چگونه است که قران کتابی که همه دوران ها و زمان ها را شامل می شود و بعنوان معجزه ابدی و ازلی از قران یاد می شود.در ایات بسیاری بعنوان کارگزار روابط عمومی حضرت محمد عمل می کند؟:
- حضرت محمد بیشتر از ۴ زن عقدی میتواند داشته باشد. (قران .آیه ۵۰ سوره احزاب)
۲- حضرت محمد، میتواند با خویشاوندانش که با وی مهاجرت کردند، ازدواج کند. (قرآن .آیه ۵۰ سوره احزاب)
۳- حضرت محمد میتواند هر زن مومنه ای که خود را بدون مهریه و شهود به او عرضه کند بعنوان همسر بپذیرد. (قران .آیه ۵۰ سوره احزاب)
۴- حضرت محمد از رعایت عدالت و شناختن حق تساوی برای زنان خود معاف است. (قرآن .آیه ۵۱ سوره احزاب)
۵- حضرت محمد نوبت همخوابگی با زنانش را بهر نحوی که صلاح بداند میتواند تنظیم و یا مقدم و موخر سازد. (قران .آیه ۵۱ سوره احزاب)
۶- حضرت محمد، نسبت به سایر مومنان برتری خواهد داشت. (قران .آیه ۶ سوره احزاب)
۷- پس از مرگ حضرت محمد،، کسی حق ازدواج با زنان حضرت محمد را ندارد. (قرآن .آیه ۵۳ سوره احزاب)
۸- زنان حضرت محمد، حق تقاضای نفقه بیشتر ندارند. (قران .آیه ۵۱ سوره احزاب)
۹- زنان حضرت محمد، نباید بر مردم ظاهر شوند و از پشت پرده باید با مردم صحبت کنند. (قرآن .آیه ۵۳ سوره احزاب)
۱۰- زنان حضرت محمد،از زینتهای متداول دوران جاهلیت باید خودداری کنند. (قرآن .آیه ۳۳ سوره احزاب)
۱۱- از نوبتی که حضرت محمد برای همبستر شدن با آنها (زنان حضرت محمد) قائل میشود، باید راضی باشند. (قران .آیه ۵۱ سوره احزاب)
۱۲- زنان حضرت محمد، در صورت ارتکاب اعمال ناشایست دوبرابر زنان عادی مجازات و در صورت اقدام به عمل شایسته، دوبرابر پاداش داده میشوند. (قران .آیه ۳۰و۳۱سوره احزاب)
یک پیامبر قریب به بیست زن!؟
1- حضرت خدیجه دختر خویلد بانوی متشخص و متمکنی که سومین شوهر او حضرت محمد بود.
فرزندان:
4 دختر به نامهای : زینب و رقیه و ام کلسوم و فاطمه
2 پسر به نامهای : قاسم و طاهر که زنده نماندند.
2- سوده از زنان حضرت محمد ، دختر زمعه و بیوه سکران بن عمرو که از مسلمانان حبشه بود.
3- عایشه از زنان حضرت محمد ، دختر ابوبکر صدیق که در 7 سالگی نامزد شد و در 9 سالگی به زوجیت پیامبر درآمد
4- ماریه قبطیه از زنان حضرت محمد ، که از مصر برای حضرت محمد هدیه فرستاده بودند.
5- حفصه از زنان حضرت محمد ، دختر عمر بن الخطاب که پس از بیوه گی به حرمسرای محمد منتقل شد.
6- زینب از زنان حضرت محمد ، دختر جحش که قبلا زن زید بن الحارث پسر خوانده محمد بود
7- جویریه از زنان حضرت محمد ، دختر حارث بن ابو ضرار رئیس قبیله بنی مصطلق و زن مسافع بن صفوان که جزو غنایم و اسرای قبیله بنی مصطلق نصیب محمد شد.
8- ام حبیبه از زنان حضرت محمد ، دختر ابو سفیان وخواهر معاویه و بیوه عبداله بن جحش که در حبشه مرده بود.
9- صفیه از زنان حضرت محمد ، دختر حی بن اخطب (یهودی) و زن کنانه بن ربیع که از روسای خیبر بود.
10- میمونه از زنان حضرت محمد ، دختر حارث الهلا لیه خواهر زن ابو سفیان و عباس بن عبد المطلب و خاله خالد بن ولید.
11- فاطمه از زنان حضرت محمد ، دختر سریح .
12- هند از زنان حضرت محمد ، دختر یزید .
13- اسماء از زنان حضرت محمد ، دختر سیاء .
14- زینب از زنان حضرت محمد ، دختر یزید .
15- هبله از زنان حضرت محمد ، دختر قیس و خواهر اشعث .
16- اسماء از زنان حضرت محمد ، دختر نعمان .
17- فاطمه از زنان حضرت محمد ، دختر ضحاک .
18- ام سلمه از زنان حضرت محمد ، دختر بنی امیه که بیوه یک مرد مسلمان بود که در جنگ احد کشته شد.
19- ریحانه از زنان حضرت محمد ، که از اسرای بنی قریظه و سهم پیامبر از غنایم بود.
20- ام شریک از زنان حضرت محمد ، دوسیه او یکی از 4 زنی است که خود را به پیامبر بخشیده بود.(هبه کرده بود)
ایا این شخص یک پیامبر است؟
کسی که یک دختر نه ساله را هم...
کسی یک زن را به عنوان غنیمت...
و....
با سلام و آرزوي قبولي طاعات و عبادات شما و سپاس از ارتباط تان با مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی
پرسشگر محترم به نظر مي رسد شما در مقام سؤال نيستيد و نمي خواهيد توضيح بگيريد بلكه نشانه هايي از عياش يودن حضرت محمد را ارائه داده ايد و به خيال خود او را معرفي كرده ايد تا با توجه به برداشت هاي شما، او مردي زن باره و ... معرفي گردد و شايسته براي نبوت شناخته نشود. اگر شما به واقع خواستار توضيح و جواب هستيد به تدريج طي نامه هايي سؤال هاي خود را جدا جدا مطرح كنيد تا جواب دهيم و برهان هاي ما را بشنويد و بعد تصميم بگيرد.
پيامبر انسان الگو و برترين الگوي خدا و اسلام براي بشر است و طبيعي است كه در زندگي اين الگو ، مواردي سؤال انگيز باشد و دشمنان هم به طور طبيعي به مشوه كردن و زشت نماياندن چهره اين الگو همت دارند از اين رو بايد اين الگو تعريف شود و حتي زندگي شخصي اش در كتاب جاويد مطرح شود و از ساحت او دفاع شود تا در آينده نتوانند به ناحق او را زن باره و... جلوه دهند.
او كسي بوده كه تا 50 سالگي فقط با يك زن كه چندين سال از او بزرگتر بوده، زندگي كرده و به هيچ زن ديگري نظر نداشته و بعد از بعثت و بخصوص بعد از هجرت مجبور مي شود به امر مستقيم و غير مستقيم خدا با زناني كه غالب بيوه و پير و بي سرپرست هستند، ازدواج كند. اگر اين ازدواج ها جنبه شهواني داشت، او كه حاكم جامعه بود و همه چيز برايش مهيا بود با زناني جوان و زيبارو ازدواج مي كرد و براي هر كدام منزل و امكانات رفاهي فراهم مي نمود و ... در حالي كه زندگي او به شدت فقيرانه بود به نحوي كه زنانش به او اعتراض كردند و به ازدواج با بعضي از آن زنان اصلا رغبت نداشت مثلا زينب كه در دختري هواخاه پيامبر بود ولي وي زينب را براي غلامش گرفت و وقتي غلامش بعد از كام گيري و بي رغبت شدن به او، طلاقش داد، خدا او را به همسري پيامبر درآورد با اين كه پيامبر به دلايل مختلف از جمله عكس العمل منفي جامعه كه ازدواج با مطلقه پسر خوانده را مجاز نمي شمرد، از ازدواج با او فراري بود .اما براي اينكه يك سنت جاهلي غلط شكسته شود پيامبر حاضر شد با زينب ،زن پسر خوانده خودش (كه عرب جاهلي فكر مي كرد پسر خوانده محرم است در حالي كه محرم نبود )ازدواج كند. به نظر شما اين كار ايثار رسول خدا را مي رساند يا شهوت راني او؟ آيا اين عمل نشانه دلسوزي پيامبر نسبت به دين خدا نبود؟ آيا شما حاضريد به خاطر شكستن يك سنت غلط تمام تهمت ها را با جان و دل بخريد ؟آيا نبودند زناني كه بدون اين دردسرها با پيامبر ازدواج كنند؟پس اگر پيامبر اكرم به دنبال خوش گذراني بودند هرگز با يك زن بيوه ازدواج نمي كردند آنهم ازدواجي كه تا مدتها در معرض تهمت قرار گرفت. (دقت كنيد كه هميشه براي از بين بردن يك سنت غلط موعظه به تنهايي اثر گذار نيست )
بله تنها دختري كه پيامبر با او ازدواج كرد عايشه دختر ابوبكر بود. پيامبر وقتي همسرش خديجه وعمويش ابوطالب در مكه در سال دهم بعثت از دنيا رفتند، بزرگترين حاميان خود و كدبانوي منزلش را از دست داد و مجبور بود براي اداره منزلش و براي يافتن پشتيباناني، با قبايلي كه مايل بودند وصلت برقرار كند و در اين شرايط فقط سوده بيوه و پير حاضر به ازدواج با او و به عهده گرفتن كدبانويي منزلش بود و فقط تيره تيم و ابوبكر حاضر به وصلت با او بودند و آنان و دخترشان با رضايت با پيامبر وصلت كردند تا به شرافت دنيا و آخرت برسند و پيامبر به اين وصلت اقدام كرد تا قبيله و تيره اي براي ياري ديننش بيابد.
ازدواج با عايشه اقدامي كاملا سياسي و با رضايت طرفين بود و هيچ عيب و ايرادي بر آن وارد نيست.
اگر پيامبر با زنان جوان و رعنا ازدواج مي كرد و اسباب رفاه و آسايش براي آنان فراهم مي نمود و اگر اين ازدواج ها تحميل بر آن زنان بود و ...، حرف شما درست بود ولي وقتي آن زنان خود مايل و خواستار بودند و زندگي با پيامبر را با همه سختي ها و محدوديت هاي ناشي از مقام وموقعيت و وظايفش را مي پذيرفتند و پيامبر هم به جهت مصالحي كه كاملا آشكار بود، آنان را به ازدواج خود در مي آورد، اقدامش يك جهاد مي شود نه عياشي و ... .آنهم با زنان مسن و پير .
محدوديت ها همگي با رضايت همسران و در جهت آزاد بودن پيامبر بود تا به وظايف رسالت برسد و وظايف خانوادگي او را از اداي وظايف رسالت باز ندارد و زنان همگي بر پذيرفتن اين محدوديت ها يا طلاق و بهره مند شدن از مزاياي زندگي با ديگران مختار شدند و همگي با اختيار خود زندگي با پيامبر با همه محدوديت هايش را بر زندگي با ديگران ترجيح دادند از اين رو بعد از اختيار خودشان محدود شدند و ازدواجشان بعد از پيامبر به مصالحي ممنوع شد و ... و هيچ كدام از زنان بر اين محدوديت ها معترض نبوده بلكه تا آخر عمر بر همسري با پيامبر افتخار داشتند.
پيامبر در عنفوان جواني و در 25 سالگي اولين ازدواجش با يك خانم 40 ساله اي بود كه قبلا دو بار ازدواج كرده بود.
درضمن آياتي كه به اين مسائل پرداخته پر است نكته هاي تربيتي و اخلاقي.
در صورت نياز مي توانيد هر كدام از آيات كه به نظرتان فاقد پيامي براي بشريت هستند مطرح كنيد تا پاسخگو باشيم.
موفق باشید.






