مرکز ملی پاسخ گویی

رئیس ارزیابی وپشتیبانی علمی مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی گزارش داد
رئیس گروه ارزیابی و پشتیبانی علمی مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی، اهم فعالیت های این بخش در ماه مبارک رمضان را تشریح کرد.

حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر عبادی نیک با تبیین فعالیت های این بخش در ماه مبارک رمضان گفت: طی تعاملی که با دانشگاه فرهنگیان اصفهان ایجاد شد، دوره آموزشی با عنوان «توانمند سازی در پاسخ به سؤالات و شبهات دینی» در 7 سرفصل کلی برای دانشجویان برادر و خواهر این دانشگاه طراحی شد که اولین سرفصل این دوره با عنوان «دین باوری، وحی و نبوت» با تشکیل 10 نشست علمی به صورت مجازی در ماه مبارک رمضان برگزار گردید.

رئیس گروه ارزیابی و پشتیبانی علمی مرکز ملی با اشاره به استقبال خیلی خوب دانشجویان از این دوره گفت: در این جلسات، کارشناسان مرکز در موضوعات: منابع معرفت دینی، ضرورت و کارکرد دین در عصر جدید، علم و دین، حقیقت وحی و اعتبار قرآن، معجزه، اعجاز قرآن و عدم تحریف آن، عذاب سخت و رحمت الهی و فرجام غیر مسلمانان و تجربه های نزدیک به مرگ، به تبیین و نقد مهم ترین شبهات پیرامون این موضوعات پرداختند و به سؤالات دانشجویان در این زمینه پاسخ دادند.

وی در ادامه گفت: طبق توافق صورت گرفته، ادامه جلسات، به صورت حضوری در پردیس شهید باهنر برادران و پردیس فاطمه الزهرا (سلام الله علیها) خواهران دانشگاه فرهنگیان اصفهان برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام عبادی نیک از دیگر فعالیت های این بخش، ارزیابی علمی تولیدات رسانه ای مرکز برشمرد و افزود: در ماه مبارک رمضان امسال، چندین کتاب و نرم افزار و همچنین موشن گرافیک توسط بخش های مختلف مرکز ملی تولید و در دسترس عموم قرار گرفت که ارزیابی محتوایی این تولیدات، توسط پشتیبانی علمی انجام شد.

ایشان یکی از مهم ترین فعالیت بخش پشتیبانی را رصد شبهات و سوالات دانست و گفت: پس از انجام رصد، یافته ها تحلیل محتوایی می شوند و برای برنامه ریزی های آموزشی و تولیدات رسانه ای مرکز در اختیار بخش های پاسخگویی قرار گرفته و بعد از پاسخگویی، محتوای تولید شده در بستر فضای مجازی منتشر می شود.
 

طی جلسه ای در مرکز ملی پاسخگویی برگزار شد؛
در این جلسه از زحمات دکتر عبدی تقدیر به عمل آمد و آقای ابراهیم سالاروند به عنوان کارشناس مسئول گروه علمی مشاوره و روانشناسی معرفی گردید.

به گزارش روابط عمومی مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی، طی جلسه ای حجت الاسلام والمسلمین دکتر اصغری «رئیس مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی» از زحمات و تلاش های دکتر عبدی تقدیر به عمل آمد.

دکتر اصغری خدمات دکتر عبدی در زمینه جذب کارشناسان قوی مشاوره و روانشناسی، بازسازی گزینش، سامان دادن به برنامه های آموزشی، راه اندازی و برگزاری کلاس های آموزشی کارشناسان به صورت مداوم، راه اندازی کارگروه های سه گانه بخش مشاوره و روانشناسی، راه اندازی جلسات کیس ریپورت که از ابتکارات ایشان بود، راه اندازی و توسعه مشاوره حضوری را شایسته تقدیر دانست.

در این جلسه آقای ابراهیم سالاروند به عنوان کارشناس مسئول گروه علمی مشاوره و روانشناسی معرفی گردید.

شایان ذکر است، دکتر عبدی، عضو هیات علمی دانشگاه دارالحدیث می باشد و در حال حاضر نیز به عنوان مسئول بخش مشاوره حضوری مرکز ملی پاسخگویی به همکاری ادامه خواهند داد.