پاسخ ارائه شده به سؤالِ یک پرسشگر با مشخصات خاص است. در صورتی که سؤال یا ابهامی برای شما ایجاد شده از طریق درگاه های پاسخگویی پیگیری فرمائید.

سلام خسته نباشید. میخاستم بدونم اگر با یه پسر دوست بشم و به خاطر جلوگیری از گناه صیغه محرمیت بخونیم اشکالی داره؟ من الان 21 سالمه احساس نیاز میکنم ولی شرایط ازدواج برام مهیا نیست . اگر هم به دوستی تمایل پیدا کردم صرفا ارضای جنسی نیست چرا که حتی اگر خواستم هم با کسی دوست بشم نمیخام همشهری خودم باشه که با هم رابطه جسمی و حتی دیداری داشته باشیم . میخام تلفنی و اینترنتی باشه . لطفا راهنماییم کنید خیلی خیلی سردرگم شدم. ضمنا اگر لطف کنید کارشناس جوابم رو بده ممنون میشم. چون قبلا سوال پرسیدم و جوابی که سایت بهم داده یکی از صفحات اینترنت رو برام کپی کرده بود. با تشکر

به نظر آیت الله مکارم، ازدواج با دختر باکره باید با اجازه پدر دختر باشد و بدون اجازه پدر دختر عقد صحیح نیست و فرقی نمی کند که ارتباط از طریق اینترنت باشد یا حضوری باشد؛ بلکه اصل محرمیت و صحت عقد دختر باکره، نیاز به اذن پدر دختر دارد.
پیش از این، آیت الله مکارم اجازه پدر دختر را به احتیاط واجب لازم می دانست؛ ولی جدیدا ایشان فتوی داده است که اذن پدر دختر شرط می باشد. (1)
توجه داشته باشید که ازدواج موقت، بر مصلحت دختر باکره نیست؛ بلکه شما باید به فکر ازدواج دائم باشید و در فرض سؤال که 21 سال دارید، فرصت های زیادی دارید و سعی کنید این فرصت ها را با ازدواج موقت از دست ندهید.
دخترانی زیادی بوده اند که در اثر افتادن در دام ازدواج موقت، حیثیت و آبروی خود را از دست داده اند و با برداشتن عکس و فیلم توسط پسر ناچار در دام خواسته های او قرار گرفته و در نهایت، در اثر بیچارگی و آبروریزی تا مرز خودکشی پیش رفته اند.
توجه داشته باشید که ارتباط محرمانه، هرچند از طریق چت و اینترنت باشد، جاذبه خاصی را ایجاد می کند و منجر به گام های بعدی خواهد شد. بنابراین، مصلحت شما در ازدواج موقت نیست. تلاش کنید با هیچ نامحرمی و از هیچ طریقی ارتباط نگیرید و فقط به فکر آینده خوب از طریق دواج دائم باشید.
اگر دختر خویشتن دار و با حیا باشید، با توجه به سن کمی که دارید، آینده خوبی در انتظار شما خواهد بود.
پی نوشت:
1. آیت الله مکارم، توضیح المسائل، مسئله 2037؛ سؤال تلفنی (7840001-0251) از دفتر آیت الله مکارم شیرازی.