در كتاب روزهاي پيشاور (كتابي كه در رد شبهاي پيشاور نوشته شده است)مي خوانيم((نمی توان گفت احادیثی که در کتب اهل سنت جمع آوری شده است، همگی بی کم و کاست صحیح هستند. مکر اول علمای شیعه این است که برای اثبات عقاید خود به ضعیف ترین احادیث یا احادیث کاملاً ساختگی در کتب اهل سنت استدلال می کنند ! این عادت خیلی عجیب است ! اما آنها بدون هیچ خجالتی مرتکب آن می شوند و پی در پی تکرار می کنند.
شیعیان ساده لوح باید بدانند که بودن احادیث در کتب اهل سنت ، دلیل بر درستی آن احادیث نیست و حتی یک نفر سنی هم در طول تاریخ نگفته است که تمام احادیث کتب ما بی کم و کاست درست است! اگر شیعه اصرار دارد، هر روایتی که در کتب ما آمده، درست است و باید قبولش کرد، پس آن همه روایاتی را که ضد آنهاست نیز، می پذیریم و از ما نخواهند که قبول نکنیم. عجیب است! وقتی به احادیث ما که بر ضد عقاید است، می رسند؛ می گویند: جعلی است. پس واضح است که معلم و راهنمای آنها در علم حدیث شناسی فقط و فقط هوای نفسشان است نه علم و دانش.
اهل سنت تنها احادیث دو کتاب بخاری و مسلم را صد در صد قبول دارد. علمای ما ، کتب دیگر را به غیر از این دو کتاب را به دو بخش کلی تقسیم کرده اند و احادیث صحیح آن را در یک طرف و احادیث ضعیف را در طرف دیگر نوشته اند . )) آيا مطالب فوق صحيح است لطفا توضيح مفصل دهيد؟
پاسخ:
با سلام و تشکر به خاطر ارتباط تان با اين مرکز.
اين که نوشته اند اذان در شيعه تحريف شده ، بهتان آشکار است . اذان در شيعه تحريف نشده، بلکه در بين اهل سنت تحريف شده است.
هيچ مجتهدي از شيعه گفتن " اشهد ان عليا ولي الله" را جزو اذان و واجب نمي داند بلکه حداکثر گفته اند گفتن اين جمله باطل کننده اذان نيست، زيرا ذکر و ياد خداست . ان شاء الله ثواب دارد. زيرا پيامبر به اعتقاد به ولايت علي بن ابي طالب و فرزندانش( يازده امام) امر کرده ، روايات فراواني حکايت از وجود اين ذکر در کنار ذکر توحيد و رسالت دارد.
اين که گفتن ذکر خدا در بين فقرات اذان، اذان را باطل نمي کند و حرام نيست ، شکي وجود ندارد . اين که علي بن ابيطالب ولي خدا و محبوب خدا و رسول بوده هم شک نيست . شهادت به اين ولايت و محبوبيت مطلوب خداست. پس از باب ذکر گفتن اين جمله بين فقرات اذان و به خصوص بعد از شهادت به توحيد و نبوت پسنديده است. البته گوينده بايد آن را به عنوان ذکرمستحب بگويد، نه به عنوان اذان ، زيرا اگر به عنوان اذان بگويد، مرتکب بدعت شده و عبادتش باطل مي شود.
اما اهل سنت به تبعيت از خليفه دوم اذان را تحريف کردند . در اذان صبح به جاي "حي علي الصلوه" مي گويند:" الصلوه خير من النوم" . اين تحريف و دخل و تصرف حرام در عبادت است.
مالک بن انس از علماي اهل سنت در کتاب "الموطأ" آورده:مؤذن نزد عمر آمد تا او را براي نماز صبح صدا بزند، ديد عمر خوابيده است. پس گفت:" الصلوه خير من النوم" و عمر هم از اين عبارت خوشش آمد و دستور داد اين جمله را در اذان صبح قرار دهند.(1)
پي نوشت :
1.موطأ، ج1،ص72.