پاسخ ارائه شده به سؤالِ یک پرسشگر با مشخصات خاص است. در صورتی که سؤال یا ابهامی برای شما ایجاد شده از طریق درگاه های پاسخگویی پیگیری فرمائید.

بسمه تعالی با سلام من به تازگی با سایت شما اشنا شده ام و عضو نیستم . می خواستم در رابطه با مطلبی تحت عنوان "توسل به اموات فقط از طریق قران" در بخش گفتگوی دینی - توحید با حضور افرادی با نام عقیل و بینا و صدرا مطالب بنده به گفتگو گذاشته شود که در قرا ن مراد از خواندن غیر خدا با عباراتی مشابه با یدعون من دون الله که به کرات امده مراد خواندن غیر خدا در مقام ربوبیت و اله( خدا بودن ) و پرستش می باشد و نه واسطه و شفیع بودن . زیرا به دفعات زیاد در قران می خوانیم فلا تدعوا مع الله الهااخر و مشابه آن و یا "واتخذوا الهه لعلهم ینصرون" و یا هوی و هوس را اله گرفتن و یا ملائکه و حضرت مسیح و مریم را اله دانستن و یا احبا ر و رهبان را ارباب گرفتن.و مسیح و عزیر را فرزند خدا دانستن که در همه این حالات شریک برای حدا دانستن و مستقل از خدا کسی را دانستن می باشد ونه شفیع دانستن.همچنین در ایه 3 زمر عبارت نعبدهم که به معنای عبادت و پرستش می باشدکه در جاهای دیگر هم مراد عبادت است مثل بعبادتهم کافرون. اما کمک خواستن از دیگران شرک نیست مثل : درخواست حضرت موسی ازخدا تا بوسیله برادرش پشتش محکم شود( واشدد به ازری) یا از حضرت خضر خواست تا اورا تعلیم دهد تا به رشد رسد که البته تحمل نداشت در حالیکه از خدا هم خواسته بود علمش را زیاد کند.کمک گرفتن حضرت موسی از عصای بی جان خودش در بالا رفتن از کوه ها و چوپانی، درخواست پیاز و عدس بنی اسراییل از حضرت موسی از خدا ،درخواست مائده اسمانی حواریین از حضرت عیسی ،درخواست برادران یوسف از پدرشان،کمک خواستن حضرت سلیمان از اصف برخیا، دستور خدا برای رفتن خدمت پیامبر درسوره نسا و منافقین برای استغفار، خلق کردن به اذن خدا توسط حضرت عیسی،عبارات اتاهم الله و رسوله، اغناهم الله و رسوله در سوره توبه، که در همه این حالات مسئله واسطه بودن در کار است و هیچ شرکی هم در کار نیست.به فرض اینکه اموات حتی پیامبر ص از این دنیا هم خبر نداشته باشد چون مقام خدایی و پرستش در کار نیست و صرفا توسل و واسطه قرار دادن است نهایت کار ان است که شیعیان کار بی فایده ای انجام میدهند ولی شرکی در کار نیست مثل اینکه شما از شخصی در خواستی میکنی ولی او قادر به انجام نیست مثل بسیاری از بیماران که به پزشک مراحعه می کنند و لی اثری ندارد. حتی اگر پزشک ما را خوب کند و بگوییم پزشک مرا خوب کرده مشرک شده ایم در حالیکه شفای اصلی دست خداست .همچنین خدا می فرماید عسل مایه شفاست اما ایا واقعا عسل شفا می دهد و بسیاری از این امور. پس مسئله اصلی ان است که به مسائل چگونه نگاه کنیم. البته باید به ایه 106 سوره یوسف خیلی توجه شود. مسائل از این دست ( واسطه قرار دادن افراد ) در قران زیاد است. از اقای عقیل در خواست می شود نحوه زنده بودن و زندگی شهدا را در برزخ فقط از طریق قران توضیح دهد تا میزان علم و اگاهی انها معلوم شود . از دست اندر کاران سایت می خواهم این مطلب را د ر بخش گفتگو قرار دهند چون من به فنون گفتگوی کامپیوتری اشنا نیستم با تشکر حسین

پرسشگر گرامي با سلام و سپاس از ارتباطتان با اين مرکز
دوست عزيز ؛ ايميل شما حاوي مطالبي بود و در اين ايميل به سوال خاصي اشاره نشده تا پاسخگوي شما باشيم.
مركز ملي پاسخگويي به سوالات ديني آماده پاسخگويي به سوالات شما در زمينه احكام، مشاوره خانواده، اخلاق، قرآن حديث، تاريخ اديان، اعتقادي و ... مي باشد.
در صورتي كه براي ما سوالي رو ارسال نماييد ما پاسخ آن را در اسرع وقت برايتان به ايميلتان ارسال مي كنيم.