در فضای مجازی و یکی از سایتهای مخالف دین چنین چیزی آمده بود و مخالفین دین نیز اینرا میگویند که:

وقتی به داستانهای کتب دینی نگاه میکنید با عالمی مواجه میشوید که حتی در خیال هم قابل تصور نیست. به یک طرف نگاه می کنید می بینید شخصی در حال حرف زدن با حیوانات است. در طرف دیگر شخصی حرکت ماه و خورشید را متوقف کرده. یکی در پشت سر شما دریایی را شکافته. بالای سرتان یک نفر در حال پرواز روی قالیچه است . در سمت دیگر شخص دیگری در میان آتش بدون اینکه بسوزد نشسته و با خدا چای می نوشه !!!
خلاصه در یک کلام شما خود را در فیلم هری پاتر می بینید !!!
می گویند معجزه انجام میگرید تا مردم ایمان بیاورند.
من به عنوان یک کافر از خدا سوال می کنم که اگر این افسانه ها حقیقت دارد چرا در زمان حال معجزه انجام نمی شود تا من کافر از گمراهی برگردم و همچنین ایمان افراد مذهبی هم کامل تر شود ؟
چرا فقط انسانهای چند هزار سال پیش باید معجزه ببینند و سریع ایمان بیاورند ؟ آیا این از بی عدالتی و فرق گذاشتن میان انسانها نیست ؟
چرا فقط افرادی خاص و محدود در یک زمان خاص معجزه ببینند ؟
و در آخر اینکه چرا همه معجزات زمانی اتفاق افتاده که قلم هیچ محقق بی طرفی این وقایع را ثبت نکرده است ؟!!
جواب چیست ؟ لطفا مستدل ومنطقی جواب بدهید تا بتوانیم جواب شبهه افکنان را بدهیم و ایمان و اعتقاد خودمان بیشتر شود

با سلام و آرزوی قبولی طاعات و عبادات شما و سپاس از ارتباط تان با مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی
در ابتدا بايد گفت: معجزه براي اثبات صدق ادعاي نبي در نبوت مي باشد، ‌به اين معنا كه وقتي انساني با سوابق روشن و پاك ادعائي مي كند مبني بر اين كه ارتباط با غيب دارد و خبرهائي را از غيب مي گيرد و مامور هدايت انسان ها مي باشد، توده مردم براي باور ادعاي او خواستار امري غير متعارف مي شوند تا بتواند تاييد كننده ادعاي غير متعارف او ( ارتباط با غيب و دريافت خبر از آن جا) باشد، چرا كه ارتباط با غيب براي مردم امري خارق العاده است.
حقيقت اعجاز اين است كه مدّعي نبوت، عمل خارق العاده‌اي را انجام دهد و ديگران را براي انجام مانند آن دعوت كند. اما از آوردن مانند آن عاجز و ناتوان باشند.(1) بنابر اين چون بعد از بعثت ختمي مرتبت پرونده نبوت براي هميشه بسته شده و ديگر نبي معجزه گري نمي آيد معجزه نيز صورت نخواهد گرفت. ولي قرآن مجيد معجزه هميشه زنده است. اكنون مردم را به هماوردي (تحدّي) فرا خواند تا جايي كه حاضر شد كافران تنها يك سوره بياورند و از تمام جهانيان براي ساختن سوره كمك بگيرند.(2) چهارده قرن است كه اين ندا در گوش جهانيان طنين انداز است، ولي كسي نتوانسته است در صحنه مبارزه گام بگذارد و يا موفق شود.(3)
با توجه به اين مطلب به دست آمد كه قرآن از هر نظر اعجازش به روز و متناسب با زمان از جمله زمان معاصر است، ولي غير آن معجزه در اين عصر رخ نخواهد داد، چون معجزه گري وجود ندارد.
نكته ي ديگر اين كه معجزه به معناي عاجز كننده است. در اصطلاح به عملي گويند كه پيامبر يا امام در مقام اثبات ادعاي نبوت يا امامت انجام مي دهد. ديگران از انجام آن عاجز هستند. امام صادق (ع) فرمود: "خداوند معجزه را در اختيار نبي و امام قرار داد تا دليل باشد بر صدق ادّعاي وي كه مي گويد: از جانب خدا مي باشم. معجزه آيت الهي است كه جز به دست پيامبران و حجت‏هاي خود روي زمين نسپارد تا بدين وسيله راستي راستگو و دروغ دروغگو ثابت گردد". (4)ولي بايد توجه داشت كه افراد عادي از انجام معجزه عاجزند، اما شما مي توانيد براي به گفته خودت اطمنان قلب هم اكنون معجزه پيامبر را بيبينيد، زيرا قرآن كريم معجزه زنده پيامبر است و هم اكنون نيز اعجاز و معجزه است
پيامبر اسلام نبوت خويش را با آوردن اين كتاب آسمانى اعلان نموده و جهانيان را به مقابله با آن دعوت كرد. به رغم تحدى آشكار و قاطع قرآن، هيچ كس نتوانست در عصر بعثت مانند آن را بياورد. امروز نيز پس از گذشت قرن ها، قرآن همچنان تحدى خود را اعلان كرده و مى‏گويد: بگو اگر انس و جن دور هم گرد آيند كه كتابى مانند قرآن بياورند، نمى‏توانند نظير آن را بياورند، هرچند برخى از آنان به برخى ديگر يارى رسانند».(5) قرآن در اين جا در مقام تحدى مى‏گويد: اى پيامبر، بگو اگر مى‏توانند كتابى مثل اين قرآن بياورند.
در جاى ديگر به كم تر از اين حد تنزل فرموده و مى‏گويد: بگو اگر مى‏توانند، مانند ده سوره و حتى يك سوره از سوره‏هاى قرآن را بياورند.
بگو اي پيامبر كه ده سوره مثل اين قران بياورند.(6)
بگو اي پيامبر كه يك سوره مثل اين قران بياورند.(7) تفصيل مسله را در منبع ذيل جويا شويد (8) در نتيجه به طور كلي اظهار معجزه در موارد ضرورت اظهار شده چنان كه خود پيامبر(ص) با وجود قرآن معجزه هايي اظهار نموده است.
پس قرآن از هر نظر اعجازش به روز و متناسب با زمان از جمله زمان معاصر است و همان طور كه در صدر اسلام كسي توان مقابله با قرآن را نداشته است حال نيز چنين است در نتيجه قرآن معجزه جايدان الهي براي هميشه تاريخ است.
پي نوشت‏ها:
1. جعفر سبحاني، الهيات و معارف اسلامي، نشر توحيد، قم 1374 ش، ص 262.
2. بقره (2) آيه 23.
3. محمد تقي شريعتي، تفسير نوين، نشر دارالكتب لاسلاميه، تهران، 1364 ش، ص 52.
4. محمد امين صادقي ارزگاني، درسنامه عرفان امام خميني نشر موسسه نشر آثار امام، 1386ش، ص64.
5. اسراء (17)، آيه88.
6. هود(11)، آيه13.
7. بقره(2)/23).
8. استادشهيدمطهرى، مجموعه‏آثار، نشر 1378 ش، ج‏2، ص 194.
موفق باشید.