پاسخ ارائه شده به سؤالِ یک پرسشگر با مشخصات خاص است. در صورتی که سؤال یا ابهامی برای شما ایجاد شده از طریق درگاه های پاسخگویی پیگیری فرمائید.

پسری که قبلا ازش یاد کردم فردیه که مشروب میخوره و خیلی کار ها رو کرده!و ازطرفی هم دختر دایی من خیلی عاشقش هست و بدی هاش رو نمی بینه وهم پسره این رو دوست داره!تازه پسره تا حالا تاثیراتی هم روی دختر دایی من گذاشته مثلا دیگه براش فرق نداره که به پسرا دست بده و خیلی چیزای دیگه.درضمن مادرش هم این موضوع را فهمیده ولی بازم دختر داییم از بعضی راه ها با اون در ارتباط هست و حتی چندین بار همدیگه رو دیدن!منهم خیلی دختر داییم رونمیبینم ولی وقتی میبینمش مدت خیلی زیادی با هم هستیم و می تونیم با هم حرف بزنیم.میخواستم اگر ممکنه راهی بهمن نشون بدین وبگین چه طور میتونم روش تاثیر بذارم؟

پرسشگرگرامي باسلام و سپاس از ارتباطتان با اين مركز.
هيچ گاه فراموش نكنيد كه تأثير ما بر ديگران كاملاً محدود است . نمي توانيم بر ديگران به هر صورت كه مي‌خواهيم تأثير بگذاريم. در اين صورت تأثير گذاشتن بر روي ديگران تا حد زيادي بستگي به اين موضوع دارد كه تا چه اندازه حريم ديگران را رعايت مي‌كنيم . هر گاه از موانع ارتباطي استفاده كنيد، نمي توانيد اثر مطلوبي بر جاي بگذاريد. يكي از اين موانع ارتباطي نصيحت كردن است كه شما را از او دور مي‌سازد و اجازه نمي دهد كه به شما نزديك شود.
يكي از موانع ارتباطي مهم آن است كه بلافاصله در صدد حل كردن مسايل او بر آييد. متأسفانه هنگامي كه از اين ابزار استفاده مي‌كنيم گويا تلاش نمي‌كنيم تا احساسات فرد را دريابيم و فرد رنجيده خاطر مي‌گردد. پس همدلي كردن و فراهم آوردن فرصتي براي آن كه فرد مقابل مانند دختر دايي تان براي شما بگويد و صرفاً شنونده باشيد، بسيار اهميت دارد.
در نتيجه هر اندازه تلاش كنيد تا از اثر گذاري بر او به صورت مستقيم دور بمانيد و تنها پس از تخليه هيجاني به او رسيدگي كنيد، موفق‌تر خواهيد بود.
انتظار معجزه و موفقيت چشمگير نداشته باشيد. تغييرات ممكن است زماني طولاني به طول بيانجامد و اين نبايد مايه نگراني شما باشد . مهم اين است در مسيري درست حركت نمائيد و اين يعني فراهم آوردن فرصتي براي تخليه احساسات .در نتيجه فرد نيازي نمي بيند كه با ديگران ارتباط برقرار نمايد.
در ادامه فرد مي پذيرد كه با يك بحران روبرو است . مي‌تواند با مراجعه به يك روانشناس به گفتگو و برطرف نمودن مسأله بپردازد؛ اما بي شك تا وقتي كه جو تهديد وجود دارد و ممكن است به او برچسب بزنيم، او به اين امر رضايت نخواهد داد. همه چيز در مدار شنونده خوب بودن و همدلي صورت خواهد پذيرفت. اين رفتار بايد از سوي بستگان او نيز جريان داشته باشد.