دختری که شرایط ازدواج برایش فراهم نیست وازطرفی دارای شهوت بسیارزیادباشد وفرد معتقدی هم باشداگرازراه استشهاءچندین بار ارضاشودوبعدعذاب وجدان بگیردو توبه کندو مجددا چون نیازش به اوفشارمی آورددست به اینکارمی زند چه عقوبت اخروی ودنیوی دارم؟ آیاخئاوند می بخشد؟آیامی تواند باشخصی صیغه کند چون نمی خواهد گناه کند؟ خواهشا سریعا پاسخگو باشید.

پرسشگر محترم با سلام و تشکر از ارتباطتان با اين مرکز؛
در مورد عمل خودارضايي يا استمنا و استشها بايد توجه داشت كه اين عمل در هر صورت حرام و از گناهان بزرگ است . راه ارضاي مشروع غريزه جنسي براي فرد فقط از طريق ازدواج و نزديكي با همسر شرعي خود مي باشد.
انسان يك سلسله نيازهايي دارد كه بايد در شرايط زماني مناسب به نحو صحيح ارضا شود. يكي از اين نيازها كه آغاز ارضاي آن در ايام جواني است اما بيداري آن در ايام نوجواني رخ مي دهد ، نياز جنسي است. اين نياز در ايام نوجواني و بلوغ بر اثر ترشح هورمون هاي جنسي و تغييرات فيزيولوژيكي و رواني كه در فرد به وجود مي آيد، بيدار مي شود، ولي به دليل فراهم نبودن ساير شرايط ازدواج مانند بلوغ فكري، اجتماعي و اقتصادي در بيش تر افراد با كمي تأخير ارضا مي شود . بهترين دوران ارضاي اين نياز آغاز جواني است، يعني وقتي ساير شرايط ازدواج نيز به طور نسبي فراهم شد اما به دلايلي ممكن است بعضي از جوانان درارضاي اين نياز دچار انحراف جنسي شوند و از طريق نامشروع بخواهند اين نياز طبيعي را ارضا كنند.
يكي از راه هاي انحرافي كه عوارض رواني - جسماني بسيار نامطلوبي نيز به دنبال دارد، مبتلا شدن به خودارضايي در پسران و استشها در دختران است. عواملي مانند دست ورزي با آلت تناسلي، پوشيدن لباس هاي تنگ، نگاه كردن به مناظر شهوت آلود مانند نگاه كردن به فيلم هاي مبتذل، نگاه به نامحرم، قرار گرفتن در تنهايي، وارونه خوابيدن، گوش دادن به موسيقي هاي شهوت برانگيز، خوردن بعضي از غذاهاي شهوت زا و... مي تواند باعث بروز اين بيماري خانمانسوز شود.
عواقب خودارضايي:
در اين جا توجه شما را به عواقب خودارضايي جلب مي نماييم تا با آگاهي از آن ها بهتر بتوان از اين گناه اجتناب ورزيد. البته عواقب سوء و پيامدهاي منفي و عملي اين گناه جداي از آن كه معصيت است، فراتر از آن است كه بتوان آن ها را برشمرد، بلكه فقط به چند مورد از آن اكتفا مي‏كنيم:
1- پيامدهاي جسماني: ضعف چشم و بينايي، تحليل رفتن قواي جسماني، عقيم شدن و ناتواني در توليد مثل، پيري زودرس، ضعف مفاصل، لرزش دست، زشتي چهره و از بين رفتن طراوت صورت.
2- پيامدهاي روحي و رواني: ضعف حافظه و حواس‏پرتي، اضطراب، منزوي شدن و گوشه‏گيري، افسردگي، بي‏نشاطي و لذت نبردن از زندگي، پرخاشگري و بداخلاقي و تندخويي، كسالت دائمي، ضعف اراده.
3- عوارض اجتماعي: ناسازگاري خانوادگي، بي‏ميل شدن به همسر و ازدواج، ناتواني در ارتباط با جنس مخالف و همسر، بي‏غيرت شدن، احساس طرد شدن، از بين رفتن عزت، پاكي، شرافت و جايگاه اجتماعي، دير ازدواج كردن و لذت نبردن از زندگي مشترك.
حال چنانچه فرد مبتلا به خودارضايي باشد رعايت دستورالعمل‏هاي زير در جهت درمان آن مفيد است:
ب) توصيه‏هاي اوليه به منظور كنترل نيروي شهوت و فرار از گناه خودارضايي:
1- سعي كنيد به هنگام خواب شكم شما بيش از حد معمول پر نباشد.
2- از پوشيدن لباس‏هاي تنگ و چسبان اجتناب كنيد.
3- از نگاه كردن به مناظر، فيلم‏ها و تصاوير تحريك كننده جدا خودداري كنيد . به محض مواجه شدن با اين امور چشم خود را بسته و يا به زمين و يا آسمان نگاه كنيد.
4- از شنيدن و خواندن مباحث و مطالب جنسي و حتي شوخي‏هاي جنسي و تحريك‏كننده و فكر كردن در اين امور جدا پرهيز كنيد.
5- از خوردن مواد غذايي كه محرك است مانند: خرما، پياز، فلفل، تخم‏مرغ، گوشت قرمز، غذاهاي پرچرب، حتي‏المقدور اجتناب و به ميزان ضرورت اكتفا كنيد.
6- قبل از خواب حتما مثانه خود را تخليه نماييد.
7- از نوشيدن افراط‏گونه آب و مايعات پرهيز كنيد (به خصوص شب‏ها و قبل از خوابيدن).
8- هيچ‏گاه بدن عريان خود را در آينه نگاه نكنيد.
9- از دست‏ورزي اندام جنسي خود اجتناب كنيد و در هيچ شرايطي دست‏ورزي نكنيد.
10- هرگز به رو نخوابيد.
11- به منظور تخليه انرژي زايد بدن به طور منظم و زياد ورزش كنيد.
12- هيچ‏گاه بيكار نباشيد، براي اوقات فراغت خود برنامه داشته باشيد . آن را با مطالعه، ورزش، زيادت عبادت و... پر كنيد.
13- هرگز در مكاني خلوت و تنها و دور از نظر ديگران نباشيد.
14- هرگاه مورد هجوم افكار جنسي واقع شديد، در مكان خلوت و دور از نظر ديگران به سر نبريد، بلكه در مجالس عمومي وارد شويد و در آن جا به سر بريد.
15- هفته‏اي يكي دو روز روزه مستحبي بگيريد . اگر توان آن را نداريد، روزه اخلاقي بگيريد؛ يعني، ميزان صرف غذا را كاهش و فاصله هر وعده غذا را افزايش و تعداد دفعات غذا را كاهش دهيد و به حداقل خوراك اكتفا كنيد.
16- با نامحرم رفتار متكبرانه داشته باشيد . از سخنان ملايمت‏آميز با آن ها خودداري كرده واز نرمي در كلام با آن ها اجتناب ورزيد.
17- هيچ‏گاه با نامحرم و جنس مخالف در مكان خلوت و دور از نگاه ديگران باقي نمانيد، حتي براي آموزش و...
18- قرآن زياد بخوانيد و درباره معاني آيات آن فكر كنيد.
نکته قابل توجه : هيچ وقت از در رحمت خداوند نااميد نشويد چرا که رحمت خداوند بزرگ تر از گناهان ماست .هر چند براي بارها توبه خود را شکستيد و دوباره به اين کار روي آورديد . توبه واقعي بهترين وسيله آمرزش و رهايي از عذاب وجدان است . اين وعده الهي است که با توبه تمام گناهان شسته مي شوند.
دختر بدون اجازه پدر نمي تواند صيغه کسي بشود.
موفق و پيروز باشيد.