پاسخ ارائه شده به سؤالِ یک پرسشگر با مشخصات خاص است. در صورتی که سؤال یا ابهامی برای شما ایجاد شده از طریق درگاه های پاسخگویی پیگیری فرمائید.

با سلام لطفا در صورت امکان به من کمک کنید من برای مشاوره به صورت تلفنی تماس گرفتم ولی با توجه به اینکه مشاور خانم نداشتید تصمیم گرفتم تا به صورت غیرمستقیم مشکلم را مطرح کنم من زنی 28 ساله هستم مدت 4 سال پیش برای بچه دار شدن اقدام کردیم در بارداری اول در 6 ماهگی جنین را به علت مسمومیت بارداری بدون علت خاصی مثل سن بالا یا سابقه خانوادگی از دست دادیم پس از یک سال وقتی برای بار دوم اقدام کردیم باز با مشکل نادر دیگری علی رغم کنترل و مراقبت بیشتر و نذر و نیاز بیشتر مواجه شدیم و این بار در دو ماهگی جنین از دست دادیم ولی در بارداری سوم علی رغم سختیها و مراقبتها با دعا و ثناهای بیشتر و توسل و نیت ها الهی برای رضای خدا و تربیت فرزندی مومن او را که به نیت توسل و ارادتی که به امام علی و امام رضا داشتم علیرضا نام گذاشتیم در 9 ماهگی با شرایطی کاملا ایده ال بدنیا امد ولی در روز 4 زندگی او وقتی برای معاینه و زدن واکسن او به بیمارستان مراجعه کردیم به دلیل نامشخص و بدون علامت خاصی که دکتران بیمارستان خفگی در اثر شیرخوردن را علت میدانستند ولی پزشکی قانونی علت را این تشخیص نداد ولی علت مشخص نشد حال با وجود اینکه 9 ماه از ان زمان مرگ نوزادم می گذرد هنوز حال خوبی ندارم با وجود لطف خدا برای ایمان و صبر در این مصیبت هرچند وقت یکبار به یاد او و اتفاقات گذشته می افتم و با خود میگویم چرا و باید چه کنم دچار ترس و نگرانی در باره اینده هستم طوری که میترسم برای بارداری مجدد اقدام کنم ترس از داغ فرزند و از دست دادن او در هر لحظه مرا سخت ازار میدهد از طرفی من خودم را در مرگ فرزندم مقصر می دانم و با وجود اعتقاد به قدرت خدا و ازمایش الهی نمیدانم این مواردی که برای من پیش امده از قبل مشخص بوده و تنها برای ازمایش است یعنی از روی خوبی یا مصیبت است و اتفاق و حادثه و به خاطر بدی ؟ ایا خدا نمیخواهد ما فرزند دار شویم و من که رضای او را می خواهم از کجا بدانم برای ما بچه می خواهد یا نه ؟ با ترس از اینده و نگرانی از داغ و مشکل بچه چه کنم ایا برای بارداری بعدی اقدامی انجام دهیم ؟ با تشکر از شما لطفا سریعتر جواب مرا بدهید (جزائک الله خیرا )

پرسشگر گرامي با سلام و سپاس از ارتباطتان با اين مرکز
ضمن ابراز تأسف و تأثر از شرايط بسيار دشوار به وجود آمده توجه شما را به نکات ذيل جلب مي‌نمايم:
1- مشاوره پزشکي و ژنتيکي با بهترين متخصصان کشور (که معمولاً در تهران وجود دارد) در اولويت کاري شما قرار دارد. امور ماوراء طبيعي با امور طبيعي رفاقت ديرين دارند .خداوند متعال نيز امور دنيايي را با اسباب دنيايي اداره مي نمايد.
2- با توجه به قاعده «مأمور بودن به تکليف، نه به نتيجه»بايد پس از کسب صلاح ديد پزشکان و متخصصان به يكي از وظايف نوعي و انساني خود که توليد نسل است بپردازيد .از پيش گويي منفي نسبت به آينده به شدت بر حذر باشيد..
3- احساس گناه و تقصير شما کاملاً بي مورد است. چه بهتر که احساس تقرب و ترفيع درجه را جايگزين آن نماييد. شک نکنيد که در فراز و نشيب‌هاي دشوار( در صورت صبر و بردباري) به مقاماتي دست يافته‌ايد که با تمام دنيا قابل تعويض نيست. اين گونه نيست که رنج و اندوه شما بي‌پاداش گذاشته شود.
4- در شرايط کنوني مراجعه به روان پزشک متبحر و همچنين يک روانشناس باليني بسيار قابل توصيه مي باشد. اين دو مي‌توانند در تحمل هر چه آسان تر شرايط بسيار سخت کنوني به شما کمک شاياني نمايند. به عنوان مثال اگر به تکنيک هاي تن آرامي (ريلکسيشن) تسلط يابيد ، مي‌توانيد در هنگام هجوم افکار اضطرابي به راحتي به حذف و تعديل آن بپردازيد.
5- شرم و حياي شما نيز کاملاً بي مورد است. توصيه اکيد مي‌شود براي تخليه هيجاني و کاهش تنش‌هاي رواني به درد دل بپردازيد. خوشبختانه مشاوران روانشناس بخش تلفني اين مرکز مي‌توانند در کنار همدردي به کمک تخصصي به شما نيز بپردازند. يک ساعت مشاوره تلفني در هفته سهم بسزايي در ارتقاي سلامت و بهداشت رواني شما دارد. کارشناسان اين مرکز همگي دانش آموخته حوزه علميه هستند . مکالمات شما در هر زمينه‌اي که باشد، کاملاً سري و بدون پيامد منفي خواهد بود.