از سوی مرکز ملی پاسخگویی صورت گرفت؛
طی برگزاری جلسه‌ای با حضور دانش آموزان مدارس استعدادهای درخشان(سمپاد) در مرکز ملی پاسخگویی، ضمن آشنایی حضوری، به سوالات آنان توسط کارشناسان این مرکز در گروه های

به گزارش روابط عمومی مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی، در این جلسه که  به صورت حضوری در سالن اجتماعات ساختمان مرکزی مجموعه برگزار گردید، به پرسش های دانش آموزان استعدادهای درخشان(سمپاد) در گروه های تخصصی (فقه و احکام، تاریخ و سیره، اخلاق و تربیت، سیاسی اجتماعی، کلام و اعتقادات و مشاوره و روانشناسی) پاسخ داده شد.

در ابتدای این جلسه و بعد از معرفی مرکز ملی برای مهمانان، سخنران جلسه و مدیر گروه سیاسی مرکز ملی، ضمن تحلیل کوتاهی از حوادث اخیر کشور گفت: انسان باید مراقب ظنون متراکم و انباشت سوال‌های بی‌پاسخ در ذهن خود باشد، چرا که انباشت و تراکم این سوالات و شبهات، موجب ویرانی باورها و ایجاد انحرافات غیر قابل تصوری می‌گردد.

کارشناس سیاسی مرکز ملی، لازمه رسیدن به پاسخ برتر را بالا بردن قدرت تشخیص و استفاده از عقل و پرهیز از احساسات و لجاجت‌ها دانست و افزود: طبق مبانی دینی ما، انسان قبل از تحلیل و موضع گرفتن درباره مسائل، نیاز به یک رویکرد خردمندانه برای ارتقای قدرت تشخیص  دارد و لازمه این کار استفاده از منابع متکثر، معتبر و تداوم در رصد و مطالعه می‌باشد. نیروی جوان و پرسشگر ما نباید در اتکا به یک جهت یا منبع کانالیزه و محدود شود، بلکه بایستی با مقایسه خردمندانه میان روایت‌ها، از بهترین آنها تبعیت کند.

وی همچنین خطاب به دانش‌آموزان تأکید کرد که ما مدعی نیستیم که یگانه منبع و مرجع پاسخ به سوالات شما هستیم، بلکه معتقد هستیم در کنار سایر روایت‌ها، می‌توانید، روایت و پاسخ‌های ما را نیز بشنوید و قضاوت کنید.

پس از این سخنرانی، دانش‌آموزان طبق تخصص کارشناسان مجموعه، با تشکیل حلقه‌های خودجوش پرسش و پاسخ، به بیان سوالات و نظرات خود با کارشناسان مرکز ملی پرداخته و پاسخ‌های کارشناسان را شنیده و به بحث گذاشتند.

از نکات قابل تامل در این جلسه، عدم شناخت دانش‌آموزان نسبت به بسترهای ارتباطی برای پرسش و گفتگو با کارشناسان مجموعه‌های حوزوی و ایجاد اقبال چشمگیر به این امر، بعد از بحث و گفتگو با کارشناسان مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی بود که بعد از برگزاری این جلسه  و بر اساس نظرسنجی از برخی از آنان، دانش آموزان مایل به حضور کارشناسان مرکز در مدارس سمپاد به صورت مستمر بودند.