پاسخ ارائه شده به سؤالِ یک پرسشگر با مشخصات خاص است. در صورتی که سؤال یا ابهامی برای شما ایجاد شده از طریق درگاه های پاسخگویی پیگیری فرمائید.

سلام.ببخشید میخواستم بدونم بعد از ترک کدوم عوارض استمنا برطرف میشه و کدوم باقی میمونه؟ایا لرزش دست ها برطرف میشه؟

بهترين راه براي جبران اثرات خود ارضايي، ترك اين كار است. در مورد ضربه هاي جسمي استمنا بايد گفت كه خيلي از عوارض استمناء، در اثر ضعف عمومي بدن در اثر اين كار است، كسي كه عادت به استمنا پيدا كرده است ميزان زيادي از انرژي را از بدنش خارج مي كند، و اين باعث ضعف بدن مي شود. اگر شما موفق به ترك كلي خود ارضايي شويد به احتمال زياد اكثر عوارض آن از بين خواهد رفت، گرچه امكان دارد كه بعضي از عوارض آن باقي بماند. به نظر مي رسد كه آسيب هاي رواني استمناء هم كم نيست، عوارض روحي و رواني استمناء، شايد نسبت به عوارض جسمي استمناء ماندگارتر باشند، كه براي از بين بردن آنها بايد اقدام كنيد، مثلا اگر اضطراب داريد، يا كاهش اعتماد به نفس داريد، يا از عزت نفس پاييني برخوردار هستيد و .... بايد نسبت به درمان آنها اقدام كنيد. به هر حال به نظر مي رسد كه شما نبايد در مورد آثار و عوارض استمنا نگراني داشته باشيد، بلكه بايد بر روي ترك اين كار متمركز شويد، چون اگر ترك كنيد تقريبا همه يا اكثر آثار آن به تدريج از بين مي رود. بايد اين را در گوشه ذهنتان داشته باشيد و به خود تلقين كنيد كه با ترك اين كار، اكثر عوارض آن از بين مي رود، و هم چنين ترك كردن امروز، بهتر از ترك كردن فرداست، لذا به گذشته ها كاري نداشته باشيد و به فكر آينده باشيد، و اجازه ندهيد كه صدمه بيشتري ببينيد. مطمئن باشيد كه با ترك اين كار، وضعيت بسيار بهتري پيدا مي كنيد.
لرزش دست ها مي تواند در اثر ضعف قواي عصبي و يا در اثر اضطراب باشد. اگر بعد از ترك استمنا، لرزش دستها درمان نشد بايد به يك پزشك مغز و اعصاب و يا يك روان پزشك و روان شناس مراجعه كنيد.
براي راهنمايي در مورد ترك اين كار مي توانيد به سايت pasokhgoo مراجعه كنيد.
موفق باشید.