طی تعامل با گروه معارف شبکه دو صورت گرفت؛
در برنامه ی زنده در شبکه دو سیما ، سامانه های مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی معرفی و اهمیت پاسخگویی مطرح گردید.
معرفی مرکز ملی پاسخگویی در شبکه دو توسط حجت الاسلام محمد پورنوروز

به گزارش روابط عمومی مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی، در پی تعامل صورت گرفته با شبکه دو سیما، حجت الاسلام محمد پورنوروز «رئیس اداره برنامه ریزی و پشتیبانی مرکز» در ویژه برنامه زنده عید مبعث، گزارشی از فعالیت ها و سامانه های ارتباطی مرکز ارائه کرد.

وی در ابتدای مصاحبه با تبریک عید مبعث گفت: یکی از اعمال مورد تاکید شب مبعث زیارت آقا امیرالمومنین علی بن ابیطالب (علیهما السلام) است که فضایل بسیاری در روایات برای آن نقل شده است.

پورنوروز با اشاره به پاسخگویی روزانه  12هزار سوال در هشت گروه تخصصصی قرآن، حدیث، احکام شرعی، کلام و اعتقادات، تاریخ و سیره، سیاسی و اجتماعی، اخلاق و تربیت، مشاوره و روانشناسی گفت: در بین مراکز حوزوی، مرکز ملی پاسخگویی بیشترین ارتباط روزانه را با عموم مردم دارد.

وی با اشاره به حضور مرکز در تمامی بسترهای ارتباطی کشور گفت:

ارتباط تلفنی از طریق شماره تلفن 096400،  پیامکی ویژه احکام شرعی با شماره گفتگوی مستقیم متنی به صورت برخط (آنلاین) و برون خط (آفلاین) و استفاده از موتور جستجو جهت دسترسی به سوالات در بانک اطلاعات در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به حضور حدود 400 نفر از فضلای حوزوی در مرکز افزود: بخشی از مردم مشکلات متعددی دارند میتوانند با کارشناسان ما در زمینه های مختلف اخلاق و روانشناسی و دیگر موارد ارتباط بگیرند و از پاسخ ها و مشاوره های شان استفاده کنند.

رئیس اداره برنامه ریزی مرکز ملی پاسخگویی با اشاره به امکانات اپلیکیشن پاسخگو و حضور در کلیه پیام رسان ها خاطرنشان کرد: مرکز در این فعالیت 15 ساله خود برای عده زیادی از هم وطنان به عضوی از خانواده تبدیل شده است.

پورنوروز با اشاره به اهمیت پاسخگویی دینی در وضعیت کنونی کشور گفت: امروز اصلی ترین حیله دشمنان اسلام و انقلاب، شبهه افکنی از طریق شبکه های ماهواره ای و فضای مجازی است. زمانی که این شبهات وارد ذهن مردم می شود دو نوع کنشگری می توان داشت، یا جواب بدهیم یا جواب ندهیم. اگر جواب داده نشود جمع می شود و منجر به بعضی اقدامات نابهنجاری می شود که بعضا شاهد آن هستیم و عموما جوان و نوجوان نمی داند کجا سوالش را بپرسد، که بسترهای مرکز میتواند راه خوبی برای پاسخگویی باشد

وی همچنین بیان نمود که با توجه به وجود بسترهای متنوع مرکز ملی، مخاطبان می توانند با پیامک کردن عدد 1 به شماره 3000964000 ، لینک بسترهای ارتباطی با مرکز را دریافت نمایند.

وی در ر پاسخ به سوال مجری برنامه که فعالیت شما ادامه کدام فعالیت پیامبر سلام الله علیه و آله می باشد بیان کرد: با توجه اشارات متعدد قرآن کریم در مورد پاسخ های متعدد پیامبر اکرم به سوالات اصحاب در موضوعات مختلف تاریخی، اعتقادی، احکامی، علمی و اخلاقی، علما هم به تاسی از ایشان و با توجه به روایت «العلما ورثه الانبیا»، وارد این میدان شده اند و پاسخگویی سوالات متنوع مردم می باشند.

پورنوروز در پایان با اشاره به روایتی از پیامبر (ص) گفت: نبی مکرم اسلام صلی الله علیه و آله و سلم در باب اهمیت فرایند پرسش و پاسخ می فرمایند: علم، گنجينه هايي است كه كليدهايش پرسش است، پس بپرسيد-خداوند شما را رحمت كند، زيرا در اين پرسش و پاسخ چهار فرد اجر گيرند: پرسشگر، پاسخگو، شنونده و دوستدار آنان.