پاسخ ارائه شده به سؤالِ یک پرسشگر با مشخصات خاص است. در صورتی که سؤال یا ابهامی برای شما ایجاد شده از طریق درگاه های پاسخگویی پیگیری فرمائید.

من 25 سالمه 7 ساله استمنا مي كنم شرايط ازدواج را ندارم چيكار كنم؟

پاسخ:
از آنجا که شما هنوز ازدواج نکرده اید ناچاراً باید برای مدتی خویشتنداری جنسی داشته باشید تا شرایط و زمینه ازدواج در شما فراهم گردد و آنگاه با خیالی آسوده، ازدواج کرده و غریزه جنسی خود را به گونه صحیح ارضا کنید. برای این منظور لازم است ابتدا نگاه و افکار خود را کاملاً کنترل کنید. کنترل نگاه و فکر و خیال تأثیر شگرفی در کاهش میل جنسی و در نتیجه آن بهبود و اصلاح میل جنسی از انحرافات جنسی دارد. براى كنترل نگاه، بايد انديشه را از نفوذ افكار شيطانى دور نگه داشت، زيرا گام نخست در انحراف، فكر كردن درباره آن است. بنابراین لازم است فکر و ذهن خود را از ورود افکار شهوانی و گناه آلود حفظ کنید و به محض ورود این گونه افکار، سریعاً وسط افکار خود بپرید و با قطع افکار، افکار مناسب را جایگزین آن گردانید.
برای ترک خودارضایی و کنترل غریزه جنسی لازم است از هر گونه کاری که منجر به تحریک جنسی شما می گردد، اجتناب ورزید، باید همه زمینه هایی که به نحویی باعث تمایل شما به خودارضایی می گردد را از بین ببرید و اگر چنانچه ناخواسته در موقعیت هایی که احتمال خودارضایی می رود قرار گرفتید، سریع با منصرف کردن فکر و ذهنتان و نیز تغییر موقعیت، خود را از آلودگی مجدد به خودارضایی برهانید. برای هر مدتی که موفق به ترک خودارضایی می شوید، به تشويق ذهني ـ عملي موفقيت‌هاي خود در ترک خودارضايي بپردازيد. اگر حتى يک روز هم در ترک این رفتار زشت موفق بوديد، با کمال سخاوت به تشويق خود بپردازيد؛ خود تشويقي مي‌تواند علاوه بر ارتقاي سطح اعتماد به نفس و عزت‌نفس به کاهش اضطراب شما کمک شاياني کند.
سعی کنید هیچ گاه تنها نباشید؛ برخى از روان شناسان خودارضايى را «مرض تنهايى» نام نهاده اند چرا که جوان در تنهايى و خلوت خود، اقدام به كسب لذت از خويشتن مى كند و به خودارضايى روى مى آورد. برای این منظور می توانید برای تمام شبانه روز و اوقات فراغت خود برنامه ریزی داشته باشید و با ورزش و انجام فعالیت های بدنی منظم، فکر و ذهن خود را از پرداختن به امور شهوانی دور کنید.
می توانید با انجام ورزش به صورت مرتب و مطالعه کتاب های مفید و انجام تفریحات سالم جایگزین مناسب و پسندیده ای برای مقابله با میل گناه آلود و پدیده شوم خودارضایی خود پیدا کنید. البته می توانید برای دریافت راهکارهای بیشتر به سایت پاسخگو و دیگر سایت های مرتبط مراجعه کنید و راهکارهای کنترل و تعدیل میل جنسی را در آن مشاهده کنید و آنها را به فراخور حالتان بکار ببرید. همچنین می توانید با سامانه«09640» تماس بگیرید و با مشاوران مرکز در این خصوص گفتگو کنید و چاره جویی نمایید.
این را هم بدانید که شرایط ازدواج را باید خودتان ایجاد کنید، بنابراین تلاش تان را در این خصوص افزایش دهید تا ضمن این که خودتان با همت و تلاش تان موانع ازدواج تان را یکی پس از دیگری از میان بر می دارید، دیگر فرصت پرداختن به امور شهوانی و خودارضایی پیدا نمی کنید. اگر می توانید به خواستگاری دختری بروید و با توافق یکدیگر و خانواده ها با او عقد کنید و عروسی رسمی را چند سالی تا فراهم شدن شرایط نسبی ازدواج به تأخیر بیندازید. یقیناً با این راهکار هم از فشار غریزه جنسی و از گناه خودارضایی راحت می شوید و هم انگیزه تان برای رفع موانع و ایجاد شرایط ازدواج بیشتر می گردد.