رییس دفتر تبلیغات اسلامی در پیامی ارتحال حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی(ره) را تسلیت گفت.

بسم الله الرحمن الرحیم

إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِي الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا يَسُدُّهَا شَيْءٌ إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ.

ارتحال ملکوتی مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی حاج شیخ لطف الله صافی گلپایگانی(رضوان الله تعالی علیه) را به محضر مبارک حضرت ولی‌عصر(ارواحنا فداه)، مقام معظم رهبری(مدظله العالی) ، مراجع بزرگوار تقلید، فرزندان مکرم، حوزه‌های علمیه و شاگردان و مقلدان آن مرحوم تسلیت عرض می‌نمایم.

فقیهی که قریب به یک قرن عمر با برکت خود را در خدمت به ترویج معارف الهی و اعتلای اسلام سپری کرد و الگوی زهد، مجاهدت، حسن معاشرت و اخلاق و تواضع، نُصح و دلسوزی و فضیلت بود.

حضور در مجلس خبرگان و شورای نگهبان قانون اساسی از خدمات جاوید آن فقید به نظام اسلامی در سال‌های نخست پس از پیروزی انقلاب اسلامی است و از آن پس همواره از حامیان و پشتیبانان نهضت ملّت شریف، امام راحل عظیم الشأن(قدس‌سره الشریف)  و مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و نظام بودند.

امروز دفتر تبلیغات اسلامی حوزة علمیه قم و دیگر نهادهای مؤثر علمی و فرهنگی یکی از اصلی‌ترین هادیان و پشتوانه‌های معنوی خود را از دست دادند. این مرد الهی در طول عمر شریف خویش افزون بر تدریس، تحقیق و خیرخواهی نسبت به ملّت و مسلمانان و مظلومان جهان، پدری مهربان، مشفق و بصیر برای تمامی فعّالان عرصة اعتلای فرهنگ ایمانی، قرآنی و مهدوی و صیانت از مکتب نورانی اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام) بود.

برای روح بلند آن عالم ربانی علو درجات و برای فرزندان بزرگوار و بازماندگان و ارادتمندان آن فقید سعید صبر و اجر مسئلت دارم.