پاسخ ارائه شده به سؤالِ یک پرسشگر با مشخصات خاص است. در صورتی که سؤال یا ابهامی برای شما ایجاد شده از طریق درگاه های پاسخگویی پیگیری فرمائید.

با سلام سوالم این است که من استمنا میکردم و حالا به عواقب آن گرفتار هستم (انزال زود رس و کوچکی آلت) من بحث ازواجم مطرح است و این مساله خیلی ذهنم را مشغول کرده حتی به خودکشی هم فکر کردم و چند بار اقدام به این کار کردم اما دوباره پشیمان شدم نمیدانم چه کنم آیا می توانم ازدواج موفقی داشته باشم یا نه ؟آیا باید این مطلب را به طرف مقابل بگویم ؟ مثلا بگویم که من انزال زود رس دارم( چون این یک بیماری است و ممکن است فرد مقابل برایش مهم باشد و اگر بعد از ازدواج متوجه شود برایش قابل قبول نباشد) چون نمی خواهم یک دختر معصوم را بدبخت کنم و فکر میکنم اگر این مساله را قبل از ازدواج به او نگویم خیانت کرده ام با تشکر

پاسخ:
قبل از هر چيز اين را بدانيد كه انزال زود رس تنها در روابط زناشويي معنا و مفهوم پيدا مي كند. به غير از رابطه سالم جنسي با همسر شرعي و قانوني، هيچ راه مطمئن ديگري براي تشخيص اين كه فردي آيا به زودانزالي مبتلا هست يا نه؟ وجود ندارد. ممكن است بگوييد آيا امكان ندارد كسي از طريق استمنا يا از طريق روابط نامشروع پي به زودانزالي ببرد؟ در پاسخ مي گوييم كه نه خير اين امكان به صورت قطعي و صد در صد وجود ندارد. اولاً از آنجا كه ماهيت استمنا چون ارضاي ناقصي است و ارضا كننده و ارضا شونده در حقيقت يك نفر مي باشد و چون مستقيماً ناحيه تناسلي در آن درگير مي گردد طبيعتاً، تحريك مضاعفي را ايجاد مي كند و فرايند برانگيختگي جنسي، از تحريك ابتدايي آن تا رسيدن به نقطه اوج، انزال مني و در نهايت افول ميل جنسي در آن سرعت مي يابد و فرد در كمترين زمان ممكن اين مراحل را طي مي كند و به انزال مي رسد. البته فردي كه به خودارضايي مبتلاست و در اين امر راه افراط را طي نموده است، طبيعتاً روز به روز اين روند در او كاهش مي يابد و با اندك تحريك جنسي، به انزال مي رسد. از طرف ديگر، در روابط نامشروع و برقراري روابط جنسي با جنس مخالف و يا با جنس موافق چون محذوريت هاي شرعي، قانوني و عرفي وجود دارد و مجازات هاي سختي براي عاملان اين گونه روابط در نظر گرفته شده است، معمولاً كساني كه به اين روابط گناه آلود آلوده هستند دچار ترس و اضطراب فزاينده اي مي شوند و همين موضوع در انزال زودرس آنها نقش دارد بنابراين، مي توان نتيجه گرفت كه نه خودارضايي و نه روابط نامشروع جنسي هيچكدام معيار درستي براي تشخيص زودانزالي فرد نيستند. البته در اين كه برخي از مبتلايان به اين گونه انحرافات اخلاقي، به خاطر تحريك كاذبي كه در خود ايجاد نموده اند در آينده و بعد از ازدواج دچار انزال زود رس مي شوند ترديدي نيست.
نكته ديگري كه در اينجا وجود دارد، توجه به اين مطلب است كه معمولاً پديده زودانزالي خصوصاً در اوايل ازدواج در بين همه جوانان چه آنهايي كه به انحراف اخلاقي آلوده اند و چه آنهايي كه آلوده نبوده اند شايع است و كم و بيش همه افراد به خاطر فشار غريزه جنسي، عطش جنسي، ناكامي هاي جنسي كه تا قبل از ازدواج داشته اند و هيجان ناشي از ازدواج و مانند آن، در ابتداي ازدواج دچار انزال زودرس مي شوند و اين تا حدودي طبيعي است و جاي هيچ نگراني نيست. چرا كه با برقراري رابطه جنسي صحيح با همسر و ارضاي كامل جنسي به تدريج بهبود مي يابد و از بين مي رود. تنها اگر پديده زودانزالي بعد از گذشت شش ماه تا يك سال بعد از عروسي بهبود نيابد، نياز به درمان و به كارگيري راهكارهايي است كه در اين زمينه وجود دارد كه در آن صورت مي توانيد به مراكز مشاوره اي و خدمات روانشناختي مراجعه كنيد و با روانشناسان و روانپزشكان با تجربه صحبت كنيد و چاره جويي نماييد. اين را بدانيد كه راهكارهاي بسياري از تكنيك هاي روانشناختي گرفته تا دارو درماني براي درمان انزال زودرس وجود دارد كه روانشناسان و روانپزشكان در صورت لزوم آن را تجويز مي كنند و مشكل زودانزالي را به صورت قطعي درمان مي كنند بنابراين، باز جاي هيچ گونه نگراني نيست.
نكته ديگر كه توجه به آن ضروري است، عدم بزرگ نمايي مشكل و پندارهاي غير منطقي در اين مورد است. به ياد داشته باشيد كه زودانزالي هر علتي داشته باشد و هر عاملي آن را تشديد نموده باشد، همان طور كه گفتيم كاملاً درمان پذير بوده و برطرف مي شود بنابراين، هرگز نبايد با بزرگ نمايي مشكل و درمان ناپذير دانستن آن، مشكل را دوچندان كنيد و راه هاي درمان را به روي خودتان ببنديد. گذشته از همه اين حرف ها، ابتلا به زودانزالي هرگز به معناي خيانت به همسر آينده تان نيست چرا كه شما هنوز هيچ حق متقابلي نسبت به هم نداريد. ضمن اين كه اگر شما اين مطلب را به همسر آينده تان بگوييد و به عوامل پديدآورنده آن مثل ابتلا به خوارضايي و مانند آن اشاره كنيد، به نوعي اقرار به گناه نموده ايد كه خود گناه ديگري است و به اين طريق ارزش و كرامت ذاتي خود را زير سؤال برده ايد و خودتان را نزد همسرتان، فردي گناهكار، پَست و خوار و ذليل جلوه داده ايد و او متوجه مي شود كه قبلاً به خودارضايي و ديگر انحرافات اخلاقي مبتلا بوده ايد و نظرش نسبت به شما منفي مي گردد كه يا اصلاً با شما ازدواج نمي كند و يا در صورت ازدواج، زندگي را به كام تان تلخ مي گرداند.
توصيه ما به شما اين است كه بي جهت فكر و ذهن تان را به اين گونه امور واهي و غير منطقي پر نكنيد بلكه، به ازدواج سالم و موفق كه يقيناً شايسته شماست بيانديشيد و اسباب ازدواج تان را فراهم كنيد. البته هيچ ايرادي ندارد كه بعد از ازدواج با همسرتان در زمينه اصل پديده زودانزالي كه در بين بسياري از جوانان شايع است صحبت كنيد و بدين وسيله، حس همكاري و حمايتي او را برانگيزانيد تا شما را در درمان زودانزالي احتمالي تان ياري رساند. برخي از راهكارهايي كه براي درمان زودانزالي وجود دارد، نياز به اين دارد كه همسرتان نيز شما را همراهي كند و به كمك تان بشتابد تا در تمرين راهكارها به شما كمك كند.
چون هنوز شما ازدواج نكرده ايد، از ارائه راهكارهاي درمان انزال زود رس خودداري مي كنيم و توصيه پاياني ما اين است كه خودارضايي را كنار بگذاريد و هر طور كه مي توانيد با آن مقابله كنيد تا پيديده زودانزالي تان تشديد نشود و راحت تر بتوانيد آن را درمان كنيد.
موفق باشید.