پاسخ ارائه شده به سؤالِ یک پرسشگر با مشخصات خاص است. در صورتی که سؤال یا ابهامی برای شما ایجاد شده از طریق درگاه های پاسخگویی پیگیری فرمائید.

سلام.با تشکر از زحمات بی وقفه شما.حقیر جوانی هستم 23 ساله و اهل تبریز. در خانواده تقریبا دینی(کم رنگ)بزرگ شدم و پدر حقیر در سال 74 زمانیکه 8 سال داشتم دار فانی را وداع گفتند.بنده پس از گذراندن دوره راهنمایی پای به دوره حساس دبیرستان گذاشتم و ان را به پایان رساندم و در اخر سال با علاقه میخواستم رشته معارف اسلامی را انتخاب کنم ولی با اصرار و زور خانواده به رشته ریاضی که علاقه ای به ان نداشتم رفتم و متاسفانه تا به امروز موفق نیستم.و در ضمن که بعد سالها انتظار میخواستم وارد حوزه علمیه شوم که حوزه شرایط حقیر را قبول نکرد(به خاطر سن بالاو 10 واحد ناقص از دیپلم).الان این حقیر که طالب راهی هستم که راه سعادت و خوشبختیست و دین مبین اسلام همه را به ان سفارش کرده است. حقیر از شما عاجزانه خواهشمند است راهنمایی کاملی را مرقوم بفرمائید.

2پرسشگر گرامي با سلام و سپاس از ارتباطتان با اين مرکز
قبل از هر چيز بزرگي و بزرگواري روح معنوي شما را مي‌ستاييم . اميدواريم با تلاش بيش از پيش و تصميم گيري منطقي مسير زندگي سعادتمندي را پيش رو داشته باشيد.
هر چند حوزه علميه محيط مساعدتري براي كسب فضايل روحاني است، ولي چنان نيست كه در محيط ديگر نتوان بدان رسيد. راه رسيدن به سعادت و خوشبختي که دين مبين اسلام همه را به آن سفارش کرده است ، بيش از هر چيز به عزم و همت و اراده جدي شما و عنايات حق تعالي بستگي دارد، نه به محيط.
بهشت و قرب و رضوان الهي فقط براي کساني نيست که دروس حوزه را مي خوانند. حتي تحصيل رضايت الهي به سواد و علم بستگي ندارد بلکه در گرو ايمان و عمل صالح و انجام واجبات و ترک محرمات است. علم و معرفت چون چراغي براي روشن نمودن راه است. براي كسب معرفت الهي لازم نيست كه حتماً به حوزه وارد شد، يا درس­هاي حوزه را فرا گرفت، بلكه معرفت الهي از راه­هاي متعدد حاصل مي­شود . علم در واقع نوري است كه در قلب انسان روشن مي­شود و راه را به انسان نشان مي­دهد. مي توان با ترسيم اهداف عالي و ارزشمند در علوم به مراتب بالاي کمال انساني دست يافت.اگر قصد خود سازي و غني سازي وجودي خود را داريد، امروزه تمام دروس حوزه از طريق اينترنت ، سي دي ، راديو معارف و... پخش مي شود. مي توانيد از آن ها استفاده کنيد يا به صورت غير حضوري از دروس حوزه استفاده کنيد .
در مورد تحصيل به صورت غير حضوري ،مى توانيد با مراجعه به مدرسه علميه شهرستان خود يا مراجعه مستقيم به بخش پذيرش حوزه علميه قم در مدرسه دارالشفا با شرايط ثبت نام مطلع شويد. هم چنين با تلفن بخش پذيرش مركز مديريت حوزه علميه قم 7740966 و 7740971 کد 0251 تماس حاصل کنيد يا با مراجعه به سايت هاي حوزه در اينترنت ، از شرايط آن آگاه شويد