سلام من از یک روحانی بزرگ شنیدم که ازدواج با سید محرم شدن به خاندان پیامبر رو به همراه داره وهمچنین برکات زیادی داره از این رو من یکی از ملاکهای ازدواجم رو بر سید بودن دختر خانم گذاشتم خدارو شکر هم چنین موردی هم ژیدا شدهکه سادات هستند ایشون ام خانواده من میگم احترام سید رو نگاه داشتن برای ما عام ها مشکله و حتی شرایط جنسی و روحی اینها با ما متفاوت هستش میخاستم ببینم ازدواج به این شکل درست هستش واین حرفای مردم در مورد ازدواج با سادات درست هستش؟

با سلام و تشكر از ارتباط شما با مركز ملي پاسخگويي به سوالات ديني
با ازدواج يك سري محارم سببي پيدا مي شود. مثلا پدر شوهر و پدر بزرگش و همين طور هر چه بالاتر رود اجداد وي محرم آن زن مي شود. به همين صورت است نسبت به مرد. يعني با ازدواج مادر همسرش و مادر بزرگ وي با او محرم مي شوند. اين سلسله و حلقه مادر بزرگ ها هر چه بالاتر رود هم چنان محرم او مي شوند. بنا بر اين مردي كه با يك زن از سلاله پاك حضرت فاطمه (س)ازدواج مي كند از طريق اين ازدواج با آن حضرت و مادرش حضرت خديجه(ع)محرم مي گردد. روشن است كه ازدواج با آن ها و وصلت كردن با خاندان پاك نبوت و امامت سعادت و افتخار بزرگي است. در مورد ازدواج با آنان لازم است به سه نكته مهم توجه داشته باشيد.
1-اگر چه يك تفاوت هايي بين آنان و غير سادات وجود دارد. اما اين تفاوت ها به گونه اي نيست كه زندگي با آنان مشكل ساز باشد. پس ازدواج با آنان امري عادي و معمول است.
2-شناخت و داشتن تحقيق لازم در مورد آنان نيز همانند غير سادات لازم است. سيادت تنها كافي نيست. ديانت و پايبندي عملي به احكام و قوانين ديني، حُسن اخلاق و حُسن معاشرت و سلوك،اصالت خانوادگي و ساير معيارهاي مهمي كه از ديد صاحب نظران، از شرايط ازدواج موفق بيان شده، بايد مورد توجه قرار گيرد.
3-بايد بدانيم كه بر اساس روايات و آيه شريفه « قُلْ لا أَسْئَلُكُمْ عَلَيْهِ أَجْراً إِلَّا الْمَوَدَّةَ فِي الْقُرْبى‏» (1) احترام به سادات، حرمت نهادن به رسول خدا (ص) است. از اين جهت احترام به آنان به عنوان « قربي» و نزديكان پيامبر اكرم (ص) بر همه لازم است.
پي نوشت :
1.شوري (42) ، آيه 23.