پاسخ ارائه شده به سؤالِ یک پرسشگر با مشخصات خاص است. در صورتی که سؤال یا ابهامی برای شما ایجاد شده از طریق درگاه های پاسخگویی پیگیری فرمائید.

سلام من اخیرا با خانمی آشنا شده ام که بیوه است و به همدیگر علاقهمند شده ایم با توجه به اینکه من اعتقادات مذهبی زیادی دارم و او حاضر به جاری شدن صیغه محرمیت نمی باشد به این دلیل که من اعتقادی به این عمل ندارم. آیا به نظر شما من به درخواستم مبنی بر ازدواج ادامه دهم با توجه به اینکه ما رابطه ی جدی با هم نداشتیم.ضمنا من میترسم رابطه ام با خدا با این کار ضعیف شود لطفا راهنمایی کنید

پرسشگر گرامي با سلام و سپاس از ارتباطتان با اين مرکز
شما را به جهت تدين و تقيد به احكام ديني تحسين كرده و براي تان موفقيت روز افزون و سعادت آرزومنديم.
آنچه بيش از همه به صلاح شما است، ازدواج دائم با زني مومن و پاك است كه همسري خوب براي شما و مادري پاك و مهربان براي فرزندان نسل بعدي تان باشد . اگر شرايط آن فراهم نيست، براي فراهم كردن شرايط آن اقدام نماييد . نگران رزق و روزي هم نباشيد؛ زيرا خدا به انسان هاي مومن وعده داده كه از فضل و رحمت خود آن ها را بي نياز مي سازد.
اما اگر قصد صيغه داريد، صيغه با خانم مورد نظر اشكال ندارد، گر چه به آن اعتقاد هم نداشته باشد، اما اگر به صيغه رضايت نمي دهد و رابطه بدون ايجاد محرميت را قبول دارد، ادامه ارتباط تان به هيچ روي به صلاح تان نيست . نتيجه آن جز فرو رفتن تدريجي در گناه و سست شدن ارتباط با خدا و لطف و عنايت حضرت حق چيز ديگري نيست.
موفق و سربلند باشيد.