما روزه نگيريد و صرفا به كم خوراكي بپردازيد، خواهيد ديد تحريك جنسي در شما به ميزان زيادي كاهش خواهديافت. رژيم غذايي مناسب و شكم نيمه خالي، بست%