لطفا با چند مثال ساده و دقیق تبوت را برای من اثبات کنید

با سلام و آرزوي قبولي طاعات و عبادات شما و سپاس از ارتباط تان با مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی

براي اثبات نبوت براهين متعددي بيان شده است كه از جمله آن مي توان به تقرير زير اشاره كرد:
در اين تقرير، با سه مقدمه مي‏توان ضرورت نبوت را اثبات كرد:
1. انسان براي اين آفريده شده كه با عبادت و اطاعت خداي متعال، شايستگي دريافت رحمت‏هايي را پيدا كند كه ويژه انسان‏هاي كامل است. اما از آن جا كه اين كمال و سعادتِ والا، جز از راه انجام دادن افعال اختياري، حاصل نمي‏شود، مسير زندگي بشر دو راهه و دو سويه قرار داده شده است، تا زمينه گزينش براي وي فراهم شود.
2. اختيار و انتخاب آگاهانه،علاوه بر قدرت بر انجام كار و فراهم شدن زمينه‏هاي بيروني براي كارهاي گوناگون و وجود ميل و كشش دروني به سوي آنها، نياز به شناخت صحيح نسبت به كارهاي خوب و بد دارد؛ و در صورتي انسان مي‏تواند راه تكامل خويش را آزادانه و آگاهانه انتخاب كند كه هم هدف و هم راه رسيدن به آن را بشناسد و از فراز و نشيب‏ها و پيچ و خم‏ها و لغزشگاه‏هاي آن، آگاه باشد. پس مقتضاي حكمت الهي اين است كه ابزار و وسايل لازم براي تحصيل چنين شناخت‏هايي را در اختيار بشر قرار دهد؛ وگرنه همانند كسي خواهد بود كه مهماني را به مهمانسرايش دعوت كند. ولي محل مهمانسرا و راه رسيدن به آن را به او نشان ندهد؛ و بديهي است كه چنين رفتاري خلاف حكمت و موجب نقض غرض است.
3. شناخت‏هاي عادي و متعارف انسان‏ها كه از همكاري حس و عقل به دست مي‏آيد، هر چند نقش مهمي در تأمين نيازمندي‏هاي زندگي ايفا مي‏كند ولي براي بازشناختن راه كمال و سعادت حقيقي، در همه ابعاد فردي و اجتماعي و مادي و معنوي و دنيوي و اخروي كافي نيست؛ زيرا اين همه صفات ناپسند و كارهاي ناروا كه در جامعه انساني مشاهده مي‏شود، همه از كساني است كه عقل و قوه تميز دارند؛ جز اين كه در اثر خودخواهي و سودپرستي و هوسراني، عقلِ آنان مغلوب عواطف و تابع هوا و هوس گرديده، در نتيجه دچار گمراهي شده‏اند.
علاوه بر آن كه براي شناخته شدن راه صحيح زندگي در همه ابعاد و جوانبش، بايد آغاز و انجام وجود انسان و پيوندهايي كه با موجودات ديگر دارد و روابطي كه مي‏تواند با همنوعان و ساير آفريدگان برقرار كند و ...، معلوم گردد؛ و نيز بايد كسر و انكسار بين سودها و زيان‏ها و مصالح و مفاسدِ مختلف شناخته شود و مورد ارزيابي قرار گيرد، تا وظايف ميلياردها انساني كه داراي ويژگي‏هاي بدني و رواني متفاوت هستند و در شرايط مختلف طبيعي و اجتماعي زندگي مي‏كنند، مشخص شود. ولي احاطه بر همه اين امور براساس تجربه و تاريخ بشر، نه تنها براي يك يا چند فرد ميسر نيست؛ بلكه براي بسياري از گروه‏هاي متخصص در رشته‏هاي علوم مربوط به انسان هم مقدور نيست.
با توجه به اين سه مقدمه، به اين نتيجه مي‏رسيم كه مقتضاي حكمت الهي اين است كه راه ديگري وراي حس و عقل براي شناختن مسير تكامل همه جانبه، در اختيار بشر قرار دهد؛ تا انسانها بتوانند مستقيماً يا با وساطت فرد يا افراد ديگري از آن بهره‏مند شوند؛ و آن همان راه «وحي» است كه در اختيار انبيا(ع) قرار داده شده است و ايشان به طور مستقيم و ديگران به وسيله ايشان، از آن بهره‏مند مي‏شوند و آنچه را براي رسيدن به سعادت و كمال نهايي لازم است، فرا مي‏گيرند.
براي اطلاعات بيشتر در اين مي توانيد به كتاب آموزش عقائد اثر استاد مصباح يزدي مراجعه نمائيد.
البته اگر مراد اثبات نبوت خاصه (نبوت پيامبر اكرم(ص)) است مي توانيد به آدرس: http://maaref.porsemani.ir/node/4393"مراجعه نمائيد.