سلام
23 سال دارم دانشجو هستم و تاحدودی معتقد
تا به امروز با هیچ جنس مخالفی رابطه نداشتم حتی صحبت تلفنی
چندسال قبل زیاد استمنائ میکردم الان ترک کردم
اهل همدانم و وضع مالی ضعیفی دارم نصف هفته کار و نصف دیگه کلاس میرم
کلی هم قرض دارم و به هیچ وجهی نمیتونم ازدواج کنم
میخواستم راهنمایی کنید؟
نظرتون راجعب صیغه چیه؟
بین مراجع تقلید یا روحانیون هستن کسایی که بتونن کمکم کنن؟ چون صب با دفتر یکی از مراجع تماس گرفتم ایشون فرمودن باید خودم یه زن دول پیداکنم ولی اطراف من اصلا موجود نیست
درضمن این قضیه تسلطم رو به زندگی محدود کرده و سستم کرده بعضی مواقع خیلی عرفانی میشم و از رو سجاده بلند نمیشم بعضی اوقات هم فوری نماز میخونم و بی اهمیت
من نمیخوام رابطه نامشروع داشته باشم کمکم کنید
ممنون میشم.
یاعلی مدد.

با سلام و آرزوی قبولی طاعات و عبادات شما و سپاس از ارتباط تان با مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی
درك و فهم بالاي شما را مي ستاييم و آرزو مي كنيم تا هميشه انديشه‌هاي نيك و درست را در خود پرورش دهيد.
- به چند نكته مهم اشاره مي كنيم:
1- اگر ازدواج موقت طبق ضوابط شرعي و شرايط خاص خودش صورت بگيرد، قطعا بسياري از مشكلات جامعه ما حل مي‌شود. اگر با رعايت همه ضوابط شرعي زمينه ازدواج موقت فراهم شود، اين طرح نه تنها ايرادي ندارد، بلكه قطعا برخي مشكلات فعلي جامعه ما را حل مي‌كند. در اين خصوص بايد فرهنگ سازي لازم صورت بگيرد تا تقبيح جاي خودش را به مسائل واقعي دهد. اما توصيه ما به شما اين است كه به خاطر فضاهاي موجود در عرف و سن كم شما، با مديريت مسايل جنسي و مشغوليت ذهني تا حدودي خود را كنترل كنيد. گرچه سن شما براي ازدواج در اجتماع امروز خيلي كم است، ولي از همين الان بايد اقدام كنيد تا چند سال ديگر زمينه سازي هاي لازم صورت گرفته باشد.
2- تقابل شرع با عرف!
اسلام ازدواج موقت را راه حل مي داند. از نظر اسلام تحت هر شرايط رابطه بين زن و مرد بايد به صورت نكاح باشد و در غير اين صورت ازدواج موقت است كه به عنوان راهكار در متون ديني به آن اشاره شده است. در غير اين صورت در اسلام رابطه ديگري را نمي توان جايگزين اين دو كرد. اين در حاليست كه نوع هاي ديگري از رابطه در جامعه مرسوم است، كه شرع بنا بر گفتۀ شما آن را نمي پذيرد. كه هر كدام مقررات و قوانيني را لحاظ كرده است. ما اگر عرفمان با ازدواج موقت سر سازگاري ندارد بايد مراعاتش كرد و لاأقل در أنظار عموم اين كار صورت نگيرد و بايد مواظب شرايط اجتماعي و زندگي بود.(1)
3- اگر امكان ازدواج نباشد براي كنترل ميل جنسي -خصوصاً خودارضايي- بايد موارد زير را رعايت كرد:
1. پرهيز از فكر و ترسيم صحنه‌هاي محرك در ذهن و خيال.
2. دوري از نگاه‌هاي مسموم و مناظر تحريك آميز كه مقدمه و جرقه خيلي از گناهان مي باشد. از پيامبر اكرم(ص) روايت شده كه در اين باره مي فرمايند: «النَّظَرُ سَهْمٌ مَسْمُومٌ مِنْ سِهَامِ إِبْلِيسَ فَمَنْ تَرَكَهَا خَوْفاً مِنَ اللَّهِ أَعْطَاهُ اللَّهُ إِيمَاناً يَجِدُ حَلَاوَتَهُ فِي قَلْبِهِ؛(2) نگاه به نامحرم تيري از تيرهاي مسموم شيطان است، كسي كه به خاطر خدا آن را ترك كند خداوند به او ايماني عطا مي كند كه شيريني آن را در قلبش احساس مي كند».
3. اجتناب از دوستاني كه نسبت به مسايل جنسي سست عنصر بوده و مرتكب گناه مي شوند.
4. اشتغال، ورزش و سرگرمي‌هاي مفيد، كه انسان را از بي كاري و فكرهاي آلوده دور مي كند.
- نكات پاياني:
1- اگر كسي قدرت ندارد مقدمات ازدواج را فراهم كند. بلكه مشكلاتي بر سر راه او است كه نمي‌تواند ازدواج كند بايد غريزه جنسي خود را كنترل كند. غريزه جنسي اگر با ازدواج مهار نگردد، مطلوب‌ترين راه تسلط بر آن، كنترل مثبت است و آن پرهيز از صحنه‌ها و كارهايي است كه به تحريك اين غريزه مي انجامد.
2- راه حل دين در خصوص نوع مقابله و مواجهه با غريزه جنسي نخست ازدواج و نكاح مشروع است و در صورت عدم امكان، كنترل مثبت آن، ولي هيچ گاه به بي بند و باري و افسار گسيختگي و آلودگي به گناه رضايت نمي‌دهد.
3- در مورد مسألۀ ازدواج موقت پرسيده ايد كه بايد خدمتتان عرض كنيم: ازدواج موقت به عنوان يك راه حل اخلاقي و مشروع براي مديريت جنسي افراد مجرد و مردان متأهلي كه مشكلات زناشويي دارند، تجويز شده است، أما بايد در فضاي امروز كه قبح اجتماعي اين قضيه به قدري بالاست كه متأسفانه امري ممنوع شمرده مي شود و ممكن است مشكلاتي به بار بياورد؛ مشكلاتي همچون: از بين رفتن احترام و شخصيت در اجتماع؛ نگاه منفي و هوس آلود؛ بيماري هاي ناشي از اين ارتباط به خاطر ساماندهي نشدن اين برنامه...
پس با توجه به موقعيت امروز بهترين توصيه، كنترل مثبت غريزۀ جنسي و صبر كردن براي رسيدن به مرحلۀ ازدواج است.
ضمناً مركز ملي پاسخگويي به سوالات ديني، در اين زمينه فعاليتي ندارد؛ اما با توجه به موقعيت امروز هم قطعاً اگر سايتي در اين زمينه راه بيفتد، جوابگو نخواهد بود.
پي نوشت ها:
1. سباء(34)، آيۀ 46. «قل انما اعظكم بواحده ان تقومو لله مثني و فرادي ثم تتفكروا».
2. مجلسي، محمد باقر، بحار الانوار، ناشر موسسه الوفاء، ج101، ص38، باب34، بيروت1404ه ق.
موفق باشید.