پاسخ ارائه شده به سؤالِ یک پرسشگر با مشخصات خاص است. در صورتی که سؤال یا ابهامی برای شما ایجاد شده از طریق درگاه های پاسخگویی پیگیری فرمائید.

ضمن سلام و خسته نباشید من جوانی هستم 21 ساله بدنی قوی ای دارم تو این 21 سال من 4 سال از عمرم را برای پرورش اندام گذاشتم تو حین این 4 سال احساس میکردم از همه سر ترمو قدرتمند تر هستم احساس غرور نمیکردم و مغرور هم نبودم اما از اینکه بدنم رو سالم میدیدم احساس خوبی داشتم. داستان کثیف من از اینجا شروع میشه که برای خالی کردن قدرت شهوتم به عمل زشت استمناء روی اوردم ، اوایل این کار نمیدانستم که این عمل باعث ضعیف تر شدنم میشه و گناه بزرگ این عمل رو هم نمیدانستم . اما به تدریج به این عمل معتاد شدم و واقعا هم دسته خودم نبود طوری که هر هفته این عمل کثبف رو انجام میدادم و میفهمیدم که این عمل به بدنم صدمه میزنه اما چون از احساسی که در لحظه ی ارضا شدن بهم دست میداد خوشم میومد باز هم این عمل رو تکرار میکردم مثله فرد معتاد به سیگاری که وقتی برای بار اول سیگار رو امتحان میکنه نیکوتین موجود در سیگار به شخص نیروی کاذبی میبخشه که میخواد بارها و بار ها اون رو تکرار کنه . من شکست بزرگی تو زندگیم خوردم باعث و بانیش هم خودمو کمر خم کردن به قدرت نفسانیم بود . تو این چند سال بدنم رو از دست دادم با هر بار خود ارضایی فکر میکردم داره ذره ذره از اون همه تمرین سخت و نفس گیری که برای بدنم انجام میدادم رو از دست میدم و همینطور هم شد ، ضعیف و حقیر شدم جوری که از وزنه 80 به 65 رسیدم خیلی ضعیف شدم، افسرده ، ناراحت ، تنها و هزار تا مورد دیگه اما من با خدا آشتی کردم اما نمیدونم که اون با من آشتی کرده یا هنوز قهره نمیخوام سرتون رو درد بیارم برام مهمم نیست که مسخرم میکنید یا به حرفام میخندید مهم اینه که من حرفامو زدم و شما هم باید بخونیدو جوابم رو بدید . چون میدونم که خدا هنوز با منه . خیلی وقته که دیگه این کارو انجام نمیدم تو خواب ملتحم میشم اما میدونم که گناه نیست و ضرری نداره چون احساس میکنم منیه بدنم زیاده و مثله قاعده گی زنان این هم یه دوره داره بگذریم چون این نیز بگذرد ... من عاشق دختری شدم که خیلی دوسش دارم امید دارم که بهش برسم میدونم که اون زندگیه من رو تغییر میده اما از این هم میترسم که این 21 سال رو چطور فراموش کنم چون هنوز هم ذهن من رو ازار میده . ارزو نمیکنم که بیایی ، آرزو میکنم وقتی آمدی چشمانم شرمسار نگاهت نشود ، چون همه میدانند که می آیی . الهم عجل لولیک الفرج . . .

پاسخ:
اينكه توانسته ايد خود ارضايي را ترك كنيد خيلي خوب است، و نشان دهنده اراده قوي شماست. مطمئن باشيد كه خدا زودتر از شما آشتي كرده است، چون اگر او آشتي نكرده بود شما توفيق هدايت و اصلاح پيدا نمي كرديد، شايد هم اصلا قهر نكرده بوده است كه بخواهد آشتي كند.
اينكه به دختري علاقه پيدا كرده ايد اشكالي ندارد، اما بايد مواظب باشيد كه در مرحله انتخاب همسر اشتباه نكنيد. علاقه قبل از ازدواج و به اصطلاح عاشق شدن، يك عيبي كه دارد اين است كه باعث مي شود طرفين نسبت به همديگر، دقت كافي را نمي كنند و علاقه آنها به همديگر باعث مي شود كه عيوب و نكات منفي شرايط طرف مقابل را نبينند، و انتخابشان را بر اساس احساس انجام دهند. بعد از ازدواج، چون كه آن احساسات تند، ‌زود گذر هستند و در شرايط عادي، اين احساسات تند، فروكش مي كنند، متوجه مي شوند كه خيلي با هم تناسب ندارند، لذا در اين مورد كاملا دقت كنيد. شما مي توانيد براي آگاهي بيشتر از ملاك هاي انتخاب همسر به كتاب " جوانان و انتخاب همسر " استاد علي اكبر مظاهري و كتاب " انتخاب همسر" آيت الله اميني مراجعه كنيد.
خيلي خوب است كه نسبت به گذشته اتان با نگاه عبرت گيري دقت مي كنيد، اما بايد توجه داشته باشيد كه نبايد در مورد گذشته خودتان مبالغه كنيد و آن را سراسر عدم موفقيت و شكست حساب كنيد. بالاخره شما در 21 سال گذشته، موفقيت هاي زيادي هم داشته ايد، و كارهاي خوب زيادي هم انجام داده ايد، بايد آنها را هم لحاظ كنيد، نبايد تلقين منفي نسبت به گذشته خودتان داشته باشيد. حتي اگر شخصي گذشته خرابي هم داشته باشد نبايد اجازه دهدكه گذشته اش، آينده اش را هم خراب كند. در روايتي از حضرت علي(ع) نقل شده است كه گذشته، گذشته است و ديگر برنمي گردد، آينده هم هنوز نيامده است (و معلوم نيست كه اصلا آن را ببيني) پس زمان حال را درياب. منظور اين است كه آنچه كه نقد است زمان حال است، مواظب باش كه در زمان فعلي درست رفتار كنيد، تا در آينده، حسرت اين زمان را نخوريد. اگر در مورد گذشته خودتان چيزي به ذهنتان مي آيد اصلا حساسيتي نشان ندهيد، بگذاريد اين افكار بيايند و بروند. ‌بايد دقت داشته باشيد كه شما هم خيلي از رفتارها و افكارتان را تغيير داده ايد، و ديگر آن انسان سابق نيستيد، لذا در مجموع به خودتان و توانائي هايتان نگاه مثبت داشته باشيد و به آينده اميدوار باشيد.

موفق و موید باشید