محمد مهدی پورمدنی

در این جلسه مسائل و موارد مربوط به بخش پاسخگویی جوامع مجازی مطرح شد.

به گزارش روابط عمومی مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی در این جلسه که با حضور حجت الاسلام والمسلمین پورمدنی «سرپرست گروه پاسخگویی اینترنتی» و کارشناسان پاسخگوی جوامع مجازی برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره همکار فقید این بخش مرحوم حجت الاسلام والمسلمین جنتی، مهمترین مسائل پاسخگویی در جوامع مجازی مورد بررسی قرار گفت.

حجت الاسلام پورمدنی جوامع مجازی را یکی از بسترهای مهم پاسخگویی فضای مجازی دانست و افزود: کاربران می توانند از ربات در پیام رسان بله آدرس https://ble.im/pasokhgoo_ir_bot سوالات دینی خود را در بخش های مختلف قرآن، حدیث، احکام، اخلاق، مشاوره، کلام و تاریخ با از کارشناسان مطرح و در حداقل زمان جواب را دریافت نمایند.

وی گفت: منتخب محتوای پرسش و پاسخ های این بخش درکانال های مرکز ملی در پیام رسان ها منتشر می شود. پرسشگران می توانند از این کانال ها درپیام رسان ایتا به نشانی https://eitaa.com/pasokhgoo1

، پیام رسان سروش به نشانی http://sapp.ir/pasokhgoo ، پیام رسان بله به نشانی https://ble.im/pasokhgoo ، پیام رسان آی گپ به نشانی https://igap.net/pasokhgoo1 و پیام رسان گپ به نشانی https://gap.im/pasokhgoo1  استفاده کنند و بر غنای معرفتی خود بیفزایند.

همچنین صفحه اینستاگرام مرکز ملی به نشانی instagram.com/pasokhgoo_ir  نیز در عرصه پاسخگویی به سؤالات دینی فعال می باشد.

شایان ذکر است که مرحوم حجت السلام محسن جنتی «مدیر سابق بخش جوامع مجازی» از ابتدای فعالیت مرکز ملی پاسخگویی در حوزه فعالیت های مجازی مرکز حضوری تاثیرگذار داشت و فرصت های مختلف و متنوعی در عرصه پاسخگویی به سوالات دینی در فضای مجازی را راه اندازی و ایجاد کرد. ایشان بعد از عمری مجاهده علمی و بعد از یک ماه روزه داری و استغفار و پس از حضور در مرقد امام خمینی و تجدید بیعت با امامین انقلاب در روز عید سعید فطر به دیار باقی شتافت.  باشد که زحمات ایشان باقیات صالحات نزد خداوند متعال محفوظ بماند و از اجر اخروی بهره مند گردند.

جلسه تقدیر و معارفه مسئولین گروه های فضای مجازی و مکتوب برگزار شد
در این جلسه طی حکم های جداگانه از طرف ریاست مرکز، حجج اسلام محمدمهدی پورمدنی و حامد ملکی به سرپرستی گروه های پاسخگویی فضای مجازی، رسانه و مکتوب منصوب شدند.

به گزارش روابط عمومی مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی، در این حکم حجت الاسلام والمسلمین مخدوم با توجه به انتقال جناب آقای دکتر اباذر جعفری به معاونت تبلیـغ، حجت الاسلام والمسلمین محمد مهدی پورمدنی را به سمت سرپرست گروه پاسخگویی فضای مجازی منصوب کرد.
در این حکم ضمن تشکر از زحمات جناب آقای دکتر اباذر جعفری، آمده است: انتظار می رود با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری (دام ظله) در خصوص اهمیت حضور فعال و اثرگذار در فضای مجازی، با همتی مضاعف ضمن بهره وری از ظرفیت های موجود و حسن استفاده از سرمایه ارزشمند کارشناسان محترم در ارتقاء کمی و کیفی پاسخگویی در این عرصه پراهمیت، اهتمام ویژه به عمل آورید.
حجت الاسلام پورمدنی پیش از این مسئولیت، در سمت مسئول انجمن های گفتگوی دینی (سایت های askdin.com و askquran.ir) مشغول فعالیت بودند که ضمن فعالیت گسترده در این بخش، تولید نرم افزارهای اندرویدی متنوعی را طی زمان مسئولین در کارنامه دارد.
همچنین طی حکمی جداگانه ریاست مرکز، ضمن تشکر از زحمات حجت الاسلام حامد قرائتی، حجت الاسلام حامد ملکی را به سرپرستی بخش پاسخگویی رسانه و مکتوب منصوب کرد. حجت الاسلام ملکی نیز پیش از این در بخش ارزیابی مرکز فعالیت داشتند.
در ابتدای این جلسه حجت الاسلام والمسلمین مخدوم، با اشاره به دیدار مسئولین دفتر با مقام معظم رهبری (دام ظله) گفت: رهبری معظم فرمودند من از جنس این کار (پاسخگویی) رضایت کامل دارم و مورد تایید من هست.
همچنین وی با اشاره به اهمیت بخش فضای مجازی، نوع نگاه مرکز به نرم افزارها و فنآوری را در طی مدیریت دکتر جعفری بر این بخش قابل توجه دانست.
ریاست مرکز ملی پاسخگویی در باب اهمیت بخش مکتوب نیز گفت: بخش مکتوب بخاطر فرایند ویژه پاسخگویی آن می تواند منجر به فراوده های خوبی در قالب نرم افزار و کتاب شده و لذا می تواند ارزش افزوده خوبی داشته باشد.
همچنین دکتر اباذر جعفری در این جلسه محوریت خلاقیت و ابتکاری کارشناسان مرکز راوجه امتیاز مرکز ملی پاسخگویی نسبت به سایر مراکز در این عرصه دانست و بر ضرورت حفظ این روحیه تاکید کرد.

از سوی رئیس مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی صورت گرفت:
طی حکمی حجت الاسلام والمسلمین علی مخدوم، ضمن تشکر از زحمات دکتر جعفری، سرپرست گروه پاسخگویی فضای مجازی را منصوب کرد.
انتصاب سرپرست جدید

به گزارش روابط عمومی مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی، در این حکم حجت الاسلام والمسلمین مخدوم با توجه به انتقال جناب آقای دکتر اباذر جعفری به معاونت تبلیـغ، حجت الاسلام والمسلمین پورمدنی را به سمت سرپرست گروه پاسخگویی فضای مجازی منصوب کرد.
در این حکم ضمن تشکر از زحمات جناب آقای دکتر اباذر جعفری، آمده است: انتظار می رود با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت حضور فعال و اثرگذار در فضای مجازی، با همتی مضاعف ضمن بهره وری از ظرفیت های موجود و حسن استفاده از سرمایه ارزشمند کارشناسان محترم در ارتقاء کمی و کیفی پاسخگویی در این عرصه پراهمیت، اهتمام ویژه به عمل آورید.