چرا روحانیت درمورد حضرت مهدی عج کم کاری می کند

من در خواست دارم بدانم که روحانیت نقش خود را به خوبی در مورد مهدویت ایفا میکند با نه به نظر شما با تمام این شعار هایی که میدهید و زمام دین را بر عهده گرفته اید ایا به معنی واقعی ان هدایتی را که برای این جوانان مفید باشد و این جوان ها بتوانند با امام عصرشان اشنا شوند در مدرسه و دانشگاه بیان کرده اید در سر هر کلاسی که می نشینم بحث های بی مورد درباره ی ریشه دین انجام میشود که برای دانشجویان ما که تا به اینجا رسیده اند اصلا خوب نیست که این را من به تماما بر عهده روحانیت میدانم که نتوانسته نقش مهدی حتی خود مهدی را برای ما جوانان بیان کند به طوریکه ما از امام عصرمان غافل ماندیم (اگر در مورد تبلیغات برای امام مهدی (ع) به همپیمانی احتیاج داشتید منو خبر دار کنید که گروهمونو بزرگتر کنیم)

پرسش: روحانيت نقش خود را به خوبي براي هدايت جوانان به سوي مهدويت ايفا مي کند
شرح : روحانيت نقش خود را به خوبي در مورد مهدويت ايفا مي کند؟ با تمام اين شعار هايي که مي دهيد و زمام دين را بر عهده گرفته ايد، به معني واقعي، هدايتي را که براي اين جوانان مفيد باشد و جوان ها بتوانند با امام عصرشان آشنا شوند، در مدرسه و دانشگاه بيان کرده ايد؟ در سر هر کلاسي که مي نشينم بحث هاي بي مورد درباره ريشه دين انجام مي شود که براي دانشجويان ما که تا به اين جا رسيده اند اصلا خوب نيست که اين را من به تماما بر عهده روحانيت مي دانم که نتوانسته نقش مهدي را براي ما جوانان بيان کند به طوري که ما از امام عصرمان غافل مانديم (اگر در مورد تبليغات براي امام مهدي (ع) به همپيماني احتياج داشتيد منو خبر دار کنيد که گروهمونو بزرگ تر کنيم).

پاسخ: با سلام وتشكر از اينكه با اين مركز تماس گرفتيد.
روحانيت وعلماي شيعه ،از آغاز ولادت حضرت مهدي (عج) تا كنون براي معرفي ، شناخت ، صفات و امور مربوط به حضرت تلاش فراواني انجام داده و هزاران كتاب ،مقاله ومجله منتشر كرده، نيز كنفرانس ها ، كنگره ها و جلسات فراواني تشكيل داده ، از تمام امكانات براي معرفي حضرت به جوانان استفاده نموده است.
در بيش تر جاها موسساتي در راستاي معرفي حضرت تشكيل شده كه روحانيت مهم ترين نقش را دراداره آن داشته . روشن است كه تا اصل لزوم دين وحقانيت اسلام وتشيع اثبات نشود ، موضوع حضرت معنا ندارد .فردي كه اصل اسلام براي او معرفي نشده وحقانيت شيعه برايش ثابت نشده ،چگونه مي توان حضرت مهدي را به او معرفي نمود؟
كتاب هاي زيادي در باره امام زمان نوشته شده و در بيش تر كتابخانه ها و كتابفروشي ها موجوداست كه علاقه مندان مي توانند با رجوع به آن ها نسبت به حضرت شناخت و معرفت پيدا نمايند.
صرف دوست داشتن و علاقه به حضرت ومنتظر ظهورش بودن كافي نيست.
چه اندازه در مسير حضرت كه عمل به احكام دين و قرآن است حركت كرده ايم ؟
چه اندازه نسبت به مسائل ديني تعهد داريم ؟
چه اندازه در برخورد خود با ديگران ،خويشان ،مخالفان ، و دشمنان انصاف و عدل را رعايت مي كنيم ؟
چه اندازه در مسير خود سازي تلاش كرده ايم ؟
اين ها و ده ها مسئله ديگر است كه منتظران حضرت بايد به آن ها توجه نمايند . صرف شناخت ظاهري مشكلي را حل نمي كند. ريزه كاري ها وظرافت ها زياد است .
مردمي كه در عصر امامان معصوم بوه و با آنان حشر ونشر داشتند، چه اندازه پيرو واقعي آنان بودند؟ ما نيز اگرامام زمان ظهور كنند، چه اندازه آماده گي پيروي حضرت را داريم ؟
البه روحانيت وساير علاقه مندان به حضرت بايد تلاش بيش تري نمايند تا زمينه ظهور فراهم تر گردد.