با سلام خدمت همه عزیزان و عرض خسته نباشید به همگی شما سفیران فرهنگی
غرض از مزاحمت من قصد ازدواج دارم و اگر خدا بخواهد بروم خواستگاری می خواستم ببینم ایا امشب برای خواستگاری رفتن ایرادی ندارد چون در ایام فاطمیه هستیم البته انتخاب امشب هم به این خاطر گفتم چون فردا به روایتی میلاد امام سجاد (ع) است .در ضمن فقط صحبت کردن با خانواده عروس و به عبارتی خواستگاری است و مراسم عقد و عروسی نیست
حالا میخواستم ببینم نظر عالمان در این مورد چیست؟
با تشکر از همگی شما عزیزان زحمتکش
پیروز و سربلند باشید علی

با سلام و عرض تبریک سال نو و آرزوي سال پرخیر و برکت برای شما و سپاس از ارتباط تان با مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی
برادر گرامي به علت ترافيك بالاي سوالات ارسالي به اين مركز پاسخي كه ارسال مي شود معمولا بين 7 تا 10 روز طول مي كشد. لذا از اينكه به موقع به جواب سوالتان نرسيده ايد عذرخواهيم.
بنابر معمول، سه روز 13 و 14 و 15 جمادي الاول و سه روز 1و 2 و 3 جمادي‌الثاني به «فاطميه» اختصاص دارد و شايسته است در ايام حزن اهل بيت، شيعيان نيز با ايشان هم نوا شده و كمي از شادماني هاي خود بكاهند و به گونه اي رفتار كنند كه گويا عزادار عزيزي هستند، همان گونه كه حقيقتا نيز چنين است. اين همان عزاداري و محزون و گريان بودن در مصيبت شهادت و مظلوميت اهل بيت است كه در روايات فراوان مورد سفارش فراوان است. (1) اما غير از اين سه روز و در واقع شش روز،‌ اقدام به برپايي مجالس عقد و عروسي اشكال ندارد.
برادر گرامي،
بر اساس آن چه گذشت، اقدام به خواستگاري در غير اين ايام و بين ايام فاطميه اول و دوم هيچ اشكالي ندارد و بلكه در صورت اضطرار مي توانيد در همان ايام غير از روز شهادت اقدام به برگزاري مجلس خواستگاري بنمائيد.
پي نوشت:
1. شيخ حر عاملى، وسائل الشيعة، مؤسسه آل البيت عليهم‏السلام قم، 1409 ه.ق، ج12، ص 20 .