پاسخ ارائه شده به سؤالِ یک پرسشگر با مشخصات خاص است. در صورتی که سؤال یا ابهامی برای شما ایجاد شده از طریق درگاه های پاسخگویی پیگیری فرمائید.

بسم الله الرحمن الرحیم سلام خدمت شما عزیزان درپناه اقا امام زمان به سلامت باشین. شرمنده که مزاحمتون میشم سوال دارم بی جواب خواهش میکنم به طور واضح جواب بدین. 1 : من چند وقت پیش از یه کارشناس دینی پرسیدم در مورد گناه روابط دختر وپسر در محیط دانشگاه و...تا چه حد رابطه و... ) ایشان جواب دادن می توان رابطه ی گناه را شرعیش کرد به این صورت که صیغه ای میتوان خواند که به هم محرم شویم و رفتار های عاطفی که با هم داریم گناه نباشد وکاملا شرعی است این رابطه فقط رنج عاطفیت راحتر بگم دخول به دختر باکره صورت نگیرد که اذن واجازه ی پدر را میخواهد ومن این موضوع را با چند نفر ذر میان گذاشتم که میتوان دختر باکره را صیغه کرد ولی به اون شرط و رنج چند نفر این موضوع را رد کردند و من ازیه نفر دیگه علت رد این موضوع را پیگیر شدم ایشون گفتند که به خاطر این ان ها رد کردند چون ممکنه بصضی ها سوءاستفاده کنند و مشکلات اجتمائی به وجود بیاد ینی بی بندوباری و گفتد که میشه این کار را کرد و همچنین گفتند که آقای همدانی اگه اشتباه نکنم اذن پدر را شرط نمیدانند حالا سوال من اینه که میتونم این کار راانجام بدم چون شرایط ازدواج برام فراهم نیس و فقط رابطه عاطفی داشته باشم در رنج دینم اسلام . مهندسی خودرو میخونم و از مرحوم فاضل لنکرانی هم تقلید میکنم خواهش میکنم جواب منو زودتر بدین لطفا به ایمیلم ممنون میشم مرسی اجرتون با امام زمان

پرسشگر گرامي با سلام و سپاس از ارتباط تان با اين مرکز
به نظر آيت الله فاضل لنگراني دختر باکره اگر بخواهد ازدواج دائم يا موقت کند ،بنا به احتياط بايد از پدرش اجازه بگيرد ،گرچه ازدواجش به شرط عدم دخول باشد.(1) ضمنا آيت الله نوري قبلا اذن پدر را شرط نمي دانستند ،ولي فعلا شرط مي دانند.(2)
پي نوشت ها:
1. آيت الله فاضل لنکراني، توضيح المسائل ،م 2495.
2. سوال تلفني(02517741850) از دفتر آيت الله نوري همداني.