در گفتگو با رئیس مرکز ملی پاسخگویی مطرح شد:
بر اساس گزارش ها مبنی بر عملکرد مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی در ماه مبارک رمضان، فعالیت این مرکز بیش از سایر ایام سال بوده است.

به گزارش روابط عمومی مرکز ملی پاسخگویی، حجت الاسلام دکتر اصغری در بیان فعالیت های این مرکز در ماه مبارک رمضان گفت: به دلیل بالا بودن حجم کار و تقاضاهای مردمی در خصوص پرسش های دینی، تصمیم بر این شد تا ساعات پاسخگویی تلفنی را هر روز دو ساعت افزایش دهیم. بدین ترتیب کارشناسان واحد تلفنی مرکز، به جای 8 صبح تا 8 شب، از ساعت 8 صبح تا 10 شب پاسخگویی سوالات هموطنانمان بودند.

وی همچنین افزود: پاسخگویی آنلاین نیز به صورت 24 ساعته فعال بود، این در صورتی است که در سایر ایام سال این واحد از ساعت 8 صبح تا ساعت 24 به هموطنان خدمات ارائه می کند.

رئیس مرکز ملی پاسخگویی با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان بیش از 340 هزار تماس تلفنی با این مرکز گرفته شد گفت: از این میزان مرکز توانسته است به 155 هزار تماس پاسخ دهد و حدود 46درصد تماس ها بدلیل ترافیک بالا و کمبود نیرو متاسفانه امکان وصل به کارشناس را پیدا نکردند.

وی خاطر نشان کرد: ماه مبارک رمضان نسبت به ماه گذشته با رشد 50  درصدی تماس ها روبرو بودیم و این در صورتی است که در ماه های قبل در همین مدت زمان، بیش از 160 هزار تماس تلفنی با مرکز برقرار شده است.

وی همچنین از پاسخگویی به بیش از 21 هزار پیامک و بیش از 5 هزار تماس از طریق صندوق صوتی در ماه رمضان اشاره کرد و گفت: این میزان نسبت به ماه گذشته رشد دوبرابری را نشان می دهد.

دکتر اصغری در زمینه پاسخگویی آنلاین گفت: مجموع درخواست گفتگوی زنده متنی از طریق سامانه پاسخگو حدود 217 هزار مورد بود که کارشناسان ما تنها به حدود 76 هزار گفتگو پاسخ دادند و 65درصد درخواست کنندگان امکان برقراری چت برایشان فراهم نشد و در بخش فضای مجازی نیز رشد 1.6 برابری را نسبت به ماه قبل از رمضان داشته ایم.

عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم (علیه السلام) در بیان فعالیت های رسانه ای این مرکز گفت: با هماهنگی روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، گزارش خبری از فعالیت های مرکز از سوی صدا و سیمای مرکز قم تولید و در شبکه یک پخش شد که پس از آن شاهد استقبال چشمگیر مردم از خدمات مرکز بودیم بطوری که در روز بعد تعداد تماس ها به حدود دوبرابر افزایش یافت.

وی همچنین گفت: در مصاحبه ای که با رادیو معارف صورت گرفت شرح مفصلی از فعالیت های مرکز پاسخگویی خدمت عموم مردم ارائه شد.

حجت الاسلام اصغری همچنین به فعالیت مرکز ملی پاسخگویی در نخستین نمایشگاه مجازی قرآن کریم اشاره کرد و گفت: غرفه مرکز ملی پاسخگویی نیز در این نمایشگاه از 11 اردیبهشت به مدت 10 روز به صورت مجازی حضور داشت و محصولات و خدمات خود را در اختیار علاقه مندان قرار داد.

رئیس مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی از ضبط و تولید ویدئوهای کوتاه خبر داد و گفت: همزمان با عید سعید فطر بیش از بیست کلیپ یک دقیقه ای با موضوع احکام فطریه، توسط کارشناسان مربوطه ضبط و در قالب کلیپ در فضای مجازی منتشر شد.

دکتر اصغری در پایان از ضمن تشکر از تلاش کارشناسان پاسخگوی مرکز ملی، از حمایت های ویژه حجت الاسلام والمسلمین واعظی «رئیس دفتر تبلیغات» در انجام فعالیت های مرکز در ماه رمضان قدردانی کرد و اذعان داشت: با توجه برخی اقدامات مشترک با معاونت فرهنگی تبلیغی  و معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر، این برنامه را نمونه ای موفق از تعاملات درون سازمانی خواند و خواستار گسترش برنامه های هم افزا در حوزه پاسخگویی دینی شد.