سایتهای همسر یابی

با سلام و خسته نباشید می خواستم بدانم دخترهایی که در سایت همسریابی نام خودشان را می نویسند از لحاظ شرعی مشکل دارد و همان خواستگاری زن از مرد تلقی می شود و دیکر اینکه ایا این دختران با بی حیا هستند که دنبال همسر می کردند با تشکر لطفا به سوااتم واضح و روشن پاسخ فرمایید چون مدتی است مغزم رو مشغول کرده که من هم این کار رو بکنم یا نه؟؟

پرسشگر گرامي با سلام و سپاس از ارتباطتان با اين مرکز
دختراني که در سايت همسر يابي نام خودشان را مي نويسند و خود را براي ازدواج معرفي مي كنند، از لحاظ شرعي اشکال ندارد. دنبال همسر خوب بودن، نشان از بي حيايي نيست، اما بايد مراقب چنين سايت هايي باشيد. بسياري از سايت ها با دريافت اطلاعات و عكس ها از دختران، از آن سوء استفاده مي كنند، يا در اختيار كساني قرار مي دهند كه انسان هاي درستكاري نيستند.
نامه هايي از دختران فريب خورده در اين سايت ها داشتيم كه قصد خودشان خير بوده است، اما متأسفانه اغفال شده اند.
برخي از فريب ها و اغفال ها مربوط به سايت ها نبوده، بلكه مربوط به افرادي بوده كه به بهانه ازدواج، اطلاعات دختران را دريافت كرده اند و با ايجاد روابط پنهاني و مستقيم از آن ها بهره برداري كرده اند.
اگر سايت ها به صورت رسمي و تحت نظارت سازمان هاي رسمي باشند و اطلاعات زيادي از شما نخواهند، خوب است. اما نبايد به ايجاد روابط مستقيم و پنهاني و... بينجامد.
بهترين و مطمئن ترين نوع ازدواج ها براي دختران، از راه خواستگاري رسمي و به شكل سنتي و با اطلاع خانواده ها است.
موفق باشيد .