پاسخ ارائه شده به سؤالِ یک پرسشگر با مشخصات خاص است. در صورتی که سؤال یا ابهامی برای شما ایجاد شده از طریق درگاه های پاسخگویی پیگیری فرمائید.

سلام خدمتشمادوستان گرامی . بنده یک سوال داشتم من تقریبا یک پسر15 و مذهبی هستم و من یکی ازدختران دوستان مادرم خوشم آمده است و نمیدانم چه بکنم تا به حال نشده بود ازدختری خوشم بیاید در باراول گفتم همین دفعه است و یادم میرود ولی نشد هر بار که میدیدم دوست داشتنم بیشتر میشد من باید چی کار کنم از طرفی خجالت میکشم به کسی بگوییم و همش خدا خدا میکنم که یه اتفاقی بیافته ویکی بفهمه . و همچنین من بار ها چون یک پسر مذهبی هستم از خدا خواسته ام و الان صبرم تمام شده وهمچنین سنم هم کم است که به مارد م چیزی بگوییم من قسطم در این سن ازدواج نیست حداقل یک ارتباط کم در حد باششد که احساس ارامش کنم تو رو به قران یک راه حل به من بگویید .

صرف عشق و علاقه سطحی و ظاهری که بر اساس وسوسه های فکر و تحریکات دوران بلوغ و یا بر اساس محرک های بیرونی به وجود می آید، نیاز به ازدواج را توجیه نمی کند و حتی باعث خوشبختی در زندگی نخواهد شد؛ زیرا ازدواج در این دوره از زمان، نیاز به شرایط خاصی دارد؛ مانند: تحصیلات، شغل، وضعیت سربازی و حتی مهارت های زندگی و بلوغ فکر که قطعا در یک فرد 15 ساله، این موارد سال ها طول می کشد تا محقق شود و حتی در این وضعیتی که شما قرار دارید، خانواده طرف مقابل هم شما را پذیرش ندارند.
پس با مدیریت فکر و پرهیز از سرمایه گذاری زود هنگام و غیر منطقی در مورد آن دختر، سعی کنید توجه و همت و تلاش خودتان را ابتدا به وضعیت تحصیلی و بعد به موضوعاتی که لازمه یک زندگی منطقی و مطلوب هست، معطوف کنید و سعی کنید غریزه جنسی خودتان و حتی عشق و علاقه خودتان را با خودکنترلی و خویشتن داری در تحت اختیار خودتان بگیرید تا این گونه بدون در نظر گرفتن شرایط بیرونی و درونی طغیان نکند و در شما ایجاد تنش و احساس وابستگی غیر منتظره نکند!
در زیر راهکارهایی جهت مدیریت و تعدیل غریزه جنسی ارایه شده است که خدمت شما ارایه می شود:
1. برنامه ريزي براي كار مداوم:
جوان از نيروي سرشار و فوق العاده ایي برخوردار است. اين نيرو اگر در زمينه هاي ديگر مورد استفاده قرار نگيرد و به صورت مطلوب از آن استفاده نشود، با توجه به شرايط سني جوان در قالب امور جنسي و شهواني ظاهر خواهد شد. اگر جوانان به كار(اعم از كار علمي و تحقيقاتي و غيره) مداوم عادت كنند و نيرو و توان خود را در اين زمينه به مصرف برسانند، تا حدودي از انحرافات اخلاقي و شهوت و غريزه جنسي در آنان پيشگيري مي شود.
كارهاي بدني موجب تعادل جسم و روان مي شود. اگر نيك بنگريم افرادي كه به كار مداوم مشغول هستند و نيرو و استعدادشان را در زمينه هاي مثبت و سالم به كار مي اندازند، كمتر دچار انحرافات اخلاقي و بحران هاي روحي مي شوند.
كار موجب مي شود نيرو و انرژي جوان قبل از آن كه به چربي هاي اضافي تبديل گردد و اختلالاتي در ساز و كار اندام هاي بدن ايجاد گردد، از طريق سوخت و ساز مفيد و سالم به مصرف برسد.
2. دوري از محيط هاي آلوده و ناسالم:
يكي از علل و عوامل انحرافات جنسي و به طور كل انحرافات اخلاقي، محيط آلوده و محرك هاي شهواني است. محيط از طريق وارد نمودن عناصر محرك در گرايش هاي انحرافي، منجر به طغيان غريزه جنسي در جوان مي شود.
مسايلي از قبيل بدحجابي، بي حجابي، روابط ناسالم و آزاد دختر و پسر، سريال هاي تلويزيوني و فيلم هاي خارجي و هم چنين استفاده نادرست از اينترنت در تحريك شهوت و غريزه جنسي جوان مؤثر است.
اگر واقعاً‌ مي خواهيد از جواني تان به خوبي استفاده كنيد و در راه درست و سالم گام برداريد، سعي كنيد از محيط هاي آلوده و ديدن عوامل تحريك كننده، جدّاً پرهيز نماييد.
3. استفاده درست و مطلوب از اوقات فراغت:
يكي از زمينه هاي پيدايش انحرافات در جوانان و نوجوانان، استفاده نادرست آنها از اوقات فراغت است. اوقات فراغت طولاني و بي برنامه، جوانان را عاصي و سرگردان مي كند. آنها به تدريج سرخورده و مأيوس مي شوند و در نتيجه به دنياي درون خويش پناه مي برند و در كُنج خلوت و انزوا راهي براي مشغوليت خود مي جويند؛ بنابراين براي تمام اوقات شبانه روزي خود برنامه منظمي تنظيم كنيد و به هيچ وجه از آن تخلف نكنيد.
4. پيشگيري از روابط ناسالم:
جواناني كه روابط نامطلوب و ناسالم دارند و با افراد منحرف و بي بندوبار دوست و رفيق هستند، كم كم به انحرافات كشيده مي شوند و تحت تأثير امور شهواني قرار مي گيرند.
نفوذپذيري نوجوانان از دوستان و همسالان بيش از ساير گروه ها است. در سنين بلوغ صحبت هاي آهسته و در گوشي بين نوجوانان بيشتر مي شود و محور اين گفتگوها، غالباً پيرامون مسايل جنسي و امور شهواني است كه به صورت مخفيانه و به دور از انظار بزرگترها طرح مي شود.
براي پيشگيري از انحرافات اخلاقي، سعي كنيد از دوستي هاي آلوده و مشكوك، جداً‌ پرهيز نموده و با افراد سالم و مذهبي ارتباط برقرار نماييد.
4.پرورش تقوا و معنويت در وجود خويش:
همه آنچه بيان شد، به نحوي مي توانند در پيشگيري از انحرافات اخلاقي و طغيان شهوت و غريزه جنسي نقش داشته باشند، اما آن چه بيش از همه ضروري است و به صورت زيربنايي در شخصيت و رفتار نوجوان مؤثر است، پرورش معنويت و تقويت ايمان و تقواي الهي است.
ما در عصري زندگي مي كنيم كه جهان به شدت در ماديات فرو رفته و يك سره غرق در جاذبه هاي نفساني و امور شهواني گرديده است؛ در شرايط كنوني،‌خلأ عظيم و هولناكي از اخلاق و معنويت پديد آمده و تمامي مشكلات انسان ها نيز از همين جا ناشي شده است.
اگر با تقويت ايمان و نيروي اراده، باورها و اعتقادات نوجوانان تقويت گردند، بدون شك بخشي از مشكلات آنان به ويژه در زمينه مسايل اخلاقي و شهوت و غريزه جنسي درمان مي شود!!