ایات و روایات نهی شده از استمنا

با سلام سوال من در مورد ((حکم حرام شدن استمنا یا خود ارضایی با توجه و مقایسه شرایط دوران قدیم وجدید است !!؟؟؟؟))) بنده مقالات و احادیث و با توجه به آیه ای از قرآن کریم که شما دراین خصوص ذکر میکنید>>حرمت خودارضایی به طور روشن از آیه 5 تا 7 سوره مومنون به دست می آید: «وَ الَّذِينَ هُمْ لِفُرُوجِهِمْ حَافِظُونَ إِلَّا عَلىَ أَزْوَاجِهِمْ أَوْ مَا مَلَكَتْ أَيْمَانهُُمْ فَإِنهَُّمْ غَيرُْ مَلُومِينَ فَمَنِ ابْتَغَى‏ وَرَاءَ ذَالِكَ فَأُوْلَئكَ هُمُ الْعَادُون»؛ (1) و آن ها كه دامان خود را (از آلوده‏ شدن به بى‏عفتى) حفظ مى‏كنند، تنها آميزش جنسى با همسران و كنيزانشان دارند، كه در بهره‏گيرى از آنان ملامت نمى‏شوند و كسانى كه غير از اين طريق را طلب كنند، تجاوزگرند»را مطالعه کردم سوال و ابهام مهمی که میتواند در این خصوص مطرح شود اینه که در عربهای قدیم وحتی امروز رسم یر این بوده که مردی که بالغ میشده و به توان مالی میرسیده مثلا در 16 سالگی برای خود کنیزکی میخریده و عطش و نیازهای جنسی اش را با او برطرف میکرده و بعد از شرایط فراهم، و بدور از شتاب زدگی و فشار شهوت و صبر کافی یه همسر ایده ال و اصیل را با خیال جمع به عقد خود در می آورده و زمین اون موقع هم برای سرپناه فراوان و نعمت به مراتب بیشتر بوده و از همسر شرعی خود بچه دار میشده و لذت زنگی اش را میبرده خدا را هم خشنود میکرده خداوند متعال با توجه به این شرایط(یعنی شرایط آیه ای در این خصوص که هرکس بجز کنیـز و همسر شرعی خود دفع شهوت کنه خیانتکاره را""می فرستد و مطرح میکند و پیامبر و امامان با توجه به فراهم بودن و فراوان بودن راههای خشنودی خدا (کنیز بعد همسر)در اون زمان پیرامون این موضوع سخن و نهی میکردند مردم رو از استمنا تا مردم تشویق به حلال خدا شوند ..... امـــا حالا چی مسلمانان مجرد امروزی اگر هزاری هم خود را از عوامل تحریک آمیز دور کنند و هزاری هم به طرف ازدواج شتاب کنند اما با توجه به:"" طولانی بودن تحصیلات و مجبور بودن به تحصیلات برای عدم سرمایه در دست جوانان "" گران و حتی نبود قطعه ای از زمین خدا برای سرپناه"" و"" ایرادات و توقعات نجومی دختر خانم های خصوصا تحصیل کرده از جوانان مرد""اختلافات خونوادگی هزینه های سرسام آور و.....حرکت به سمت ازدواج لاکپشتی وار میشه و کمتر کسی جرات حمله به این تابو و شکستنش را میکندو داشتن کنیزک هم که اصلا رسم نیست و در نظر خانم ها منفوره.... آیا خداوندگار مهربان و پیامبر و ایمه معصومین اگر میخواستند در این دوران پیچیده امروزی ذر این خصوص نظر بدهند آیا باز همان آیات و احادیث را می شنویدیم یا نظرات سازگارتری با وجود طبیعت و غریزه انسان در دوران امروزی؟؟؟؟؟؟

پاسخ:
پرسشگر محترم علاوه بر آيه بالا در روايات به صراحت استمنا و خود ارضايي نهي شده است.
اما اين كه در آن زمان شرايط با امروز فرق مي كرده و ...، دليل نمي شود كه حكم حرمت استمنا را مربوط به آن زمان بدانيم. بلكه اين حكمي جاويد و هميشگي است و با توجه به ذات خبيث اين عمل، اين حكم از جانب خداوند صادر شده است.
اما اين كه نوشته ايد در قديم جوان مي توانسته يك كنيز بخرد و ...، اين گونه كه شما نوشته ايد نبوده و خريدن كنيز در توان همه افراد جامعه نبوده است. بلكه فقط توانگران مي توانستند كنيز بخرند. هر كنيزي هم از لحاظ سن و زيبايي و ... به گونه اي نبوده كه رغبت به همبستري با او باشد. امروز هم توانگران مي توانند با پرداخت مبلغ قابل توجهي پول به جاي كنيز زن جواني را به موقت عقد كند و نياز خود را رفع كنند. بنا بر اين توانمندان هميشه راهكار دارند و فقيران هستند كه راه كار برايشان كم است و بايد توقع خود را پايين آورند و براي رسيدن به حلال تلاش كنند و در برابر محروميت ها تحمل ورزند.
اما اسلام ازدواج را راحت كرده و اين خود مردم هستند كه اين مشكلات را ايجاد كرده اند و خودشان هم بايد آن را حل كنند و متاسفانه فعلا چوبش را جواناني مي خورند كه نه پول دارند و نه شغل و ...
پس اگر چيزي مفسده داشت ديگر حرمت آن منحصر به يك زمان نيست. بلكه هميشه منهي است و اين كه امروزه ازدواج مشكل شده دليل نمي شود كه حرام خدا حلال شود.
موفق باشید.