پاسخ ارائه شده به سؤالِ یک پرسشگر با مشخصات خاص است. در صورتی که سؤال یا ابهامی برای شما ایجاد شده از طریق درگاه های پاسخگویی پیگیری فرمائید.

ببخشید چند تا سوال داشتم.می خواستم بدونم: 1- اگه منی روی فرش بریزه،برای تطهیر باید چی کار کرد؟ 2- اگه منی روی موکت ریخته باشه و فرش روی اون قرار گرفته باشه،چی کار باید بکنیم؟ 3- اگه استمنا انجام بشه،ولی منی بیرون نیاد،گناه محسوب میشه؟ 4- خیلی وقته که می خوام استمنا رو کنار بگذارم،ولی نمی تونم.شما چاره ای برای کار من ندارید؟

پرسش 1:
تطهير فرش و استمنا
شرح : ببخشيد چند تا سوال داشتم. مي خواستم بدونم: 1- اگه مني روي فرش بريزه،براي تطهير بايد چي کار کرد؟
پاسخ:
####پرسشگر گرامي با سلام و تشکر به خاطر ارتباط تان با اين مرکز.
پرسشگر گرامي! براي تطهير فرشي که به غير بول (مانند مني) نجس شده است، بعد از برطرف کردن عين نجاست، يک مرتبه شستن فرش کفايت مي کند؛ چه با آب قليل باشد، مثل آب آفتابه و پارچ، و چه آب کر باشد، مثل آب شير و شلنگ.
براي تطهير فرش، فشار دادن به نحوي که مقداري از آب آن خارج شود، لازم است.
در صورتي که فرش با آب قليل شسته شود، غساله آن نجس مي باشد. (1)
غساله، آبي است که معمولاً در وقت شستن و بعد از آن، از چيزي که شسته مي شود، خود به خود يا به وسيله فشار و مانند آن، خارج مي شود. (2)
برطرف کردن عين نجاست، بدين معنا است که اگر نجاست جرم داشته باشد، بايد به هر وسيله که مي شود، آن جرم را از بين برد؛ مثلاً به وسيله دستمال و يا با شستن آن با آب و بعد از بر طرف کردن عين نجاست، يک مرتبه شستن آن کافي است.

پي نوشت ها:
1. آيت الله وحيد خراساني، توضيح المسائل، م 160 و 163.
2. همان، م 162.
پرسش 2:
اگه مني روي موکت ريخته باشه و فرش روي اون قرار گرفته باشه،چي کار بايد بکنيم؟
پاسخ:
####
پرسشگر گرامي! نحوه شستن و تطهير فرش، با موکت فرقي نمي کند.
توجه به اين نکته لازم است که شستن چيز هايي که نجس مي شود، واجب نيست. فقط شستن چيزهايي که مربوط به خوردن و نوشيدن و نماز خواندن مي باشد، لازم است.
پس در مرحله اول بايد انسان وسايل را با مني نجس نکند؛ ولي اگر نجس شد، لازم نيست که براي تطهير آن خود را به زحمت بيندازد. (1)

پي نوشت:
1. سؤال تلفني از دفتر آيت الله وحيد خراساني (7740611-0251).
پرسش 3:
اگه استمنا انجام بشه، ولي مني بيرون نياد،گناه محسوب مي شه؟
پاسخ:
####
پرسشگر گرامي! استمنا حرام است؛ هر چند که مني خارج نشود. اگر مني خارج شود، علاوه بر اين که انسان کار حرامي انجام داده است، جنب شده است و بايد غسل جنابت کند. (1)

پي نوشت:
1. سؤال تلفني از دفتر آيت الله وحيد خراساني (7740611-0251).

پرسش 4:
خيلي وقته که مي خوام استمنا رو کنار بگذارم، ولي نمي تونم.شما چاره اي براي کار من نداريد؟
پاسخ:
####
راهکارهاي ترک خودارضايي، در سايت پاسخگو آمده است. مي توانيد با ديدي مثبت تر و خريدارانه تر، به اجراي با نشاط تک تک راهکارها بپردازيد.
شک نکنيد که اگر خواهان پاکي باشيد، مي توانيد حتي با عمل کردن يکي از راهکارها، به ترک پايدار نايل آييد. ترک خودارضايي، آن طور که برخي خيال مي کنند، دشوار نيست و دليل آن هم، درصد بالاي افراد موفق در ترک مي باشد.
البته مي شود بهترين راهکارهاي دنيا را با بهانه غير عملي بودن يا...، از صحنه عمل خارج کرد و مي شود ضعيف ترين راهکارها را با کمي بذل توجه، به راهکاري موفق تبديل نمود.