سلام.من یک پسر18 سالم.من هم از لحاظ عاطفی وهم از لحاظ جنسی به پسر های هم سن خودم یا کوچکتر وابستم .و به دختر ها اصلا علاقه ای ندارم .چند وقت پیش به یک روانشناس مراجعه کردم .وایشان به من گفتند که تو اختلال هویت جنسی داری یعنی باید دختر به دنیا میومدی اما پسر شدی ...راست گفتند من اخلاق های زنانه دارم و همین موضوع باعث شده بود که از اول کودکی تا حالا از طرف بچه های هم سن وسال خودم اذیت بشم.بعد این روانشناس من رو پیش یک پزشک اورولوژیست معرفی کردند ایشون هم از من آزمایش گرفتند ودیدند که غده های من سالم کار می کنند.وهیچ مشکل جسمی هم ندارم.اون آقای روانشناس غیر مستقیم به من گفتند تقریبا هیچ کار دیگه ای نمیشه کرد .من موندم با هزار سوال که نه میتونم با کسی مطرح کنم و نه جوابی بگیرم .شما خودتون میدونید من در سن حساسی از زندگیم هستم وبا این مشکل در شرایط روحی بدی هستم. آیا دین ما رابطه ی دو مرد رو در هر شرایطی حرام کرده؟اگر دین ما آرامش ما رو میخواد پس من که از اول زندگی ام آرامشم به هم ریخته وحالا هم به وجود یک پسر به عنوان همدم زندگی ام نیاز دارم و به دلیل پایبند بودن به دینم باید همین جور بمونم. آیا دین ما رابطه ی عاشقانه ونه فقط رابطه ی جنسی دو پسر که به اون لواط می گوییم رو در هر شرایطی.تکرار می کنم در هر شرایطی حتی مختل شدن کل زندگی حرام کرده؟آیا دین من در برابر سوال های من جواب داره یا باید باز هم بی جواب بمونم؟

پاسخ:
رابطه جنسی با هم جنس و یا هر نوع ارتباط با قصد لذت جنسی حرام است.
اگر خدای نکرده دو پسر مرتکب لواط شود مرتکب گناه بزرگ می شوند و لواط از گناهان بزرگی است و قبح گناه لواط و هم جنس گرائی به اندازه ای است که اگر نزد حاکم شرع ثابت شود، با رعایت شرایط، برای حکم اعدام آنها، شدید ترین نوع آن را صادر می کند.(1)
امام صادق عليه السلام فرمود: حرمت لواط از زنا بيشتر است، به درستي که خداوند قومي را براي عمل لواط هلاک فرمود ولي کسي را براي زنا هلاک نفرمود. (2)
از آنجا که در رابطه با مشکلی که بیان کرده اید مطالعاتی داشته و برای حل آن به پزشک و روانشناس مربوطه مراجعه نموده اید، به صورت مختصر به مشکل شما پرداخته و با معرفی متخصص روانشناس مجرب، درمان شما را به ایشان می سپاریم.
شما، بخوبی می دانید که یک روانشناس بر اساس تاریخچه و گذراندن جلسات متعدد به درمان بیمار خود اقدام می کند. بنابراین در این مختصر هرگز توقع درمان را از ما نداشته باشید. مسلما تشخیص اختلال هویت جنسی و ارتباط آن با همجنسگرایی فرد نیاز به جلسات مفصل و طولانی دارد که امیدواریم این گمانه زنی روانشانس شما از روی حدس و گمان صرف نبوده و بر اساس تشخیص صحیح صورت گرفته باشد. اگر ساکن تهران هستید، می توانید به جناب دکتر محمد کاظم عاطف وحید (تهران- خ شهيد بهشتی - خيابان مفتح - کوچه چهاردهم - پلاک 10 و شماره تلفن (8 74 45 38)مراجعه فرمائید. برای معرفی متخصصین شهرستانها با بخش مشاوره تلفنی این مرکز (09640 بدون پیش شماره) تماس بگیرید.

پی نوشت:
1. تحريرالوسيله، ج 2، ص 469.الفصل الثانی فی اللواط و الحق والقیاده، مسئله4
2. وسائل الشيعه، ج20 ، ص 329 باب 17 التحريم للواط... وباب 18 ص 333.