عبدالکریم بهجت پور

از سوی بخش پشتیبانی علمی مرکز ملی پاسخگویی برگزار شد:

به گزارش روابط عمومی مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی، استاد ارجمند جناب حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت‏پور در این نشست علمی با تفکیک بین پوشش اسلامی و حفظ پاکدامنی افزود: سیر فرهنگ‏سازی پوشش اسلامی با روش پاکدامنی در جامعه دو مقوله جداست که هر کدام نیاز به تبیین و برنامه‏ریزی مجزا دارد، اما این جلسه حول مبحث پوشش اسلامی است.

مدیر مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران با اشاره به تعبیر «ستر» برای حجاب و پوشش اسلامی در لسان قرآن و روایات گفت: بحث پوشش اسلامی در سوره احزاب مطرح شد که نودمین سوره در ترتیب نزول است و در مدینه در مدینه نازل شده است.

وی افزود: این پوشش در واقع جهت انتساب زن در جامعه مومنین و نماد مسلمانی است. همچنین آیه مربوط به عفت در سوره نور که صدودومین سوره قرآن به ترتیب نزول است مطرح می شود و ضرورت عفت را به عنوان تذکری مطرح می‏کند. در حقیقت دستور پوشش برای اثبات مسلمانی است و همین زن با وجود پوشش، نیاز به عفت داشت که آیه سوره نور نازل گردید.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت‏پور با بیان پوشش که علامت تشخص در جامعه اسلامی است گفت: به میزانی که زن در جامعه اسلامی احساس افتخار نکند، پایبندی کمتری به بحث پوشش اسلامی دارد و لذاست که باید تلاش کنیم زنی که به مسلمانی افتخار می‏کند و می‏خواهد آن را بروز دهد، تربیت کنیم.

وی با اشاره به ده ویژگی افراد در جامعه ایمانی که در آیه 35 سوره احزاب مطرح گردیده افزود: راهبردی که از این آیه می‏توان گرفت این است که باید زنان پوشیده را ترویج کنیم و با تبیین مولفه‏های زنی که در پوشش اسلامی است باید گفت زنی که این پوشش را دارد، این زن ده ویژگی را در کمالش داشته و اینجاست که قدرت تعریف از زنان محجبه پیدا شود.

شایان ذکر است نشست‏های علمی در بخش‏ پشتیبانی علمی مرکز در گروه های قرآن و حدیث، احکام، اخلاق، مشاوره، کلام و تاریخ، با رویکرد پاسخگویی به طور پیوسته با استفاده از حضور اساتید مبرز برگزار می‏شود.