پاسخ ارائه شده به سؤالِ یک پرسشگر با مشخصات خاص است. در صورتی که سؤال یا ابهامی برای شما ایجاد شده از طریق درگاه های پاسخگویی پیگیری فرمائید.
اگه تو سنين بالا ازدواج كنيم ميل جنسي كم نميشه؟
معمولاً بعد از تولد انسان، به تدريج اندام‌هاي انسان رشد پيدا مي‌كنند و به آخرين مرحله رشد و تكامل خود نزديك مي‌شوند و براي ايفاي نقش خود در كاركرد بدن آماده...

ميخواستم بدونم اگه تو سنين بالا ازدواج كنيم ميل جنسي كم نميشه؟

معمولاً بعد از تولد انسان، به تدريج اندامهاي انسان رشد پيدا ميكنند و به آخرين مرحله رشد و تكامل خود نزديك ميشوند و براي ايفاي نقش خود در كاركرد بدن آماده ميكردند. به تناسب رشد همه اندامها و اعضاي بدن، اندام تناسلي انسان نيز به رشد خود ادامه ميدهد و به موازات رشد اندام تناسلي، هورمونهاي مختلف بدن و هورمونهاي جنسي در خون ترشح ميشوند كه اين مسئله باعث تسريع در رشد و تكامل اندام جنسي و نيز به وجود آمدن ميل جنسي ميگردد.

با افزايش فعاليت غدد جنسي و رشد اندام تناسلي، بلوغ جنسي شكل ميگيرد و كه در جنس پسر با رشد بيضهها و فعاليت غدد مني ساز توليد اسپرم آغاز ميگردد و در جنس دختر تخمدانها فعاليت خود را شروع ميكنند و زمينه براي شكلگيري چرخه جنسي و تخم ريزي و در نتيجه آن بارداري حاصل ميگردد.

به صورت طبيعي، وقتي بلوغ جنسي دختر و پسر فرا ميرسد و فعاليت غدد جنسي افزايش مييابد و رشد اندام تناسلي به نهايت ميرسد، امكان باروري و بارداري دختر و پسر فراهم ميگردد در اين هنگام، ميل جنسي نيز به اوج خود ميرسد و دختر و پسر به هم كشش و علاقه اي پيدا ميكنند تا با ازدواج و با يك آيين رسمي در كنار هم قرار گيرند و زمينه تداوم نسل و بقاي آن به وجود آيد.

با توضيحاتي كه ارائه شد مشخص ميشود كه ميل جنسي در انسان يك نقطه آغاز و نقطه اوج و نقطه پايان دارد كه اگر آن را در يك پيوستاري ترسيم نماييم، منحني هرمي شكلي به وجود ميآيد كه نقطه شروع آن با تولد انسان آغاز ميگردد و به تدريج بالا ميرود و به فرا رسيدن بلوغ جنسي به اوج خود ميرسد و سپس به تدريج افول ميكند و سير نزولي خود را تا لحظه مرگ انسان ادامه ميدهد.

به هر حال، اين را بدانيد كه افزايش تمايلات جنسي هميشگي نيست بلكه، مقطعي و گذرا بوده و به تدريج سير نزولي پيدا ميكند و از اوج خود افول كرده و كاهش مييابد و به سطح عادي خود بر ميگردد.

 با اين حساب، وقتي دوران بلوغ سپري ميگردد به تدريج با افزايش سن از شدت تمايلات جنسي كاسته ميشود و با ازدواج در مسير مشخص و طبيعي خود قرار ميگيرد. البته در اين ميان شيوه برخورد فرد با پديده جنسي بيتأثير نيست. بر فرض مثال، اگر نوجوان و جواني از غريزه جنسي خود مواظبت به عمل نياورد و باعث انحراف خود گردد ممكن ميل جنسي كاذبي در او به وجود آيد به همين خاطر، احتمال اين كه روز به روز بر شدت فشار جنسي او افزوده گردد و باعث افزايش ميل جنسي و زياد شدن شهوت گردد و در نتيجه آن، آزار و رنجش وي را به دنبال داشته باشد، بسيار است.

به هر حال، افرادي كه به انحرافات جنسي و اخلاقي مبتلا شده اند و از طريق انجام خودارضايي و انجام روابط نامشروع جنسي، باعث تشديد ميل جنسي خود شده اند نه تنها با ازدواج، ميل جنسي آنها در مسير طبيعي خود قرار نميگيرد بلكه، آسيبهاي اين گونه انحرافات جنسي و اخلاقي دامن آنها را ميگيرد و مشكلات عديده اي را براي آنها ايجاد ميكند از اين روي، اين گونه افراد ميبايست تا دير نشده به فكر بيفتند و خود را از آلودگي به انحرافات جنسي برهانندو از عواملي كه باعث تحريك ميل جنسي شان ميشود اجتناب كنند.

بايد توجه داشت كه علاوه بر نقش عوامل فيزيولوژي و ترشح هورمونهاي جنسي در تشديد ميل جنسي، عوامل تحريك كننده بيروني و محيطي از قبيل الگوهاي رفتاري، نوارها و عكسهاي مبتذل، فيلمهاي سينمايي وارداتي، نگاههاي هرزه به نامحرم، دسترسي به ماهواره و اينترنت و علاوه بر آن، فيلمها و سريالهاي داخلي مغاير با فرهنگ معنوي جامعه، كه از لحاظ رواني، بر جسم و بدن تأثير ميگذارد و باعث تحريك ميل جنسي و در نتيجه آن، فعاليت بيشتر غدد جنسي و ترشح هورمونها ميگردد كه خود سبب تشديد ميل جنسي و شهوت ميشود از اين روي، اگر جواني بخواهد دير ازدواج كند براي اين كه از ناحيه غريزه جنسي خيلي اذيت نشود بايستي خود را ز اين گونه امور شهوت انگيز دور نگه دارد تا ميل جنسي او بي جهت افزايش نيابد و باعث دردسر وي نگردد.