پاسخ ارائه شده به سؤالِ یک پرسشگر با مشخصات خاص است. در صورتی که سؤال یا ابهامی برای شما ایجاد شده از طریق درگاه های پاسخگویی پیگیری فرمائید.

من 17 سالمه چند وقتيه نياز شديدي به سكس بايه دختر هم سن دارم چيكار كنم حتي يه زماني هم خود ارضايي ميكردم راهنماييم كنيد

با سلام و عرض تبریک سال نو و آرزوي سال پرخیر و برکت برای شما و سپاس از ارتباط تان با مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی
پرسشگر گرامي طبق آموزه هاي ديني اگر براي فرد امكان دارد بايد با كم كردن توقعات ازدواج دائم نمايد و اگر ازدواج دائم براي او امكان ندارد مي تواند با يكي از خانمهاي غير باكره اي كه مي شناسد و مثلا به عللي از شوهر خود جدا شده و يا او را از دست داده اند ازدواج موقت نمايد. البته اگر قصد ازدواج موقت را داشتيد با ما مكاتبه نماييد تا احتياطات لازم در اين خصوص تقديم گردد و اگر ازدواج موقت نيز امكان پذير نشد طبق فرموده ي قرآن كريم بايد تقوا پيشه نمايد تا خداوند از فضل خويش شما را بي نياز گرداند. در اين دوران مي توانيد با استفاده از راهكارهاي زير از تحريك غريزه ي جنسي خود پيشگيري نماييد.
زماني كه ذهن شما بسوي موضوعات جنسي مي رود سعي نماييد حواس خود را به چيزهاي ديگر پرت كنيد. از آن مكان دور شويد و به فعاليت هاي ديگر بپردازيد و سعي كنيد به دستشويي برويد و با آب سرد الت خود را بشوييد. شستن آلت در دستشويي با آب سرد بهتر از استحمام با آب سرد است. و سعي كنيد به هيچ عنوان به فيلم هاي مبتذل نگاه نكنيد و اگر فيلمي داريد حتما آن را بيرون بيندازيد طوري كه امكان دسترسي براي شما وجود نداشته باشد. اگر بعد از هر بار كه فكر شما به سوي موضوعات جنسي مي رود بلافاصله اين كارهاي ساده را انجام دهيد به مرور متوجه مي شويد كه شما ذليل افكار جنسي نيستيد و اين خودش گامي بزرگ به سوي اعتماد به نفس تقويت اراده و موفقيت است.
براي تقويت اراده راهكارهاي زير را به شما پيشنهاد مي كنم:
1- تلقين جملاتي كه به شما انرژي مثبت بدهد. سعي كنيد اين جملات را در ذهنتان مرور كنيد. جملاتي مثل بايد موفق شوم، هيچ چيز نميتواند اراده من را متزلزل كند، من اراده لازم را براي كارهايم دارم و...
2- از پراكنده كاري و آشفتگي در كارهايتان پرهيز كنيد. پس بايد به كارهايتان انسجام دهيد و سعي كنيد كارهايي كه بر عهده مي گيريد ناتمام رها نكنيد
3- هرگز در كارها نااميد نشويد و تا جايي كه مي توانيد تلاش كنيد.
4- ترك گناه و مخالفت با وسوسه هاي شيطان است . سعي كنيد به عادت هاي بد، نه بگوييد.
5- هر روز سعي كنيد چند آيه قرآن همراه با ترجمه بخوانيد و هميشه به خدا توكل كنيد.
6- از شكست خوردن نترسيد و بدانيد كه هر شكست پلي به سوي موفقيت و پيروزي است.
- افزايش آگاهي: شما بايد آگاهي تان در اين زمينه كه اين عمل از لحاظ شرعي حرام است، چه عواقب و پيامدهايي دارد را بالا ببريد.چون كسب آگاهي باعث بيداري انسان مي شود.
- تشويق و تنبيه خود: تشويق بايد چيزي باشد كه به شما انگيزه بدهد. شما بايد به خود بگوييد اگر يك ماه اين كار را انجام ندادم خودم را تشويق ميكنم.دفعه بعد زمان پاك بودنتان را بيشتر كنيد و بگوييد اگر 2ماه پاك بودم خودم را تشويق مي كنم و همينطور دفعات پاك بودن را زيادتر كنيد.
تنبيهي كه براي خود انتخاب مي كنيد بايد قدرت بازدارندگي بالايي داشته باشد، به طوري كه اگر خواستيد خودارضايي كنيد تلخي تنبيه به ذهنتان بيايد و همين امر مانعي در برابر خودارضايي شود.
البته تنبيه و تشويق نبايد به گونه اي باشد كه شما از انجام آن ناتوان باشيد و كم كم از كارايي بيفتيد. و نوع تنبيه و تشويق در افراد متفاوت است.
- ياد مرگ و قيامت: همه ما مسلمانيم و معتقديم كه پس از مرگ جهاني ديگر پيش روي ماست و همه كارهايي كه در اين دنيا انجام داده ايم، بازتابي در آن دنيا دارد. و هر كسي پاسخگوي اعمالش است. كسي كه اين افكار در ذهنش خطور كند كمتر به سمت خودارضايي مي رود. شما بايد بدانيد اين كار شهوتي زودگدز است و اگر اين كار را انجام بدهيد، عذاب خدا سخت است.
- توجه به ارزش و اهميت انسان: اگر شما به ارزش و منزلت خود پي ببريد و بدانيد كه خدا براي چه هدفي شما را آفريده و شما داراي چه مقامي هستيد ، كمتر دست به اين كار مي زنيد.
- شناسايي زمان خودارضايي: وقتي كه شما بفهميد چه موقع به سراغ اين كار مي رويد ،مي توانيد با برنامه ريزي جلوي آن را بگيريد.
- . تنظيم برنامه خواب: خواب و استراحت كافى و نظام مند علاوه بر جهات درمانى اش، داراى ابعاد پيش گيرانه اى نيز هست و در سلامت انسان نقش مهمى ايفا مى كند. نظام مند بودن خواب تأثير خوبى در پيش گيرى از انحرافات دارد. اگر بتوانيد ترتيبى انخاذ نماييد كه اوايل شب به رخت خواب برويد و صبح زود از جاى خود بلند شويد، بسيار مفيد است; بخصوص اگر پس از خستگى و تلاش روزانه به رخت خواب برويد. طبيعى است كه اگر شما با خستگى به رخت خواب نرويد، به ناچار مدت زمانى را در بستر بيدار خواهيد ماند تا به تدريج، به خواب رويد و چون افكار و انديشه هاى شهوانى و تحريك آميز معمولا در اين مواقع به سراغشما مى آيند، نوعى تنظيم خواب و استراحت منظّم براى شما، ضرورت دارد. بدين روى، بهتر است شما در ميانه روز و يا بعد از ظهرها، حتى المقدور نخوابيد تا در اثر تلاش ها و فعاليت هاى روزانه، شب را زودتر و بهتر به استراحت بپردازيد. دماى اتاق خوابتان نبايد زياد گرم باشد و بهتر است با باز كردن پنجره اى، ضمن استفاده از هواى آزاد و مناسب، تهويه اتاق صورت گيرد.
- . كيفيت خواب: كيفيت خواب و بستر خواب مى تواند در تحريكات بدنى و جنسى تأثير داشته باشد.سعى كنيد به پشت بخوابيد و از دمرو (به صورت) خوابيدن اجتناب نماييد. شما بايد عادت كنيد به پشت بخوابيد، در رخت خواب بسيار گرم و نرم نخوابيد (در جاى معمولى بخوابيد); زيرا رخت خواب گرم و نرم و به رو خوابيدن از جمله عوامل تحريك و انحراف جنسى است. وحتي سعي كنيد با وضو بخوابيد، به سمت قبله بخوابيد، به محاسبه اعمالتان بپردازيد و...
- اصلاح برنامه غذايى: كيفيت تغذيه در دوران بلوغ، مى تواند در شكل گيرى مسائل انحرافى، مؤثر باشد. سعي كنيد از خوردن بيش از اندازه غذاهايي مثل خرما، دارچين، تخم مرغ ،پياز و غذاهاي پرچرب بپرهيزيد. ديگر آنكه بايد براى صرف غذا، زمان مناسبى را انتخاب كنيد زيرا يكى از علل بى خوابى شب ها و عدم آرامش روحى، تغذيه نامناسب و زمان نامناسب آن است. برخى خوراكى ها اگر در شب استفاده شود، معده را ناراحت و ناآرام مى كند، و موجد خواب هاى آشفته مى شود.
- اجتناب از مشاهده فيلم هاى مبتذل: يكى از ابزارهاى محرّك شهوات و انحراف نوجوانان و جوانان، ديدن فيلم هاى مبتذل و جنسى است. اين فيلم ها فكر و انديشه فرد را تخريب ميكند. اگر شما به فيلم غيراخلاقى و جنسى نگاه كنيد، آن صحنه ها هميشه در مقابل چشمانش مجسم مى شوند و در ذهنتان تداعى شدهو باعث تحريك جنسى و اعمال ناپسند مى شوند. اين فيلم ها اعتياد آورند. بنابراين به هيچ عنوان آن ها را نگاه نكنيد. همه فيلم ها را بيرون بريزيد طوري كه از هيچ طريقي به انها دسترسي نداشته باشيد.
- حاضر نشدن در محيط هاى آلوده: محيط هاى آلوده و غير اخلاقى مى توانند از جمله زمينه هاى انحراف باشند. يكى از مصاديق انحراف همين مجالس لهو و خوش گذرانى ممنوع و حرام است. بنابراين به هيچ وجه در اينگونه مراسم شركت نكنيد مثلا عروسي هايي كه موسيقي نواخته ميشود و افراد بدحجاب در آن حضور دارند يا مراسم هايي كه مردان و زنان بصورت مختلط و با وضع نامناسب هستند و...
- برنامه ريزى براى اوقات فراغت: تعطيلات زياد و بى برنامه در عين حال كه موجب احساس سرگردانى و بلاتكليفى مي شود به تدريج موجب سرخوردگى و يأس فردمى گردد و موجب مى شودفرد به كنج خلوت و انزوا پناه ببرد و راهى براى مشغوليت خود بجويد. اين مشغوليت در بسيارى از موارد، به انحرافات جنسى و از جمله خودارضايى منجر مى شود.بنابراين شما بايد براي اوقات فراغت تان برنامه ريزي كنيد.مثلا به كوه برويد، به شنا، پياده روي و...
- قطع رابطه با دوستان مشكل آفرين: معاشرت و همنشينى با دوستان سالم و با ايمان موجب رشد شخصيت انسان و تقويت ارزش هاى اخلاقى و معنوى در مى گردد. انتخاب دوستانى كه از لحاظ درسى، اخلاقى، خانوادگى و ادب، شايسته اند، خود مى تواند بهترين بازوى موفقيت انسان و قرار گرفتن در مسير پاك و بدون انحراف باشد. از سوى ديگر، دوستى با افراد پست و فرومايه يكى از زمينه هاى انحراف است. دوستان منحرف و بى بند و بار سعى دارند احساس ها و تجربه هاى راست يا دروغ خود يا ديگران را درباره مسائل جنسى و انحراف اخلاقى با حرص و ولع و با حالتى غرورآميز، براى افراد پاك و نورانى تعريف كنند و آنان را به سمت اين ناهنجارى ها سوق دهند.بنابراين تا حد ممكن از معاشرت با اين دوستان بپرهيزيد.
- پرورش معنويات در خود: ايمان به خدا و تقويت معنويت نقش مهمى در جهت دادن به افكار و انديشه و گفتار و و كردار انسان دارد. باورهاى اعتقادى و اعمال عبادى و معنوى، تفكر و انديشه انسان را به سمت كمالات اخلاقى سوق داده و از خيال پردازى در افكار شيطانى باز مى دارد.
- اجتناب از تنهايى: شما بايد سعى كنيد تا مدتى طولانى، در مكان هاى خلوت و تنها سپرى نكنيد زيرا تنهايى، خود عامل مهمى براى تحريك خودارضايى و زمينه ساز ارتكاب اين عمل است. بنابراين بيشتر سعي كنيد در محيط صميمي خانواده قرار بگيريد.
- تعديل انرژى بدن با روزه: يكى از شيوه هاى درمان خودارضايى تغيير جهت دادن انرژى روانى و جسمانى و تخفيف اين انرژى است. در اين شيوه، يكى از مهم ترين و مؤثرترين راه كارها «روزه دارى» است كه اين روش و راه كار موجب تخفيف انرژى روانى و جنسى درشما مى گردد و شما را از انحراف جنسى و بخصوص خودارضايى مصون مى دارد.
- استحمام با آب سرد: استفاده از آب سرد، بخصوص دوش گرفتن با آب سرد و شستشوى اعضاى جنسى با آن، در جلوگيرى از تحريكات جنسى و كاهش آن، نقش قابل توجهى دارد. البته بايد توجه داشت كه اين روش براى همه افراد توصيه نمى شود زيرا آب سرد براى برخى افراد ضرر جسمانى دارد و نمى توانند با آب سرد دوش بگيرند. از اين رو در استفاده از اين روش، بايد دقت كافى نمود.
- كوتاه كردن مدت حمام: قرار گرفتن در هواى گرم و مرطوب يكى از عوامل تحريكات جنسى است، بخصوص اگر بدن انسان لخت و برهنه باشد. در هنگام استحمام به نكاتى كه در پى مى آيد، توجه لازم مبذول داريد:
1. سعى كنند مدت حمام كردن تان كوتاه باشد، زمان زيادى در حمام نمانيد.
2. به آلت تناسلى خود در آينه و يا به طور مستقيم توجه نكنيد.
3. از بازى با آلت خود و ماليدن آن اجتناب نماييد.
4. براى نظافت موهاى بدن خود، از داروهاى نظافت بهداشتى مثل «موبر» استفاده كنيد.
5. در حمام، هيچ گاه كاملا عريان نشويد، بلكه از شورت يا لنگ استفاده نماييد.
6. حتى الامكان موهاى زايد بدن خود را با فاصله بيشترى ازاله كنيد يعنى سعى نماييد موى بدن خود را بيشتر نگه داريد. (ولي نبايدفاصله كوتاه كردن زياد طولاني شود، چون باعث كثيفي ميشود و به تبع خارش ايجاد ميكند واين خارش خودش باعث خودارضايي فرد مي شود.)
من در پايان تحليلي روانشناختي از خود ارضايي تقديم مي دارم تا بينش شما نسبت به اين عمل آسيب زا تقويت گردد. به اين نكته توجه داشته باشيد كه انزال در مردان و ارگاسم(رسيدن به اوج لذت جنسي) در زنان فرآيندي رواني- ارگانيكي و يا به عبارتي عاطفي- ارگانيكي است. توضيح اينكه ارضاء كامل و آرامش آورغريزهي جنسي هنگامي به وقوع مي پيوندد كه شخص در دو جنبه جسمي و عاطفي نسبت به پاسخ دهي به آن اقدام نمايد، به ديگر سخن وقتي نياز جنسي به عنوان يك انرژي غريزي بخاطر عوامل بيروني و يا دروني(بيروني مثل ديدن صحنه هاي محرك و دروني مثل تخيلات تحريك كننده) در شخص براه مي افتد و در درون شخص ايجاد ناآرامي مي كند و خواستار پاسخ شخص به آنست است، شخص بايد در دو طيف به موازات هم نسبت به ارضاء آن اقدام نمايد. 1 - جنبه جسمي كه با آمدن مني در مرد و ارگاسم در زن به وقوع مي پيوندد. 2- جنبه رواني و عاطفي كه لازمه آن شركت همسر در فرآيند ارضاء است. فقط در اين صورت است كه ارضاء غريزه ي جنسي به صورت كامل انجام مي شود و آرامشي وصف ناپذير در شخص حكم فرما مي گردد و انرژي طوفان ساز اطفاء مي شود. متاسفانه بسياري ازجنبه دوم غفلت مي كنند و به غلط تصور مي كنند كه با تحريك آلت تناسلي و ارضاء جسماني تمام پروسهي ارضاء تكميل مي شود و غريزه جنسي پاسخ كامل خود را مي گيرد و حال آنكه اگر اين تصور درست بود شخص بايد بعد از خود ارضايي احساس آرامش كامل مي نمود در حالي كه بنا به شهادت بسياري از كساني كه دست به خود ارضايي مي زنند و از جمله خود شما، بعد از ارضاء مصنوعي دچار افسردگي و اضطراب مي شوند و اين بخاطر اينست كه غريزه ي جنسي هنوز جواب كامل نگرفته و انرژي رواني حاصل از نياز جنسي به طور كامل خاموش نشده است، و لذا هنوز اين انرژي در سيستم رواني به عنوان يك انرژي طغيان گر و طوفان ساز مي چرخد و روح و روان ما را به هم مي ريزد و به همين جهت است كه روانشناسان مطرح ومن جمله فريد از خود ارضايي به عنوان يك عامل مشكل ساز و مختل كننده سيستم رواني ياد مي كنند و اسلام نيز از آن به عنوان يك گناه بزرگ ياد مي كند، بياد داشته باشيد كه حرامها و حلال هاي اسلام همه بر اساس يك مصلحت و مفسده براي روح و روان و جسم انسان شكل گرفته اند، مصالح و مفاسدي كه دانشمندان و روانشناسان بعد از هزارو چهارصد سال به برخي از آنها پي برده اند.

موفق باشید.