من خانمی 39 ساله ام . اخیرا متوجه شدم همسرم به مدت نزدیک 2 سال است که با دختر خانمی رابطه احساسی و جنسی برقرار نموده است . البته به گفته ایشان عقد موقت توسط ایندو خوانده شده اما از انجایی که خانم باکره و پدر دارد و این عمل به دور از اطلاع خانواده دختر صورت پذیرفته ، میخواستم بدانم این عمل که بدون اذن پدر دختر را صیغه نموده ایا زنا میباشد؟ 2- اینکه من که همسر قانونی این اقا هستم هیچگونه حق و حقوقی در این جریان که از لحاظ روحی و روانی ضربه سختی خوردم ندارم ؟ ( به علت اطلاع از این موضوع دجار شوک عصبی شدم و نزدیک به 2 ماه است که روزگارم تیره وتار است ) 3-در صورتیکه این عمل گناه بوده ، چگونه باید ایشان توبه کند؟ 4- چه حقی از این جریان بر ذمه شوهرم از جانب من ، شرعا به وجود امده ؟ 5- همسرم از اینکه با وجود داشتن زن و فرزند 13 ساله اظهار ندامت خاصی نمی کند و حتی یکبار هم از من حلالیت نخواسته در حالی که اقلا 5 الی 6 اس ام اس عذر خواهی و حلالیت برای ان دختر فرستاده .6- اینکه در این رابطه همسر من از خصوصی ترین اعمال شبانه گزارش کاملی به ان دختر داده و با عرض شرمندگی حتی به تشریح مناطق خصوصی من برای ان خانم کرده . حکم این افشا خصوص بدون رضایت من هیچ ذمه ای بر گردن شوهرم ایجاد نمی کند؟ خواهش میکنم به سوالاتم جواب دهید و این که چرا اسلام به طرز ظالمانه ای شهوترانی مردان را ارضا غریزه میداند اما مردی مثل شوهر من که غریزه جنسی همسر دائمش را نتوانسته ارضا کند به چه حقی برای شهوترانی در خارج از منزل محق دانسته است ؟ ایا برتر بودن اسلام با این تبعیضات توجیه میشود؟ ایا اگر من که نیازهای اصلیم بدون پاسخ مانده در بیرون از حریم خانواده به دنبال ارضا ان بروم انصاف است حکمش زنای محصنه باشد اما مرد اگر اینکار را کرد اسمش متعه باشد؟

پرسش 1:
حکم شرعي صيغه دختر بدون اذن پدرو چگونگي توبه
شرح : من خانمي 39 ساله ام . اخيرا متوجه شدم همسرم به مدت نزديک 2 سال است که با دختر خانمي رابطه احساسي و جنسي برقرار نموده است . البته به گفته ايشان عقد موقت توسط ايندو خوانده شده، اما از انجايي که خانم باکره و پدر دارد و اين عمل به دور از اطلاع خانواده دختر صورت پذيرفته ، مي خواستم بدانم اين عمل که بدون اذن پدر دختر را صيغه نموده آيا زنا مي باشد؟ 2
پاسخ:
پرسشگر گرامي با سلام و سپاس از ارتباطتان با مركز ملي پاسخگويي به سوالات ديني
زنا آن است که مرد به زن نامحرمي از جلو يا از عقب بدون خواندن عقد دائم يا موقت و بدون وجود شبه و اشتباهي به مقدار ختنه گاه يا بيشتر دخول نمايد. (1)
بنا بر اين صرف صيغه کردن دختر باکره بدون اذن پدر زنا نمي باشد.
اگر شوهر شما مي دانسته عقد دختر باکره بدون اذن پدرش باطل است و با خوانده شدن عقد هم دختر به او نامحرم است و با اين حال عقد خوانده و با دختر از جلو يا از عقب نزديکي و دخول کرده باشد زنا محسوب مي شود.
پي‌نوشت‌ها:
1. امام خميني، تحرير الوسيله، جلد2، کتاب الحدود، الاول في حد الزنا، القول في الموجب، مسأله 1-3.

پرسش 2:
اينکه من که همسر قانوني اين اقا هستم هيچگونه حق و حقوقي در اين جريان که از لحاظ روحي و رواني ضربه سختي خوردم ندارم ؟ ( به علت اطلاع از اين موضوع دجار شوک عصبي شدم و نزديک به 2 ماه است که روزگارم تيره وتار است ) 3- چه حقي از اين جريان بر ذمه شوهرم از جانب من ، شرعا به وجود امده ؟ 4-در صورتي که اين عمل گناه بوده ، چگونه بايد ايشان توبه کند؟
پاسخ:

اگر شوهرت عمل حرامي مرتکب شده باشد، شرعا واجب است توبه کند و تصميم بگيرد که ديگر تکرار نکند و از خداوند طلب بخشش نمايد. و اگر به قصد اذيت شما کاري کرده و شما را اذيت نموده لازم است توبه کند و از شما حلاليت بطلبد. اما از بابت صيغه کردن، شما حقي برگردن او نداريد.
پرسش 3:
همسرم از اينکه با وجود داشتن زن و فرزند 13 ساله اظهار ندامت خاصي نمي کند و حتي يکبار هم از من حلاليت نخواسته در حالي که اقلا 5 الي 6 اس ام اس عذر خواهي و حلاليت براي ان دختر فرستاده .6- اينکه در اين رابطه همسر من از خصوصي ترين اعمال شبانه گزارش کاملي به آن دختر داده و با عرض شرمندگي، حتي به تشريح مناطق خصوصي من براي ان خانم کرده. حکم اين افشا خصوص بدون رضايت من هيچ ذمه اي بر گردن شوهرم ايجاد نمي کند؟ خواهش ميکنم به سوالاتم جواب دهيد و اين که چرا اسلام به طرز ظالمانه اي شهوتراني مردان را ارضا غريزه ميداند اما مردي مثل شوهر من که غريزه جنسي همسر دائمش را نتوانسته ارضا کند به چه حقي براي شهوتراني در خارج از منزل محق دانسته است ؟ آيا برتر بودن اسلام با اين تبعيضات توجيه مي شود؟ آيا اگر من که نيازهاي اصليم بدون پاسخ مانده در بيرون از حريم خانواده به دنبال ارضا آن بروم انصاف است حکمش زناي محصنه باشد. اما مرد اگر اينکار را کرد اسمش متعه باشد؟
پاسخ:

در فرض سوال شوهرت در مورد افشاي خصوصيت بدن تو وظيفه اش اين است که از شما حلاليت بطلبد .
دستور اسلام به مرد در مسائل زناشويي اين است که قبل از نزديکي با خانمش معاشقه و عشقبازي کند تا با انجام آميزش جنسي خانمش به اوج لذت برسد و کاملا ارضا شود. معاشقه زن و مرد به قدري مطلوب است که مراجع معظم تقليد فتوا به استحبابش داده اند يعني فرموده اند که مستحب است که مرد پيش از آميزش با زنش بازي و معاشقه کند و خانم را آماده آميزش نمايد.(1)
و اين نظر اسلام است حال اگر مردي به اين مسئله توجه نکند به اسلام ربطي ندارد .
اسلام با حلال شمردن صيغه اجازه شهوت راني را به مردان نداده است. بلکه براي جلوگيري از فساد و فحشا و منکرات در مواردي اجازه داده که مرد با رعايت مسائل شرعي صيغه کند. اما اگر مردي بدون رعايت مسائل خانوادگي و بدون رعايت مسائل شرعي اقدام به رابطه با زني بکند و به نام صيغه شرعي قلمداد کند ربطي به قانون اسلام ندارد. اين مثل موارد ديگري است که از قانون سوء استفاده مي شود و يا بطور کلي قانون زيرپا گذاشته مي شود.
از اين رو است که آيت الله مکارم چنين فرموده:
شک نيست که نکاح موقت در شريعت اسلام جايز است. ولي نبايد وسيله هوسبازي افراد هوسباز شود و احتياط آن است تا ضرورتي نباشد اقدام به اين کار نشود. (2)
ما از اختلاف خانوادگي شما اطلاعي نداريم و در هرحال بهتر است که شما با اخلاق خوب شوهر خود را جذب کني و با تفاهم مسائل را حل کنيد.
در زمينه چگونگي جذب شوهر مي تواني با مشاورين ما در تماس باشيد يا با شماره تلفن 09640بخش مشاوره تماس بگيريد
پي نوشت :
1. عروه الوثقي، ج5، ص491 مطابق با نظر امام خميني.
2. آيت الله مکارم، مسائل کثير الابتلا، مسئله 96.