پاسخ ارائه شده به سؤالِ یک پرسشگر با مشخصات خاص است. در صورتی که سؤال یا ابهامی برای شما ایجاد شده از طریق درگاه های پاسخگویی پیگیری فرمائید.

با سلام اوج لذت جنسی یک زن چه زمانی ست؟ سپاس.

سوال شما تا حدودی مبهم است .مشخص نیست که منظور شما از زمان ارگاسم زن به چه معناست، ولی در این مورد توضیح می دهیم.
ارگاسم یا اوج لذت جنسی، حالت فرح‌بخش روانی و جسمانی است که در اثر تحریک جنسی به دست می‌آید . زمانی اتفاق می افتد که تحریک جنسی به حد آستانه ارگاسم برسد. نقاطی در بدن زن که بیش ترین تحریک جنسی را دارا می باشند ،شامل کلیتوریس و نقطه جی می باشد. کلیتوریس در خارج مجرا و در محل چسبیدن لب های کوچک آلت تناسلی به هم در بالای آلت می باشد . در اصطلاح عام به آن چوچوله می گویند. نقطه جی یا جی اسپات یک منطقه حساس در داخل مجرای تناسلی و در فاصله حدود 3 سانتی متری از دهانه مجرا و در دیواره جلویی می باشد (نزدیک به سطح شکم).تحریک این دو نقطه باعث خواهد شد تا هنگامی که تحریک به حد آستانه ارگاسم رسید، اوج لذت جنسی یا ارگاسم ایجاد شود.
ارگاسم در زنان از فرایند پیچیده تری نسبت به مردان پیروی می‌کند، به همین دلیل زمان بیش تری می‌برد تا یک زن به اوج لذت جنسی و ارگاسم برسد (به طور میانگین ۱۰ تا ۲۰ دقیقه). ارگاسم در زنان، یک روند اوج گیری و یک روند تخلیه دارد، به طوری که زمان خاصی برای به وجود آمدن آن نمی‌توان مشخص کرد .ممکن است زمان آن تا یک دقیقه طول بکشد. در حالی که نشانه ارگاسم مردان انزال و خروج منی است. زمانی که تحریک جنسی به حد ارگاسم رسید، ریلاکسیشن به دنبال یک سری انقباضات ریتمیک واژینال رخ می دهد و فرد ارضا می شود. در زنان چیزی مثل مایع منی نداریم که خارج شود، ولی قبل از ارگاسم به دلیل تحریکات جنسی مایع لغزنده کننده ای ترشح می شود که دیواره های داخلی مجرای تناسلی را لغزنده می سازد. ارگاسم در مردان صرفاً با تحریکات بدنی و تماس ایجاد می شود. در حالی که این پدیده در خانم ها بسیار پیچیده تر بوده و تا حد بسیار زیادی به شرایط روحی و ارتباط عاطفی طرفین بستگی دارد.
موفق باشید.