پاسخ ارائه شده به سؤالِ یک پرسشگر با مشخصات خاص است. در صورتی که سؤال یا ابهامی برای شما ایجاد شده از طریق درگاه های پاسخگویی پیگیری فرمائید.
اما آنها كار خاصی انجام نمی دهند من باید چه كار كنم؟
اگر چه والدین انسان در مورد ازدواج فرزندان شان وظیفه ای دارند. ولی اگر آنها به هر دلیلی نتوانستند وظیفه خود را انجام دهند، در این صورت وظیفه اصلی بر دوش خود ...

می خواستم بدانم پدر و مادر من می دانند من نیاز به ازدواج دارم. اما آنها كار خاصی انجام نمی دهند من باید چه كار كنم سن من 22 سال است و دیگر خیلی كنترل شهوتم سخت شده باید چه كنم من كه به دنبال ازدواج دائم با یك دختر مذهبی هستم.باتشكر

اگر چه والدین انسان در مورد ازدواج فرزندان شان وظیفه ای دارند. ولی اگر آنها به هر دلیلی نتوانستند وظیفه خود را انجام دهند، در این صورت وظیفه اصلی بر دوش خود شما باقی می ماند كه می بایست در این زمینه، خودتان دست به كار شوید و همت و تلاش مضاعف نمایید و فكر و ذهنتان را به رفع موانع ازدواج و فراهم نمودن شرایط آن متمركز كنید و در این زمینه تلاش و جدیت مجدانه داشته باشید تا مقداری شرایط ازدواج را خودتان فراهم كنید. یقیناً اگر این گونه عمل كنید و فكر و ذهن تان را به كار و تهیه مقدمات ازدواج متمركز كنید، هم دیگر فرصت فكر كردن به امور شهوانی و جنسی را پیدا نمی كنید و هم نصرت و یاری تخلف ناپذیر الهی را به دنبال خود خواهی داشت. مسلماً خداوند به پاس دوری از گناه و تلاشی كه در این راه متحمل می شوید و تنها به ارضای صحیح نیازهای خود در بستری مناسب می اندیشید و در این راه از هیچ كوششی فرو گذار نمی كنید، شما را یاری خواهد نمود و چنان بركتی به كار و تلاش تان می اندازد كه در اندك زمان ممكن، به خواسته خود خواهید رسید.

اما اگر پدر و مادرتان در خصوص ازدواج تان كاری نمی كنند، ممكن است آنها شرایط شما را برای ازدواج كافی نمی دانند و معتقدند كه باید از امكانات و شرایط بهتری برخوردار باشید و یا مشكل مالی دارند و نمی توانند هزینه های ازدواج شما را تقبل كنند. گویا آنها بر این باورند كه ازدواج بدون داشتن شرایط آن و برطرف كردن موانع آن، شما را با مشكلاتی روبرو می سازد و چون می بینند كه شما هنوز شرایط كافی برای ازدواج و اداره زندگی مشترك را ندارید و یا آینده شغلی و كاری شما هنوز مشخص نیست، اقدامی در این خصوص نمی كنند. ضمن این كه با نبود شرایط ازدواج و نداشتن شغل و درآمد كافی، ممكن است خانواده هیچ دختری با این مسئله به سادگی كنار نیایند و جواب رد بشنوید. امروزه كمتر خانواده ای پیدا می شود كه شرایط این چنینی را برای ازدواج كافی بدانند و ممكن است در صورت اقدام شما به ازدواج در صورت نبود شرایط لازم، مدت زیادی از وقت شما صرف خواستگاری رفتن های متعدد شود و در این میان سرخورده و افسرده گردید و یا اینكه از معیارهای اساسی ازدواج كوتاه بیاید و تن به ازدواج با دختری بدهید كه از موقعیت و شرایط پایینی برخوردار است و برای ازدواج با شما مناسب نیست. به هر حال این ها واقعیت های است كه ممكن است پیش روی شما قرار بگیرد، به همین خاطر توصیه می شود كه تلاش خود را در ابتدا متمركز در این امر كنید تا موانع ازدواج را یكی پس از دیگری از پیش روی خود بردارید و شغلی را برای خود فراهم سازید و بعد از آن با خیالی آسوده به دنبال تهیه مقدمات و مراحل بعدی ازدواج بروید.

این را بدانید كه ازدواج زمان بر است و باید با صبر و آرامش به برطرف كردن  موانع آن پرداخت و با فراهم نمودن مقدمات آن زمینه ازدواج موفق و پایداری را محقق ساخت. هر گونه ازدواج عجولانه و بدون خردورزی و صرفاً به خاطر ارضای تمایلات جنسی، محكوم به شكست بوده و پیامدهای ناگواری را به دنبال دارد كه بسیار بدتر از زمانی است كه در تب و تاب بی همسری می سوزید. بنابراین توصیه می شود با خوشتنداری جنسی به مقابله با غریزه جنسی بروید، البته اگر مقدروتان بود می توانید در صورت موافقت والدین تان، به خواستگاری دختر مناسبی بروید و با او عقد كنید و چند سالی را تا فراهم شدن شرایط و امكانات لازم، عروسی را به تأخیر اندازید، با این شیوه مشكل تان برطرف می شود.

البته اگر شرایط ازدواج را دارید و می توانید زندگی مشترك را به خوبی اداره كنید و باز پدر و مادرتان اقدامی نمی كنند، در این صورت خودتان رأساً اقدام كنید و از همكاری و مساعدت برخی بستگان نزدیك مثل دایی، عمو، پدر بزرگ و برخی از افراد معتمد محل مثل امام جماعت مسجد، مسئول هیئت و مسئول بسیج و دیگر افراد خیر اندیش غافل نباشید، می توانید مشكل خود را با آنان مطرح كنید و از آنان هم در مورد یافتن دختری مناسب و هم در نحوی خواستگاری رفتن كمك بگیرید.