کنترل نگاه و شهوت

سلام .من 18 سالمه وقتی چشم به بدن زنها میفته حتی بدون خواست باعث تهییج شهوت من میشه همینطوری هم چشمم به پای زنها میفته باعث به گناه افتادن من میشه کمکم کنید

دوست گرامي نامه شما را مطالعه كرديم و متوجه شديم كه ارزش هاي ديني برايتان اهميت دارد.
غريزه جنسي كه قوي و مستحكم است، ميل زشتي نيست و نبايد از اين كه در وجودمان حس مي كنيم نياز به لذت داريم، نگران شويم و بخواهيم آن را سركوب كنيم يا شرّ بدانيم و فكر كنيم كه حتما خيلي گناهكار و بد هستيم.
أما بايد بدانيم: آلوده بودن جامعه امروزي، دليلي براي أنجام گناه نمي شود. جلوگيري از لذت جنسي در دوران ما، نسبت به دوران گذشته، تغييراتي كرده است و فضاي گناه به راحتي در اختيار است؛ ولي با اين همه، كساني وجود دارند كه براي فرار از گناه و وسوسه هاي شياطين، در مرحله أول به سمت ازدواج رفتند و فرياد شيطان را بلند كردند؛ و در مرحله بعد، مراقب نگاه هاي آلوده، مجالس تحريك آميز، أفراد ناباب و ديگر مسايل بوده اند.
در فضاي امروز اگر كسي با وجود فراهم بودن ارضاء نامشروع مسايل جنسي، مبتلا به گناه نشد أجر دو چندان دارد. أفراد بدحجاب علاوه بر اينكه خود دچار مشكلاتي مي شوند، ديگران را هم دچار مشكل كرده و باعث بي قراري جوانان در جامعه مي شوند، أما جوانان با ايمان ما ورودي هاي خود -خصوصاً چشم- را كنترل كرده تا دختران بدحجاب نسبت به تحريكات خود كاملاً سرد شده و أنگيزه اي نداشته باشند.
كسي كه با اعتقاد به خداي متعال و أهل بيتش(ع)، زندگي اش را بنا كند و در گرفتاري ها به نسخه آن ها توجه كند، مورد رضايت آن ها بوده و بهشت و بالاتر از آن را نصيب خود كرده است و هيچ وقت به بن بست برخورد نمي كند؛ و در جايي هم كه أموري را به آخرت محول مي كنند، در پوست خود نبايد بگنجيم؛ چون در واقع زندگي أصلي و واقعي ما درآخرت است و نصيب هر كسي از دنيا، آن چيزي است كه خرج آخرت مي كند؛ وگرنه ديگران از دنيا بهره اي نبرده اند؛ در اين زمينه پيغمبر أكرم(ص) مي فرمايند: «يا أباذر! إن‏ الدنيا ملعونة ملعون‏ ما فيها إلا من‏ ابتغى‏ به وجه اللَّه‏»(1) دنيا از رحمت پروردگار دور است، مگر آن دنيايي كه وسيله و بهانه اي، براي رسيدن به او باشد.
- راه كار أصلي:
بايستي در نظر داشت كه با راهكار اسلام مي توانيد درماني براي معالجه مسايل جنسي خود پيدا كنيد. با پيدا كردن دختري مناسب و كم توقع، مدتي را در عقد بمانيد و بعد از مهيا شدن امكانات و رفع مشكلات مادي، اقدام به ازدواج و ورود در زندگي مي نماييد. با انجام ازدواج، نيم دين خود را كامل ساخته ايد؛ همانطوري كه پيامبر مي فرمايد: «مَنْ تَزَوَّجَ فَقَدْ أَحْرَزَ نِصْفَ دينِهِ،فَلْيَتَّقِ اللّهَ فِي النِّصْفِ الْباقي»(2) هر كس ازدواج كند، نيمى از دينش را بازيافته، نسبت به نيم ديگر تقواى الهى را رعايت كند.
- توصيه هاي راجع به ازدواج:
1- تنها راه مديريت مسايل جنسي، ازدواج است، سعي كنيد برنامۀ قصد ازدواجتان را به صورت منطقي به والدين خود بگوييد. به هيچ وجه سمت فجايع جنسي نرويد، زيرا عوارضي كه در پي دارد زندگي انسان را تباه مي كند. سعي كنيد فكر خود را در امور ديگر مشغول كنيد تا موعد ازدواج از طرف خداي متعال فراهم شود.
2- در هر حال جوانان هستند كه بايد براي خود چاره‌اي بينديشند كه آيا خويش را تسليم گناه با همه عواقب و دور شدن از رحمت الهي كنند، يا اين كه زمينه و شرايط ازدواج را فراهم آورند و يا اگر در مدتي كه اين زمينه فراهم نيست، عفت و پاكدامني را پيشه سازند، در عين حال كه به فكر ايجاد زمينه و آمادگي هستند.
پيامبر اسلام فرمود: «از گروه جوانان، هر يك از شما كه قدرت ازدواج دارد، حتماً اقدام كند، زيرا بهترين وسيله است كه چشم را از نگاه‌هاي آلوده و عورت را از بي عفتي محافظت مي‌كند».(3)
اين نوشتار را با اين جمله به پايان مي‏بريم كه بزرگان گفته‏اند: «نفس را مشغول بدار وگرنه او تو را به خود مشغول خواهد ساخت».
- براي نبود تحريكات جنسي به نكات كلي زير توجه كنيد:
از هركاري كه زمينه تحريك جنسي شما را فراهم آورد بپرهيزيد. رفتن به مكان هاي تحريك كننده، ديدن تصاوير و فيلم هاي نامناسب، گفتن و شنيدن شوخي هاي جنسي، پوشيدن لباس هاي تنگ و چسبنده به بدن، لباس هاي زير از جنس مواد صنعتي(غيرنخي) و...نمونه هاي از تحريك جنسي هستند.
سعي كنيد يك برنامه فشرده و تمام وقت براي خود داشته باشيد، از مطلق تنهايي پرهيز كنيد، از منحرفان كاملاً پرهيز كنيد و به تقويت عمومي و رژيم غذايي خود بپردازيد تا بتوانيد بر مشكلات جنسي خود تسلط پيدا كنيد.
اگر اطمينان داريد كه در صورت ازدواج نكردن به گناه مي افتيد ازدواج واجب است، البته مي توانيد به والدين خود ازدواج با عقد بلند مدت را هم پيشنهاد كنيد، گرچه عرف و اجتماع امروز پذيراي اين مسأله نيست!
براي توضيحات بيشتر مي توانيد با شماره (096400) تماس بگيريد.
پي نوشت ها:
1. فيض كاشانى، محمد محسن بن شاه مرتضى‏، الوافي‏، ج26، ص190، كتابخانه امام أمير المؤمنين على (ع)، چاپ اول‏، اصفهان‏ 1406 ق‏.
2. طبرسي، حسن بن فضل، مكارم الاخلاق، ص196، شريف رضي، چاپ چهارم، قم 1370ش.
3. الطبرسى، حسن بن فضل، مكارم الاخلاق، تهران، سال 1376، ص 100.
موفق باشید.