طی جلسه ای صورت گرفت؛
رئیس مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی و دبیر ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش تفاهم نامه همکاری میان دو مجموعه را امضا کردند.

به گزارش روابط عمومی مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی، حجت الاسلام محمدجواد اصغری «رئیس مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی» و حجت الاسلام حمید نیکزاد «مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش» تفاهم نامه همکاری میان دو مجموعه را امضا کردند.

موضوع این تفاهم نامه هم افزایی و همکاری طرفین در راستای تبیین، تعمیق و تعالی فرهنگ دینی، ارتقاء بصیرت سیاسی و گسترش ارزش‌های انقلابی در مدارس استعداد درخشان (سمپاد) از طریق پاسخگویی برخط (آنلاین) و برون خط (آفلاین) به پرسش های دانش آموزان و فرهنگیان (اعم از معلم و مربی) و توانمندسازی روحانیون طرح روشنا می باشد.

محورهای اصلی این تفاهم نامه توانمندسازی فکری و اعتقادی دانش آموزان همزمان با فعالیت‏های علمی، پاسخگویی تخصصی به سؤالات در محورهای مشاوره و روانشناسی، اعتقادی، قرآنی، حدیثی، تاریخی، اخلاقی، سیاسی و اجتماعی، فقه و احکام؛ پاسخگویی چهره به چهره به دانش آموزان و معلمان؛ برگزاری کارگاه های تخصصی مسئله ‏محور در پاسخ به سؤالات و شبهات؛ تولید محتوای چند رسانه ای براساس داده ها و پرسش های پرتکرار دانش آموزی است.

شایان ذکر است طرح پاسخگویی چهره به چهره در مدارس سمپاد از سال گذشته در مرکز ملی پاسخگویی آغاز گردید که مورد استقبال دانش آموزان و مسئولان سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان (سمپاد) قرار گرفت.

این برنامه تا کنون در مدارس استان های قم، سمنان و اصفهان برگزار شد و بناست در سال جاری به سایر استان ها تعمیم یابد.