پاسخ ارائه شده به سؤالِ یک پرسشگر با مشخصات خاص است. در صورتی که سؤال یا ابهامی برای شما ایجاد شده از طریق درگاه های پاسخگویی پیگیری فرمائید.

باعرض سلام وخسته نباشید. می خواستم بپرسم چرا استمنا حرام است؟ اگه می خواهید بگویید به بدن آسیب میرسونه خوب ما میتونیم به فیلم نگاه کنیم تا بدنمون آماده بشه بعد استمنا کنیم. لطفا راهنمایی ام کنید.

پرسشگر گرامي با سلام و سپاس از ارتباطتان با اين مرکز
حرمت استمنا تنها به دليل ارضاي آني نيست. بنابراين زماني حرف شما درست است كه دليل حرمت استمنا تنها به دليل فشاري است كه به ارضاي آني منجر مي شود و باعث آسيب به جسم مي شود ،در حالي كه اولاً حرمت استمنا تنها به دليل ارضاي آني نيست .
ثانياً آمادگي و تدريج در به وجود آمدن احساسات شهوت آلود بدون موضوع و منبع حقيقي در بيرون، آثار بدتري در ذهن دارد، زيرا در يك ارضاي منطقي جنسي منبع ارضاي يك فرد واقعي است . مي توانيد از طريق حواس پنج گانه ايشان را لمس كنيد حتي واكنش طرف مقابل هم در افزايش ميل جنسي بسيار مهم است. در اين جا با اقناع و رضايت جنسي نيز مواجه هستيد. در حالي كه ديدن فيلم هيچ واكنش متقابل وجود ندارد . حواس شما مانند حس لامسه ارضا نمي شود . مانند اين است كه با يك غير جاندار ارتباط جنسي داشته باشيد.
از طرفي تصاويري كه در اين فيلم ها تحريك كننده وجود دارد، باعث افزايش آمار استمنا مي شود ،زيرا تصاوير محرك هنگام وسوسه ها به ذهن بيش تر متبادر مي شود . در آسان سازي استمنا كمك مي كند. بنابراين به وجود آمدن تصاوير هنگام استمنا آثار مخرب تري نسبت به يك استمنا بدون به ذهن آوردن تصاوير و فيلم هاي محرك خواهد داشت. در بخش پايين مراحل استمنا و آسيب هايي كه در هر مرحله وجود دارد ، خدمت شما ارايه شده است
1-مرحله‌ مشكل‌ساز (Problematic): در افرادي بروز مي‌كند كه روزانه بيش از يك يا دو بار استمنا مي‌كنند. عوارض آن عبارتند از:
ا) خستگي و كوفتگي
ب) عدم تمركز حواس
پ) ضعف حافظه
ت) استرس و اضطراب
2-مرحله‌ گرفتاري شديد (Severe): در افرادي كه در روز سه تا چهار بار استمنا مي‌كنند پديدار مي‌شود. عوارض آن عبارتند از:
ا) خستگي و كوفتگي
ب) تغييرات سريع خلقي
ج) حساسيت بيش از حد و زود رنجي
د) كمردرد
ه) نازك شدن موها (به دليل برهم خوردن نظم هورموني)
و) ناتواني جنسي زودرس در جواني
ي) بي‌خوابي، بدخوابي و مشكلات مشابه آن‌
3- مرحله‌ گرفتاري بسيار شديد (Addictive): در اين حالت فرد روزانه حتي پنج بار استمنا مي‌كند كه عوارض بسيار شديدتري در او ظهور مي‌يابد:
ا) خستگي و كوفتگي
ب) ريزش شديد موها
ج) تار شدن ديد چشم‌ها
د) وِز وِز گوش
ه) انزال زودرس و غيرارادي و خروج مني به صورت قطره قطره
و) درد كشاله‌ ران و ناحيه‌ي تناسلي
ي) دردهاي قولنجي در ناحيه‌ي لگن و استخوان دنبالچه
عوارض ديگر :
1 - آسيب پروستات:
استمنا به شكل صحيح و غير اعتيادگونه در تقويت پروستات و جلوگيري از ابتلأ به سرطان پروستات كمك فراواني مي‌كند. اما اگر به صورت مكرر و اعتياد گونه انجام شود، باعث تقويت احتمال ابتلأ به سرطان پروستات مي‌شود.
2 - خستگي و كوفتگي مفرط:
به دليل انرژي‌بر بودن اعمال جنسي كه خود ارضايي را نيز شامل مي‌شود، موجب كمبود انرژي و تخليه‌ ذخاير گليكوژن (نوعي قند كه براي تأمين انرژي سلول‌هاي عضلاني لازم است) مي‌گردد، در نتيجه خستگي و كوفتگي مفرط روي مي‌دهد.
3 - گرفتگي عضلاني:
براي رسيدن به حالت اوج لذت جنسي يا ارگاسم، عضلات بدن و دستگاه تناسلي چه در مردان براي تخليه‌ي اسپرم و چه در زنان براي پمپاژ خون به ناحيه‌ي تناسلي منقبض مي‌شوند. در استمنا اعتياد گونه و زياده از حد، عضلات هميشه در حال انقباض و گرفتگي هستند.
4 - آسيب روحي- رواني:
بيشترين آسيب و عارضه‌ خود ارضايي آسيب روحي و رواني‌اي است كه به خود فرد وارد مي‌شود. مهم ترين اين عوارض افسردگي و احساس گناه پس از خود ارضايي است. ضعف حافظه و حواس‏پرتي، اضطراب، منزوي شدن و گوشه‌گيري، بي‌‏نشاطي و لذت نبردن از زندگي، پرخاش‌گري، بداخلاقي و تندخويي، كسالت دائمي و ضعف اراده، احساس حقارت و عدم اعتماد به نفس از ديگر عوارض روحي- رواني اين امر هستند.
5 - عوارض اجتماعي:
ناسازگاري خانوادگي، بي‌ميل شدن به همسر و ازدواج، ناتواني در ارتباط با جنس مخالف و همسر(استمنا بعد از ازدواج) احساس طرد شدن و از بين رفتن عزّت، پاكي، شرافت و جايگاه اجتماعي، دير ازدواج كردن و لذت نبردن از زندگي مشترك و... از آسيب هاي اجتماعي خود ارضايي هستند.
موفق باشيد.