پاسخ ارائه شده به سؤالِ یک پرسشگر با مشخصات خاص است. در صورتی که سؤال یا ابهامی برای شما ایجاد شده از طریق درگاه های پاسخگویی پیگیری فرمائید.

با عرض سلام و تحیات الهی با عرض پوزش از شما خواهش دارم که منو درمورد یک موضوع راهنمایی کامل کنید و اگه بشه یک توضیح کامل بدید. مشکل اینجاست که من استمناء میکردم وحداقل 3سال این کارو ادامه دادم هردفعه هم هفته ای یکبار (میگن هرچی میرسه از دوست ناباب میرسه)تا اینکه از فروردین امسال حقایق برام آشکار شد و فهمیدم که گناه خیلی بزرگیه و بخشیده نمیشه بنابراین تصمیم به ترک گرفتم. یک ماه استمناء نکردم تا اینکه اوایل ماه دوم هر دوروز شب منی خود به خود بیرون میریخت گفتم بهتره دوباره استمناء کنم اومدم دوباره تو حموم این کارو کردم البته یبار.دوباره یک ماه ایستادم تا اینکه دوباره اوایل ماه دوم هر دوشب یبار منی خود به خود بیرون ریخت.دوباره به نیابت از کار قبلی یبار استمناء کردم ویه ماه صبر کردم دوباره اوایل هر ماه اونجوری میشدم وحداقل مجبور بودم تا مدام منی خود به خود بیرون نریزه حداقل یبار استمناء کنم و یک ماه بایستم.والان دو ماهه که اینکارو نکردم والان اوایل ماه سومه و یک هفتست که مدام شب ها منی من خود به خود بیرون میریزه حتی بدون اینکه حوسی بشم .می خواستم بدونم که ایا این کار که گناهه من مجبورم چی کار کتم ایا دوباره یکبار استمناء کنم و دو ماه بایستم .من دفعه پیش به شجره نامه خونمون که نگاه کردم (نیای بزرگ من )قسم خوردم که این کار رو انجام ندم و اگه انجام بدم گردنم نذرونیاز بیاد. والان موندم که باید استمناء کنم تا حداقل دوماه از ریختن خود به خود منی به بیرون راحت بشم یانه. پس قسمی که خوردم چی؟ لطفی که از شما دارم اینه که راهنماییم کنین چون من نمیتونم بایستم چون الان سه هفتست که هردوروز شب منیم خودبه خود بیرون میریزه.

1- استمنا يا خود ارضايي، شرعا حرام و از گناهان بزرگ حساب مي شود. کسی که مرتکب عمل استمنا گردد ، مستحق عذاب جهنم می باشد.
امام صادق(ع) فرمود: خداوند با نظر رحمت به استمنا کننده نمي‌نگرد. (1)
استمنا و خود ارضائي در حقيقت يک نوع بيماري است که ضرر و زيان زيادي به انسان وارد مي کند، از جمله:
الف: پيامدهاي جسماني:
ضعف چشم و بينايي، تحليل رفتن قواي جسماني، عقيم شدن و ناتواني در توليد مثل، پيري زودرس، ضعف مفاصل، لرزش دست، زشتي چهره و از بين رفتن طراوت صورت.
ب: پيامدهاي روحي و رواني:
ضعف حافظه و حواس‏پرتي، اضطراب، منزوي شدن و گوشه‏گيري، افسردگي، بي‏نشاطي و لذت نبردن از زندگي، پرخاشگري و بداخلاقي و تندخويي، كسالت دائمي، ضعف اراده.
ج: عوارض اجتماعي:
ناسازگاري خانوادگي، بي‏ميل شدن به همسر و ازدواج، ناتواني در ارتباط با جنس مخالف و همسر، بي‏غيرت شدن، احساس طرد شدن، از بين رفتن عزت، پاكي، شرافت و جايگاه اجتماعي، دير ازدواج كردن و لذت نبردن از زندگي مشترك.(2)
با توجه به حرمت خود ارضائي و پيامد هاي منفي آن مخصوصا برای شما که در اول نوجوانی قرار دارید، لازم است که براي ترک آن حتما چاره انديشي نمائيد و هرگز مرتکب گناه استمنا نشوید.
2- خارج شدن منی در خواب گناه نیست . جنب شدن و خارج شدن منی در خواب بعد از هر چند مدتی یک امر طبیعی است، لیکن هر رطوبتی که از انسان خارج می شود ، حکم منی را ندارد،
نشانه های خروج منی در مردانی که مریض نیستند، سه تا است:
ا: با جستن و پرش خارج می شود .
ب: همراه با لذت و شهوت خارج می شود .
ج: بعد از بیرون آمدن آن، بدن سست شود.
اگر رطوبتی خارج شود و شک کند که منی است یا نه و هیچ یک از این سه نشانه یا بعضى از این ها را نداشته باشد، و از راه دیگری نیز یقین به منی بودن آن پیدا نشود، حکم منى را ندارد. غسل هم ندارد . لباس و بدن را هم نجس نمی کند . وضو را هم باطل نمی کند.(3)
آنچه از شما خارج می شود ،اگر نشانه های منی را دارد، غسل واجب است . اگر نشانه های منی را ندارد و یقین به منی بودن آن هم نداشته باشید، حکم منی را ندارد و غسل هم لازم ندارد.
استمنا را ترک کنید . واجب است که از این کار توبه کنید . اگر در خواب منی از شما خارج می شود، گناه نیست . در صورتی که منی خارج شود، جنب می شوید و باید غسل جنابت نمائید.
لطفا هرگاه سوال شرعي مي پرسيد ،نام مرجع تقليد خود را ذکر کنيد تا بر اساس نظر مرجع شما پاسخ بدهيم .
پی نوشت ها:
1. وسايل الشيعه، ج 14، ص 268.
2. آيت الله دستغيب، گناهان کبيره، ج2، بحث استمنا، ص 332.
3. آیت الله خامنه ای، استفتائات، سؤال180.