آیا نوشتن سورهی حمد با مثلا زعفران بر ظرف به منظور آب خوردن از آن برای شفا که آیات قرآن در آب حل شده و خورده میشود قابل قبول است؟ آیا اهانت به قرآن محسوب میشود؟
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
به نام خدا
سلام علیکم؛
آیا نوشتن سورهی حمد با مثلا زعفران بر ظرف به منظور آب خوردن از آن برای شفا که آیات قرآن در آب حل شده و خورده میشود قابل قبول است؟ آیا اهانت به قرآن محسوب میشود؟ چنانچه این روش توصیه نمیشود، برای شفا یافتن فردی که دچار مشکلات روحی است و خودش تمایلی به پیگیری بیماری اش از طریق پزشک ندارد راه مناسبی است؟ شما چه روشی را پیشنهاد میکنید؟
با احترام
محمد امامی
۱۳۹۱/۱۰/۱۱
با سلام و آرزوي قبولي طاعات و عبادات شما و سپاس از ارتباط تان با مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی
در برخي از ادعيه دستورالعمل هايي مثل آن چه نوشته ايد، نقل شده ست. اين ادعيه چنان چه برگرفته از آيات الهي يا اذكار و ادعيه مأثوره از معصومين(عليهم السلام) باشد، صحيح است و اعتماد بر آن ها اشكال ندارد.
استفاده از اين دعا نيز به اين شكل كه در آب حل و به اشخاص خورانده و يا به شكل هاي ديگراستفاده شوند،مثل اينكه نوشته و برگردن آويخته شوند، نيز اشكالي ندارد و اهانت به قرآن محسوب نمي شود و چه بسا اگر طبق دستور نيز عمل شود قطعا موثر خواهد بود. فقط هنگام نوشتن و خوردن بايد شخص وضو داشته باشد.
برادر گرامي؛
خداوند حكيم نظام هستي را بر پايه اسباب و مسببات قرار داده. يعني براي پيدايش هر پديده اي علتي خاص و براي حل هر مشكلي راهكارهاي ويژه اي تعيين نموده است.
هر كار خدا پسندانه از دعا و... اسباب معنوي هستند. اما جايگزين علل مادي نمي شوند، بلكه انسان بايد به كمك عقل و فكر خدا دادي ومشورت با افراد آگاه و متخصص در هركاري اقدام نمايد، هم زمان از آغاز هر كار تا پايان آن به لطف و عنايت هاي خداوند اميدوار باشد. دعا كند. از او بخواهد اقداماتش را به هدف و نتيجه برساند، چون علل مادي را نيز خدا مقرر داشته است و آن ها به اراده و خواست خدا تأثير مي گذارند.
بر اساس اين نكته توصيه مي كنيم فرد مذكور را قانع كنيد كه بايد در كنار دعا شرايط مادي را نيز براي علاجش فراهم كند و مراجعه به پزشك حاذق از جمله اسباب مادي است.
موفق باشید.






