سلام علیکم ایا این دیث از امام صادق که فرموده اند که دختر باکره می تواند بدون اذن پدر ازدواج موقت کند به شرط عدم ازاله بکارت از نظر سند معتبر است اگر هست پس چرا مراجع این استثنا را که بسیاری از مشکلات جوانان مجرد که امکان ازدواج دائم ندارند نا دیده گرفته اند وحکم به وجوب اذن پدر داده اند بدون هیچ استثنایی

با سلام و آرزوي قبولي طاعات و عبادات شما و سپاس از ارتباط تان با مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی
پرسشگر محترم معلوم نيست. منظور شما كدام روايت است اگر متن روايت يا آدرس دقيق آن را مي نوشتيد بهتر امكان بررسي بود.
لكن به اجمال عرض مي كنيم كه اگر منظور شما اين روايت است عَنْ أَبِي سَعِيدٍ الْقَمَّاطِ عَمَّنْ رَوَاهُ قَالَ قُلْتُ لِأَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع جَارِيَةٌ بِكْرٌ بَيْنَ أَبَوَيْهَا تَدْعُونِي إِلَى نَفْسِهَا سِرّاً مِنْ أَبَوَيْهَا فَأَفْعَلُ ذَلِكَ قَالَ نَعَمْ وَ اتَّقِ مَوْضِعَ الْفَرْجِ قَالَ قُلْتُ فَإِنْ رَضِيَتْ
بِذَلِكَ قَالَ وَ إِنْ رَضِيَتْ فَإِنَّهُ عَارٌ عَلَى الْأَبْكَارِ (1) اين روايت از نظر سند داراي مشكل است. چون اسم بعضي از راويان ذكر نشده و مرسل است از اين رو ضعيف تلقي مي شود و در مقابل اين دسته روايات، روايات معارض هم هست كه جهت اطلاع و بررسي آن ها مي توانيد به كتابهاي فقه استد لالي از جمله كتاب النكاح آيه الله مكارم شيرازي (2) مراجعه فرماييد.
پي نوشت ها:
1. شيخ حر عاملي، وسائل‏الشيعة، آل البيت، ج 21، ص 34.
2. آيه الله مكارم شيرازي، ناصر، كتاب النكاح، انتشارات مدرسه امام علي بن ابي طالب(ع)، ج 2، ص 13.
موفق باشید.