با سلام خدمت پاسخگوی محترم؛
من و همسرم مدتی است که عقد دائم کرده ایم، ولی به دلیل آنکه در خانواده بنده و همسرم عمل نزدیکی در دوران عقد بسیار زشت تلقی می شود و خانواده ها بشدت با این عمل مخالف هستند ما نمیتوانیم به طور آشکار نزدیکی کنیم، این در حالی است که هردوی ما تمایل شدید به این کار داریم و واقعا پذیرفتن این شرایط بسیار دشوار و طاقت فرسا می باشد، به توجه به موقعیت بنده من تا 9 ماه دیگر هم نمی توانم مستقل بشوم. از طرفی به خانوادهایمان هم نمیتوانم برای این موضوع بگوییم چون حتما مخالفت میکنند و قطعا زمینه جدایی و تحریم کردن ما را فراهم میکنند و امکان طلاق نیز بالا می رود. البته ما می توانیم بعد از اذان مغرب نزدیکی کنیم و من صبح به بهانه محتلم شدن قبل از اذان صبح غسل کنم این موضوع در خانه برای من عادی است، اما همسر بنده به هیچ عنوان نمی تواند بین اذان مغرب تا اذان صبح غسل نماید، قطعا غسل کردن او باعث آشکار شدن ماجرا و دردسرهای بعدی میشود. آیا او میتواند برای نماز صبح تیمم کند و بعدا غسل نماید؟
البته ما تصمیم گرفتیم که به مسافرخانه برویم اما با وضع مالی نامناسب من فقط برای چندبار امکان پذیر است و حتی تصمیم گرفتیم که او باعث خودارضائی من بشود ولی هم آلوده به گناه میشوم و هم اثرات روحی و جسمی برای من دارد و هم همسر من هیچ لذتی نمیبرد.(لازم به ذکر است که ما تمام جوانب مربوط به عدم بارداری را رعایت خواهیم کرد) بخاطر خدا اگر میشود بنده را کمک کنید و اگر واقعا مشکلی ندارد که او تیمم کند به ما بگویید و یا اگر چاره دیگری وجود دارد به ما بگویید.
خیلی متشکرم. با آرزوی توفیق روزافزون برای شما و همکاران محترمتان

پرسشگر گرامی با سلام و سپاس از ارتباطتان با این مرکز
خجالت کشیدن عذر شرعی نیست . کسی که جنب شده باید غسل جنابت انجام بدهد. با وجود آب تیمم باطل است. اگر خانم شما در تنگی وقت یعنی موقعی که برای غسل وقت نباشد و اگر غسل کند، نماز قضا می شود، به جای غسل جنابت، تیمم بدل از غسل جنابت کند و نماز صبح را بخواند، نمازش صحیح است و قضا ندارد. اگر عمدا این کار را بکند ، معصیت کرده ، ولی نمازش درست است.
زن و شوهر می توانند با یکدیگر کاری کنند که طرف مقابل ارضا شود . این اشکال ندارد . اگر خانم شما با دست یا اعضای دیگرش با آلت تناسلی شما کاری کند که منی از تو خارج شود، اشکالی ندارد و گناه محسوب نمی شود . اگر برای خانمت این کار را بکنی ، اشکال ندارد.
زن با دو چیز جنب می شود و هرگاه جنب شود، باید غسل جنابت کند:
1 - داخل شدن آلت تناسلی مرد به جلو یا عقب زن که اگر به اندازه ختنه گاه یا بیش تر داخل شود، زن و مرد هر دو جنب می شوند، گرچه منی خارج نشود.
2-بیرون آمدن منی ، چه در خواب باشد یا در بیداری.
اگر زن بر اثر تحریک های جنسی به قدری تحریک شود که به اوج لذت و شهوت جنسی برسد و در آن حال مایعی از او خارج شود جنب می شود. اگر به اوج لذت نرسد و مایع خارج شود و یا به اوج لذت برسد ،ولی مایعی خارج نشود و یا شک کند که مایعی خارج شد یا نه جنب نمی شود و غسل لازم نیست.
زن اگر یقین به خارج شدن منی پیدا کند جنب می شود . اگر یقین پیدا نکند جنب نمی شود. بنابراین مواقعی که زن بر اثر تحریک های شهوانی مقداری لذت می برد و در آن حال رطوبتی از او خارج می شود، چون به اوج شهوت نرسیده جنب نمی شود . رطوبت خارج شده هم پاک است . وضو و غسل را باطل نمی کند.(1)
اوج لذت و شهوت به حالتي گفته مي شود. که در آن حال معمولا انسان از خود بي خود مي شود . لذت زيادي مي برد و مني بيرون مي ريزد. بعد از تمام شدن آن حال انسان احساس تخليه شدن و ارضا مي کند .حالت شهوتش تمام و بدنش سست مي شود . حالت تحريک آميزي که قبل از تخليه شدن داشت ،ديگر آن حالت را ندارد. مثل اين که انسان گرسنه دلش غذا مي خواهد، ولي وقتي غذا خورد و سير شد ،ديگر ميل به غذا ندارد.
پی نوشت:
1.آیت الله خامنه ای ،استفتاآت، سوال 171.