سلام
خسته نباشید
من عجیب به گناهی افتادم که با هر کاری هم از دستش راحت نمیشم
دوست ندارم مهدی فاطمه رو ناراحت کنم و شیطان رو خوشحال
من چند بار ترک کردم و دوباره بهش رو آوردم
هر کاری هم برای نزدیکی به خدا انجا میدم تا از شیطان دوری کنم ، نماز اول وقت و خوندن ادعیه و انجام چله هایی از زیارت عاشورا تا از گناه دوری کنم
ولی دوباره دیروز انجامش دادم
از خودم شدیدا بدم اومده
خودم از دست خودم خسته شدم
خدا دیگه منه رو سیاه رو چه جوری میبخشه ؟؟
یه راهی ، یه کاری بهم نشون بدید و بگید انجام بدم تا از دست این دوری از خدا راحت بشم !!
به راهنمایی شما هم شدیدا احتیاج دارم
نمیدونم این نوشتم به این قسمت مرتبط بوده یا نه ، ببخشید دیگه ..
منتظر جوابتون هستم

با سلام و آرزوي قبولي طاعات و عبادات شما و سپاس از ارتباط تان با مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی
در ابتداي سخن من از شما مي خواهم كه به مركز ما اطمينان كامل داشته باشيد و يقين داشته باشيد كه مشكل تان در صورت درخواست شما براي هميشه چون يك راز پوشيده خواهد ماند، لذا مشكل خود را بصورت شفاف تري براي ما بيان كنيد، من يقين دارم كه اين مشكل با راهكارهايي كه ما ارائه خواهيم داد و پيگيرهاي مصرانه ي شما به حول و قوه الهي بر طرف خواهد شد، اما بايد به اين نكته توجه داشته باشيد كه كمك ها و راهكارهاي ما وقتي جنبه ي عيني تر بخود مي گيرد كه توضيح شما پيرامون مشكل تان بقدر كافي شفاف باشد. به عنوان مثال بايد بگوييد كه مشكل چيست؟ از كي به آن مبتلا شديد؟ چه راههايي را براي دوري از آن آزمايش كرده ايد و به نظرتان دليل عدم موفقيت شما براي ترك چه بوده است و موضوعاتي از اين قبيل كه مي تواند ما در تشخيص مشكل شما ياري دهد.
من لازم مي دانم كه معني برخي از واژه هايي را شما در نامه ي خود بدان پرداخته ايد را شفاف سازم، البته اگر مشاوره ي ما با شما حضوري بود اين كار مي‌توانست بصورت مفيد تري انجام پذيرد. توضيح اينكه گاهي اوقات افراد به جهت برداشت نادرست از برخي واژه ها دچار برخي از آسيب هاي روحي و رواني مي شوند و شيطان نيز براي گمراه كردن بيشتر و آسيب رساني عميق‌تر به بندگان خدا از اين نقطه ي ضعف استفاده مي كند.
اولين واژه اي كه شما در نامه ي خود بدان اشاره كرده ايد گناه است و اما گناه چيست؟ گناه انجام كارهايي است كه خداوند بجهت ضررهايي كه براي روح، روان و جسم انسان ببار مي آورد آن را ممنوع كرده است. توضيح اينكه طبق تصريح قرآن، خداوند، جهان را براي انسان و انسان را براي تكامل بسوي خودش خلق كرده و چون انجام برخي كارها با آسيب زدن به انسانيت انسان، موجب بسته شدن راه رسيدن به او مي شود، آن را ممنوع كرده است. واژه ي بعدي احساس گناه است، احساس گناه بدين معني است؛ انساني كه هنوز قلبش را زنگار گناه نگرفته و فطرتش را لايه هاي متعدد گناه نپوشانده است، با انجام گناه بخود مي آيد و احساس خسارت شديد و از كف دادن چيز با ارزشي به او دست مي دهد. خداوند مهربان براي اينچنين افرادي فرصت بازگشتي به نام توبه قرار داده است، يعني پرودگار مهربان با ايجاد امكان جبران گناه و بازگشت بسوي او به بندگان مژده داده كه محزون و نگران نباشيد و با بازگشت به سوي من شيطان را ادامه ي فريبش نا اميد سازيد. لازم به ذكر است كه توبه جايگاه ويژه اي نزد خدا دارد و قرآن كريم در جاهاي متعددي از توبه كنندگان تجليل به عمل آورده و مي فرمايد كه خداوند توبه كنندگان را دوست دارد. پس توبه كردن و بازگشت به سوي خدا تنها راه چاره ي نجات از تاثيرات سوء روحي و رواني گناه است. حال بعد از توبه ي فرد، خداوند طبق وعده اي كه فرموده گناه وي را مورد بخشش قرار مي دهد و دوباره شخص را در ميان بندگان مومن اش قرار مي دهد. اما شيطان اين وضع را برنمي تابد و دوباره از دربي ديگر وارد مي شود و با تلقين اين نكته به شخص كه گناه تو بسيار سنگين تر از آن است كه مورد بخشش قرار گيرد، تو ديگر از نظر خدا افتاده اي، خدا ديگر هيچ عنايتي به نخواهد كرد، سعي مي كند شخص را براي هميشه به اردوگاه خود ببرد، لذا قرآن كريم بزرگترين گناه كه هرگز بخشوده نخواهد شد را نا اميدي از درگاه خدا معرفي مي كند. زيرا نااميدي از بخشش خدا شخص گناه كار را براي هميشه در چنگ شيطان نگه مي دارد. لذا بعد از اينكه توبه بي بازگشت كرديد بايد با دلگرمي به وعده بخشش خدا همانند كسي كه اصلا گناهي مرتكب نشده است طريق بندگي و عبوديت را در پيش گيريد و هميشه اين جمله ي پر از مهر و محبت حضرت پروردگار را بياد داشته باشيد كه مي فرمايد باز آزا باز هر آنچه هستي بازآ، صد بار اگر توبه شكستي باز آ.
مطلب ديگري كه بايد عرض نمايم اينست كه چون برخي از افراد روش ترك گناهي را كه به آن عادت كرده اند نمي دانند هر بار كه تصميم به ترك آن مي گيرند در تصميم خودشان شكست مي خورند و همين امر باعث مي شود كه طرحواره ي من بيكفايت در آنها شكل بگيرد و با خود بگويند كه من هرگز نمي توانم اين گناه را ترك كنم و اين بخاطر ناتواني ذاتي من است، و اين به اعتماد بنفس آنها آسيب جدي رسانده و جرات مندي در صحنه ي عمل را از آنها مي گيرد. در حالي كه كه در واقع اين ناتواني به ذات آنها باز نمي گردد، زيرا خداوند در درون همه توانايي ترك گناه را قرار داده، بلكه اين بخاطر برنامه ريزي غلط در صحنه ي عمل است. و اين مشكل به رفتار برمي گردد و نه ذات.
و نكته بعدي اينكه اگرچه در باره گناهي كه مرتكب شده ايد و انگيزه ي آن چيزي نگفته ايد. اما بايد بگويم كه گناهي را شما مرتكب شده ايد و احيانا مي شويد به هيچ وجه بزرگتر و زشت تر و پليدتر از گناه يزيد عليه العنه الله نيست كه امام حسين(ع) را شهيد و اهل بيت او را آوراه كرد، در حالي كه امام صادق(ع) مي فرمايند: اگر يزيد توبه مي كرد گناه او مورد بخشش خداوند مهربان قرار مي گرفت! بايد بدانيد كه بزرگترين، پليدترين، و زشت ترين گناه در عالم كه بنا به تصريح قرآن كريم غير قابل بخشش است و انجام دهنده آن به قعر آتش دوزخ سقوط خواهد كرد« نااميدي از رحمت و بخشش خداوند مهربان است» پس گناه هر چه بزرگ باشد ولي شخص از آن توبه كند و بسوي خدا باز گردد خداوند با آغوش باز او را خواهد پذيرفت و نه تنها بر كارهاي زشت او را قلم عفو خواهد كشيد، بلكه آنها را تبديل به ثواب خواهد نمود.
و سخن نهايي اينكه همين احساس پشيماني شديد شما از انجام گناه، نشان مي دهد كه هنوز قلب و فطرتتان سياه نشده و اگر چه بنا بر خواهش نفس و تحريك شيطان مرتكب گناه شده ايد ولي روح زلالتان بشدت آشفته است و اشتياق دارد كه به سوي خدا باز گردد. زيرا اگر از رحمت خدا دور بوديد، اين گناه را بدون هيچ دل مشغولي و نگراني اي انجام مي داديد و به قول معروف ككتان هم نمي‌گزيد. پس خوشبختانه هنوز نفس لوامه ي شما بيدار است و شما را به سوي خدا باز مي خواند، پس بشتابيد و در اين راه ما را ياري گر خود بدانيد. ما راهكار هايي براي ترميم اعتماد به نفس و جرات مندي داريم. اما ارائه ي آنها منوط به ارئه ي اطلاعات تكميلي از جانب شما است بنا بر اين ما مشتاقانه منتظر نامه ي بعدي شما هستيم. و از شما مي خواهيم كه ما را از دعاي خير خود فراموش نفرماييد.
موفق باشید.