حجت الاسلام علی مخدوم، رییس مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی با اشاره به آغاز فعالیت این مرکز در نیمه شعبان سال 86 به خبرنگار شبستان گفت: اولین مرکز پاسخگویی...

رییس مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی 20 درصد از سوالات ارسالی به این مرکز را مربوط به مباحث مهدوی دانست.
حجت الاسلام علی مخدوم، رییس مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی با اشاره به آغاز فعالیت این مرکز در نیمه شعبان سال 86 به خبرنگار شبستان گفت: اولین مرکز پاسخگویی به سوالات دینی پس از انقلاب اسلامی مربوط به دفتر تبلیغات اسلامی است که سوالات دینی را به صورت تلفنی کتبی و یا اینترنتی پاسخ می دهد.

 

رییس مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی 20 درصد از سوالات ارسالی به این مرکز را مربوط به مباحث مهدوی دانست. حجت الاسلام علی مخدوم، رییس مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی با اشاره به آغاز فعالیت این مرکز در نیمه شعبان سال 86 به خبرنگار شبستان گفت: اولین مرکز پاسخگویی به سوالات دینی پس از انقلاب اسلامی مربوط به دفتر تبلیغات اسلامی است که سوالات دینی را به صورت تلفنی کتبی و یا اینترنتی پاسخ می دهد. وی پاسخ به سوالات مهدوی را در حوزه وظایف گروه کلام مرکز خواند و گفت: 15 تا 20 درصد از کل تماس هایی که با مرکز گرفته می شود و دوباره مباحث اعتقادی و مباحث مربوط به امامت و مهدویت است و موضوعی که پرسشگران بیشتر با آن درگیر هستند مربوط به مباحث خرافی و فرقه های انحرافی است. وی درباره میزان سوالات رسیده به مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی اظهار کرد: به طور متوسط روزانه 5500 و ماهیانه 14 هزار تماس با مرکز گرفته می شود و مردم در قالب این تماس ها موضوعات، شبهات و سوالات مختلف دینی را از کارشناسان می پرسند. وی سطح تحصیلات کارشناسی مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی را کارشناسی ارشد و بالاتر از آن دانست و بیان کرد: کارشناسان مرکز با مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد در گروه های علوم قرآنی، حدیث، مباحث اعتقادی و کلام، ادیان و مذاهب، فلسفه، عرفان، اخلاق، تاریخ اسلام و احکام و مشاوره روانشناسی سوالات مردم را پاسخگو هستند. حجت الاسلام مخدوم درباره نحوه پاسخگویی به سوالات دینی خاطرنشان کرد: علاقه مندان می توان از طریق شماره 096400 تماس حاصل کرده و جواب سوال خود را دریافت کنند و یا سوالات خود را به صندوق پستی 371851197 ارسال و جواب خود را حداکثر تا 20 روز بعد بگیرند. وی پاسخگوی آن لاین را یکی دیگر از راه های ارتباط با مرکز دانست و گفت: سایت اینترنتی www.pasokhgoo.ir آماده دریافت سوالات و شبهات و ارایه پاسخ به آنها است به زودی تا پیش از ماه رمضان چت روم هایی نیز برای ارتباط مستقیم کارشناسان با پرسشگران برقرار می شود.