عده ای از افراد ضددین شبهه میکنند و میگویند دادن وعده بهشت برای جهنم کردن دنیا و راضی بودن به جهنم در دنیاست جواب چیست ؟ لطفا مستدل و منطقی جواب بدهید ؟

با سلام و آرزوي قبولي طاعات و عبادات شما و سپاس از ارتباط تان با مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی
در درجه اول اشاره به اين نكته لازم است كه چنين سخناني تنها ادعاهايي بدون دليل هستند كه با كمي تامل به سست بودن آنها مي توان پي برد.
در ثاني بر خلاف ادعاي مطرح شده در سوال، اديان نه براي جهنم كردن دنيا بلكه براي ساختن دنيا و تبديل به بهشت كردن زمين، بعثت يافته اند. تمامي اديان و به خصوص اسلام در پي تاسيس جامعه آرماني و مدينه فاضله اي بودند كه همگان در آن در صلح و صفا و آرامش زندگي كنند. اين آموزه در چند آيه از قرآن منعكس شده و دين را براي تشكيل حكومت و برپايي قسط و عدل و ساختن جامعه اي آباد و آرام معرفي مي نمايد:
«لَقَدْ أَرْسَلْنا رُسُلَنا بِالْبَيِّناتِ وَ أَنْزَلْنا مَعَهُمُ الْكِتابَ وَ الْميزانَ لِيَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْط؛ ما رسولان خود را با دلايل روشن فرستاديم، و با آنها كتاب (آسمانى) و ميزان (شناسايى حقّ از باطل و قوانين عادلانه) نازل كرديم تا مردم قيام به عدالت كنند.»(1)
نمود عيني اين تلاش در جهت تشكيل جامعه اي كامل و به دور از هر گونه گناه و نا امني در آموزه موعود گرايي و توجه به مساله مهدويت در تمام اديان الهي است. در دين اسلام با اوج اين تفكر مواجه هستيم كه به كاملترين و مشخص ترين صورتي انعكاس يافته است. قرآن كريم در اين رابطه چنين مي‌فرمايد:«َلَقَدْ كَتَبْنا فِى الزَّبورِ مِنْ بَعْدِ الذِّكْرِ أَنَّ الاَرْضَ يَرِثُها عِبادِىَ الصّالِحُونَ؛ ما علاوه بر ذكر (تورات) در «زبور» نوشتيم كه (در آينده) بندگان صالح من وارث زمين خواهند شد.» (2)
مقصود از «ذكر» در اين آيه‌ي شريفه، تورات موسي(ع)است كه زبور داود(ع) پيرو شريعت تورات بوده است. لذا نشان مي دهد كه در اديان ديگر نيز اين تفكر رواج دارد. در ادامه اين آيه‌ مباركه از آينده‌ درخشاني بشارت مي‌دهد كه شرّ و فساد به كلّي از عالم انساني رخت بر بسته، و اشرار و ستمكاران نابود گشته‌اند، و وراثت زمين به افراد پاك و شايسته منتقل گرديده است. زيرا كلمه‌ي «وراثت و ميراث» در لغت، در مورادي استعمال مي‌شود كه شخص و يا گروهي منقرض شوند و مال و مقام و همه‌ي هستي آنها به گروهي ديگر به وراثت منتقل شود.
به علاوه در قرآن همان گونه كه وعده بهشت داده شدن وعده جهنم نيز بسيار داده شده و اگر بنا بود وعده دروغ به بهشت داده شود نبايد وعيد عذاب و جهنم داده مي شد.
پي نوشت ها:
1. حديد(57) آيه25.
2. انبياء(21) آيه105.
موفق باشید.